Web Analytics Made Easy - Statcounter

در اولین نشست کمیته سیاست‌گذاری بیست و هشتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی، دکتر مجید رمضانی، فوق تخصص غدد به عنوان دبیر هیات اجرایی بیست و هشتمین جشنواره رازی معرفی شد.

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در اولین نشست کمیته سیاست‌گذاری بیست و هشتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی ضمن بیان تاریخچه‌ای از برگزاری دوره‌های قبل جشنواره رازی، گفت: طبق قانون اساسی کشور هیات اجرایی موظف است تا محققان برتر و نخبگان فناور تاثیرگذار را شناسایی کرده و مورد تجلیل قرار دهد و در راستای ایجاد انگیزه و شوق ادامه مسیر تمام تلاش این هست که این قدردانی به دست بالاترین مقام اجرایی کشور انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پناهی تصریح کرد: تاکنون ۶۴۳ برگزیده حقیقی و ۳۳۲ برگزیده حقوقی در ۲۷ دوره از جشنواره رازی به جامعه علمی معرفی شده‌اند. در سال گذشته بالغ بر ۸۸۳ شرکت کننده در سه بخش کمیته اختراعات و فناوری، کمیته علوم پایه پزشکی و کمیته علوم بالینی و سلامت شرکت کرده بودند که برای نخستین بار برترین شرکت دانش بنیان انتخاب و معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری جشنواره تحقیقات و فناوری رازی، شناسایی پژوهش‌های کاربردی، استعدادهای درخشان، معرفی مراکز تحقیقاتی موفق و دانشگاه های پیشرو در امر تحقیق و فناوری است، گفت: ساختار جشنواره خوب است ولی متناسب با شعار سال باید کمیته‌های تخصصی را مورد بازبینی قرار داده تا پاسخ عملی به مقوله تولید، دانش بنیان و اشتغال‌زایی حوزه سلامت ارائه شود.

پناهی با تاکید بر دقت عمل در انتخاب داوران گفت: داوران کمیته‌های تخصصی باید با دقت و توجه ویژه‌ای انتخاب شوند تا بر اساس مقیاس و شاخص‌های مورد تایید به ارزیابی افراد حقیقی و حقوقی بپردازند. 

وی همچنین به اعطای جوایز ارزنده به برگزیدگان تاکید کرد و گفت: باید تلاش شود انتخاب جوایز اهدایی به گونه‌ای باشد که موجب ایجاد انگیزه در پژوهشگران برگزیده شود. 

در ادامه نشست دکتر ابوالفضل باقری فرد؛ معاون آموزشی وزیر بهداشت با تایید صحبت‌های مطرح شده، به اعطای امتیازات آموزشی اشاره کرد و گفت: علاوه بر جوایز نقدی، حمایت از پژوهشگران برگزیده را می‌توان به سوی اعطای امتیازهای آموزشی در جذب، ارتقا و ارزشیابی سوق داد تا ضمن افزایش انگیزه، زمینه برای ایجاد رقابت سالم را هم برقرار کند. 

معاون آموزشی وزیر بهداشت، خاطرنشان کرد: در برگزاری چنین جشنواره‌های علمی و تخصصی باید زمینه برای حفظ پژوهشگران، فناوران و نوآوران در کشور را فراهم کرد تا این نخبگان برای خدمت به کشور علاقه‌مند شوند. 

سپس دکتر محمد حسین نیکنام، مدیر کل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت با اشاره به این‌که بیست و هفتمین دوره جشنواره رازی یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین دوره‌های برگزاری این رویداد بود، گفت: ضروری است در انتخاب داوران بر اساس شعار سال مبنی بر تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین دقت بیشتری به عمل آید. همچنین بخش دانشجو و محقق جوان از یکدیگر تفکیک شوند تا رقابت عادلانه باشد.  

دکتر نیکنام در ادامه افزود: جهت جلوگیری از انتخاب چندباره یک مرکز تحقیقاتی و برای ایجاد انگیزه و فرصت بروز و ظهور دیگر مراکز تحقیقاتی، برای برگزیدگان سقف دفعات شرکت در جشنواره در نظر گرفته شود. 

دکتر بهزاد عین‌اللهی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده در برگزاری جشنواره رازی طی بیست و هفت سال متوالی به طرح پیشنهاداتی پرداخت و گفت: شاخص‌های ارزیابی برای منتخبین باید بازبینی شود تا افراد خوش‌نام و مورد تایید مراکز معتبر علمی بتوانند به این جایزه دست پیدا کنند. همین‌طور با توجه به تاکیدهای فراوان وزیر بهداشت بر پژوهش مسئله‌محور باید جایگاهی برای اثرگذاری پژوهش در نظر گرفته شود.

دکتر زرقی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز با پیشنهاد اینکه معرفی فناور برتر در عرصه بین‌الملل و صادرات به جشنواره رازی اضافه شود، اظهار کرد: شعار سال نقشه راه برگزاری جلسه امسال را به خوبی مشخص کرده است. از سوی دیگر حضور شخص رئیس‌جمهوری در جشنواره و اعطای هدایا به دست ایشان اتفاق ارزشمندی است که برای پژوهشگران ایجاد انگیزه می‌کند. 

وی افزود: علاوه بر افراد، مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان هم محدودیت حضور در جشنواره را داشته باشند.

دکتر فتوحی، معاون تحقیقات و فناوری‌ دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص انتخاب برگزیدگان اصلح در جشنواره رازی، گفت: باید کمیته‌های جستجو تشکیل شود تا روند رشد افرادی که در لبه دانش فعالیت می‌کنند، شناسایی شود و این افراد به عنوان برگزیدگان جشنواره سالانه تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی معرفی شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به جایگاه مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده‌ها شایسته است که به طور کامل از جشنواره جدا شوند و در رویداد دیگری مورد تقدیر قرار گیرند. 

به نقل از معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر یاراحمدی، سرپرست مرکز توسعه و هماهنگی تحقیقات معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نیز با اشاره به اینکه ساختار جشنواره بسیار خوب است، ولی کمیته‌ها احتیاج به بازنگری دارند، گفت: امسال بهترین زمان برای پرداختن به مسئله دانش‌بنیان و اشتغال آفرین است، اگر شعاری متناسب با این مفاهیم برای جشنواره در نظر گرفته شود، پسندیده است. 

وی در ادامه پیشنهادات خود، افزود: اثرپذیری تولید دانش در فرآیند جشنواره مغفول مانده است که باید در فرآیند اجرایی سال جاری برای آن جایگاه ویژه‌ای در نظر گرفته شود. همینطور ضروری است تیم داوری آموزش‌های لازم متناسب با اهداف تعیین شده جشنواره رازی و شورای سیاست‌گذاری را بگذرانند تا با یک زبان مشترک و متر و معیار یکسان ارزیابی‌ها را انجام دهند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی بیست و هشتمین جشنواره تحقیقات و فناوری نظر گرفته شود جشنواره تحقیقات علوم پزشکی رازی مراکز تحقیقاتی ایجاد انگیزه جشنواره رازی وزیر بهداشت دانش بنیان کمیته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۳۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، صبح امروز محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد و مورد استقبال استاندار کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت.

حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی، بازید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت، مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴، نشست با اعضای هیأت رئیسه، نشست آمایش آموزش عالی، نشست با اعضای هیأت علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی و موارد دیگر از برنامه‌های این سفر یک روزه است.

دیگر خبرها

  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • راه‌یافتگان نهایی هشتمین جشنواره طنزپهلو معرفی شدند
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد