Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،غلامرضا مهدوی در گفت‌وگو با مرکز رسانه قوه قضاییه ، در رابطه با میزان ایجاد صلح وسازش در پرونده‌های ارجاعی به شوراهای حل اختلاف استان تهران در ۳ ماهه نخست سال‌جاری، اظهارکرد: در یک تا ۲ سال گذشته شاید به دلیل این تفکر که ایجاد سازش در استان تهران امکان پذیر نیست؛ در یک بازه زمانی طولانی درصد ایجاد صلح وسازش استان کمتر از ۱۰ درصد بود بنابراین استان تهران در این زمینه همواره در رتبه آخر استانهای کشور قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به زحمات و تلاش مضاعف اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف استان تهران در ۲ سال اخیر برای افزایش ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها، افزود: برهمین اساس راهکارهای موثری در راستای توسعه میزان ایجاد صلح و سازش در استان به دست آمده است.

رئیس توسعه حل اختلاف استان تهران، عنوان کرد: اعضا شوراهای حل اختلاف استان تهران به این باور رسیده‌اند که در استان بیشتر می توان مردم را به صلح و سازش دعوت کرد، چرا که فلسفه وجودی شوراهای حل اختلاف برمبنای ایجاد صلح وسازش است.

مهدوی اضافه کرد: بر همین اساس در ۳ ماهه نخست امسال میزان ایجاد صلح وسازش در پرونده‌های ارجاع شده به شوراهای حل اختلاف استان تهران به ۴۵/۶ در صد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: این درصد از میانگین کشوری میزان ایجاد صلح وسازش در پرونده‌های ارجاعی به شورا های حل اختلاف که در حال حاضر کمتر ۴۰ درصد اعلام شده ۶ درصد بیشتر است.

رئیس توسعه حل اختلاف استان تهران با تفکیک میزان سازش در پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف شهر تهران و شهرستان‌های تابعه، افزود: در ۳ ماهه نخست امسال میانگین ایجاد سازش با همت اعضا در ۳۲ مجتمع حل اختلاف شهر تهران به ۴۹/۶ درصد و در شهرستان های تابعه به ۳۹/۷۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

مهدوی با اشاره به برنامه ریزی، رایزنی، اقدامات و ارائه راهکارهای جدید توسط شوراهای حل اختلاف استان تهران در جهت افزایش میزان ایجاد صلح و سازش در استان، افزود: بر این اساس امیدواریم به زودی و در ۳ ماهه دوم سال‌جاری میزان سازش در پرونده‎‌های ارجاعی به شوراهای حل اختلاف استان تهران به بیش از ۵۰ در صد ارتقا پیدا کند.

برچسب‌ها شهرستان ری مرکز رسانه قوه قضاییه شهر تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری مرکز رسانه قوه قضاییه شهر تهران شهرستان ری مرکز رسانه قوه قضاییه شهر تهران شوراهای حل اختلاف استان تهران سازش در پرونده ها میزان ایجاد صلح ایجاد صلح وسازش استان تهران صلح و سازش ۳ ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۲۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۸۶ میلیمتری بارش‌ها در تهران

بررسی داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی نشان می‌دهد بارش‌ها در کشور از ابتدای سال آبی جاری ۷ اردیبهشت ۱۲.۷ درصد کاهش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا 7 اردیبهشت ماه امسال بیشترین کاهش بارش با منفی 40.8 درصد مربوط به استان قزوین است.

بارش‌ها در استان سمنان 40.5 درصد و در تهران 38 درصد کاهش یافته است.

در 25 استان کشور بارش‌ها کاهش یافته است که می‌توان به هرمزگان با کاهش 25.5 درصدی، گیلان با رشد منفی 26.3 درصد (کاهش 175.7 میلیمتری بارش‌ها)، فارس کاهش 28.3 درصد، بوشهر با 27.2 درصد و البرز با کاهش 25.2 درصد اشاره کرد.

در 6 استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان،‌کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد بارش‌ها مثبت شده است. میزان کاهش بارندگی‌ها در استان تهران 86.4 میلیمتر در مقایسه با دوره بلندمدت است. در استان قزوین کاهش بارش‌ها 102.5 میلیمتر بوده است.

در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تا 7 اردیبهشت ماه (دیروز) 12.7 درصد بوده است. به‌عبارت دیگر بارندگی‌ها در پایتخت در بازه اشاره شده 25.9 میلیمتر کاهش یافته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • کاهش ۸۶ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند