Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@18:07:44 GMT

معرفی مراحل چاپ کتاب در "۷۲۴ چاپ"

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۲۴۳۶

صفر تا صد مراحل چاپ کتاب

ممکن است هنگام مطالعه کتاب برایتان این سوال پیش آمده باشد که چاپ کتاب چگونه انجام می شود و هزینه چاپ کتاب چقدر است؟ با ما در ادامه همراه باشید تا شما را  مراحل چاپ کتاب در مجموعه  ۷۲۴ چاپ ، آشنا کنیم و  جواب هرگونه سوالی که در ذهنتان است را پیدا کنید.

مراحل چاپ کتاب

به طور جامع می توان گفت که مراحل چاپ کتاب شامل:

تایپ کردن دست نوشته های شما، ویراستاری متن آماده شده، صفحه آرایی کتاب، اخذ مجوزهای کتاب، طراحی کردن جلد کتاب، چاپ نسخه فیزیکی کتاب و همچنین نشر الکترونیک آن می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به شکل جامع می توان گفت که مراحل اصلی چاپ کتاب ۴ مرحله است که هر کدام از این مراحل دارای قسمت هایی هستند.

مرحله اول:  شروع همکاری مشترک با انتشارات

در این مرحله چاپ کتاب خود از سه قسمت تشکیل شده است که عبارتند از: آماده سازی کتاب، بررسی محتوای کتاب توسط افراد مجرب و مشاورین، تنظیم و ارسال قرارداد برای مولف یا نویسنده

در ادامه با ما همراه باشید تا با هر سه قسمت آشنا شوید.

آماده سازی کتاب

به عنوان اولین مرحله برای چاپ کتاب می توان به آماده سازی محتوای کتاب اشاره کرد که توسط نویسنده انجام می شود.به این نکته توجه کنید که فرایند آماده سازی انواع کتاب در داستان های تخیلی و یا علمی و داستانی و شعر با هم تفاوت چندانی ندارد، اما هزینه چاپ هر کدام متفاوت است.فقط کافی است محتوای کتاب خود را در قالب یک ورد یا به شکل دست نویس به ناشر تحویل دهید. از مراحل مختلف آماده سازی کتاب میتوان به نوشتن متن ، صفحه آرایی کتاب ، طراحی جلد کتاب و ... اشاره کرد.

بررسی محتوای کتاب توسط افراد مجرب و مشاورین

در این بخش برای چاپ کتاب، دست نویس یا محتوای ورد شما در ۲۰ الی ۱۵ صفحه در اختیار مشاورین قرار می گیرد تا کیفیت نوشته شما بررسی شود. اگر نوشته را تایید کنند با شما تماس خواهند گرفت و شما را برای تایید محتوا برای چاپ کتاب، مطلع می کنند.همچنین با شما درباره مدارک لازم برای عقد قرارداد صحبت می شود.

تنظیم و ارسال قرارداد برای نویسنده

بعد از دریافت مدارک و مستندات شما توسط انتشارات، پیش قراردادی توسط بخش امور انتشارات آماده و برای شما ارسال می شود. شما می توانید بعد از مطالعه پیش قرار داد آن را تایید کنید. در صورت تایید کردن از جانب شما، قرارداد نهایی برای شما ارسال خواهد شد.به این نکته توجه داشته باشید که بستن قرار داد نیاز به مراجعه حضوری ندارد. می توان گفت که بیش از ۷۰ درصد قراردادهای انتشارات با مولفان کرمانشاه و ۱۰ درصد با مولفات کانادا و هلند و آلمان بوده است.

در صورت واگذاری مراحل چاپ کتاب به انتشارات، قراردادی میان شما و ناشر تنظیم می شود. به طور معمول این قرارداد به صورت غیر حضوری منعقد می گیرد.افراد متقاضی برای چاپ کتاب می توانند به صورت غیرحضوری  و از خدمات آنلاین انتشارات بهره مند شوند، در این صورت اثر انگشت اسکن و ثبت می شود.نویسنده برای چاپ کتاب و هزینه چاپ کتاب بخشی از مراحل را خودش انجام دهد. اما بخشی از چاپ کتاب  مانند طراحی جلد و اخذ مجوز، نیاز به حرفه و تجربه دارد  که باید توسط افراد متخصص و به عبارت دیگر ناشر انجام شود.

در هنگام چاپ کتاب و قبل از فکر کردن به هزینه چاپ کتاب باید به عنوان کتاب و همان سر تیتر بسیار توجه شود زیرا تاثیر بسزایی در فروش کتاب دارد.اگر عنوان کتاب برای خواننده جذاب نباشد از خواندن و خرید کتاب شما منصرف می شود.اسم کتاب می تواند تمام حس و هدف و انگیزه نویسنده را در قالب یک یا چند کلمه به خواننده القا دهد.

 پیشنهاد می شود که طراحی جلد کتاب را به افراد متخصص بسپارید و کیفیت را فدای  مادیات و هزینه چاپ کتاب نکنید. جلد کتاب اثری فوق العاده بر روی جذب مخاطب دارد و بیانگر روحیات شما نویسندگان عزیز است. اکثر مخاطبان با دیدن عکس جلد روی کتاب تصمیم به خریدن یک کتاب می کنند.

مرحله دوم: آماده سازی فایل کتاب

این مرحله اولین گام  برای شکل گیری محتوا و متن ها به عنوان یک کتاب بعد از عقد قرارداد مسان مولف و ناشر است.در این مرحله متن های خام با طی کردن ۹ مرحله ثابت، به یک کتاب تبدیل می شوند.

تشکیل فایل اولیه با فرمت کتاب

محتوا بعد از مارجین بندی در این مرحله برای تطبیق دادن فایل با فرمت کتاب در قطع مناسب با موضوع تبدیل شده و بازخوانی آن به انجام می رسد.متن های خام به یک فایل تبدیل می شوند. در آخر پس از پشت سر گذاشتن مدت زمانی مشخص و پاس کردن گام های بعدی به یک کتاب تبدیل می شود.

اختصاص شابک

نیاز است برای چاپ  کتاب و نشر الکترونیک کتاب بعضی از مجوزها را دریافت کنید. در این صورت حق معنوی کتاب در هنگام چاپ کتاب به صاحب اثر و همچنین محتوای کتاب توسط وزارت ارشاد اسلامی وارسی و تایید می شود.

ویراستاری کتاب

بعد از اختصاص شابک، فایل خام اثر نویسنده برای چاپ کتاب و برای بازخوانی به ویراستار تحویل داده می شود. ویراستاری کتاب یکی از مراحل مهم در هنگام چاپ کتاب است زیرا در صورت مشکل داشتن قواعد نگارشی و رعایت نکردن نویسه ها و دستور خط ها، کتاب موفقی نخواهید داشت.معمولا به طور میانگین برای هر ۱۰۰ صفحه کتاب هنگام ویراستاری ۶ روز کاری طول می کشد.در مرحله بعد از ویراستاری دوباره نوشته در اختیار نویسنده قرار میگیرد تا باز خوانی شود و در صورت موافق بودن، انتشارات برای کتاب شناسنامه ای تنظیم می کند  که شامل شابک، مجوز، مشخصات نشر جلد و طراح جلد و… است.

در پایان این مراحل، کتاب به قسمت تولید  فهرست محتوا و تکمیل متن و محتوای کتاب واگذار می شود و بعد به صفحه آرایی می رود. کتاب باید به اسم مولف در سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور ثبت شود و مجوز های لازم برای انتشار کتاب اخذ شود.

 "724 چاپ" سیستم آنلاین محاسبه هزینه چاپ کتاب

هزینه چاپ کتاب بسته به تعداد صفحات و همچنین موضوع برای چاپ کتاب متفاوت است. شما می توانید برای چاپ کتاب خود و همچنین مطلع شدن از هزینه چاپ کتاب با انتشارات ۷۲۴ چاپ در تماس باشید. انتشارات ۷۲۴ چاپ نوشته های شما را در کمترین زمان و با کمترین هزینه چاپ کتاب، چاپ کرده و در دسترس عموم قرار می دهد تا آینده ای روشن برای شما و همگان بسازد.

منبع: الف

کلیدواژه: مراحل چاپ کتاب هزینه چاپ کتاب برای چاپ کتاب محتوای کتاب آماده سازی جلد کتاب یک کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۲۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری کمتر دیده شده از مراحل آماده‌سازی عملیات وعده صادق

تصاویری کمتر دیده شده از قرائت دعای توسل قبل از عملیات وعده صادق تا نوشتن نام شهدای اخیر سفارت ایران در دمشق روی موشک‌هایی که به سرزمین‌های اشغالی رژیم صهیونیستی اصابت کرد، منتشر شده است.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر ورزش به تغییر نام باشگاه استقلال + ویدیو
  • بحران ادبیات داریم
  • کتاب روسازی راه و فرودگاه
  • ۴ ویژگی منحصربه‌فرد در کتاب‌های تاریخ شفاهی
  • حدود ۸ هزار دانش آموز درجشنواره خوارزمی در خاش
  •  معرفی کتاب های بازار مالی
  • تصاویری کمتر دیده شده از مراحل آماده‌سازی عملیات وعده صادق
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان
  • پاسخ بامزه یک دانش‌آموز به تمرین کتاب درسی