Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسین فلاحتی با اشاره به اینکه نگرانی از جهت از بین رفتن نیلوفرها وجود ندارد، گفت: با اقدامات انجام شده در آزمایشگاه‌ها این گونه‌های گل از بین نمی‌رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسین فلاحتی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: با توجه به کاهش نزولات جوی و خشکسالی های پی در پی امسال حدود 80 درصد از سرابهای استان کرمانشاه خشک و یا کم آب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه افزود: طی چند روز اخیر "سراب نیلوفر" با کاهش دبی قابل توجهی مواجه شد و اکنون تنها چاله‌های کوچکی در بستر سراب تا حدودی رطوبت دارند.

وی گفت: طی بازدید میدانی و جلسه ای که با مسئولان دادگستری استان داشتیم مقرر شد با هماهنگی امور آب چاههای غیرمجاز تا شعاع یک کیلومتری از سراب نیلوفر پلمپ شوند.

فلاحتی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که در صورت امکان از یکی از چاه‌های اطراف سراب از طریق لوله آب را وارد سراب نیلوفر کنیم تا حداقل گونه های گیاهی و جانوری سراب تا حدودی حفظ شود.

وی با اشاره به تاثیر مستقیم چاه‌های اطراف در خشک شدن سراب نیلوفر، تصریح کرد: برای سال آینده برداشت آب از چاههای مجاز نیز محدود شود و کشتهای پرآب بر مثل ذرت نیز مشروط شود.

فلاحتی با اشاره به اینکه سراب نیلوفر پیش از این نیز یکبار دیگر در سال ۱۳۹۴ به طور کامل خشک شد، تصریح کرد: نگرانی از جهت از بین رفتن نیلوفرها وجود ندارد؛ از گونه های نیلوفر نمونه برداری شده و در مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی مراحل تکثیر در شرایط آزمایشگاهی فراهم است تا مانع از بین رفتن این‌ نیلوفرها شویم و در صورت پر شدن آب سراب این گونه ها مجدد به دریاچه منتقل می شود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه گفت: فضای سبز اطراف سراب نیلوفر نباید منوط به آب دریاچه باشد، بلکه باید از طریق حمل تانکر آب فضای سبز آن آبیاری می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سراب نیلوفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۳۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در بازدید از این پروژه بزرگ آموزشی گفت: دارالفنون اردبیل با مساحت ۱۰ هزار متر مربع با ۳۰ کلاس آموزشی، دارای سالن ورزشی و آمفی تئاتر ۲۵۰ نفره آماده بهره برداری است.
نیکزاد با اشاره به اینکه این پروژه عمرانی آموزشی برای بهبود کیفیعت آموزشی در اردبیل و با سرمایه گذاری بانگ پاسارگاد کشور احداث شد گفت: بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان برای احداث دارالفنون اردبیل سرمایه گذاری شده است.

دیگر خبرها

  • تقدیر از کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون
  • بهره برداری از جاده پدافندی اربعین در دستور کار
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری از پایگاه اورژانس ۱۱۵ در اردل
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • بهترین فصل بازدید از دریاچه سراب نیلوفر کرمانشاه