Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای ارتش آمریکا اقدام به مصادره منازل غیرنظامیان در شهرک اطراف پایگاه غیرقانونی خود در شرق سوریه کردند.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیروهای آمریکایی به همراه نیروهای دموکراتیک کُرد سوریه (قسد)، منازل شهروندان سوری در شهرک اطراف پایگاه غیرقانونی خود در نزدیکی میدان نفتی "العمر" واقع در شرق سوریه را مصادره کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع محلی آگاه اعلام کردند، نیروهای دموکراتیک سوریه به همراه نیروهای ارتش آمریکا پنج منزل را در محله "اللطوه" واقع در شهرک "ذیبان" که در نزدیکی پایگاه نیروهای خود در سمت جنوبی میدان نفتی "العمر" است، تحت کنترل خود درآوردند.

میدان "العمر"، بزرگترین میدان نفتی سوریه است که نیروهای آمریکایی در آن بزرگترین پایگاه غیر قانونی خود در شرق سوریه را احداث کرده‌اند.

منابع همچنین اعلام کردند، عشایر عرب این منطقه و سایر شهرک‌ها در شرق و غرب دیرالزور، در مخالفت با اقدامات نیروهای آمریکایی و نیروهای سوریه دموکراتیک در بازداشت جوانان و سربازگیری اجباری، اوضاع نامساعد معیشتی، عدم امنیت و ایجاد آشوب در این منطقه و عملیات ترور بی‌وقفه اعتراض و اقدام به بستن مسیرها کردند.

در همین راستا، ثامر الهفل، یکی از رؤسای قبیله «"العکیدات" تصریح کرد: ما مخالف اقدامات نیروهای آمریکایی و نیروهای سوریه دموکراتیک علیه عشایر عربی دیرالزور هستیم و این اقدامات را محکوم می‌کنیم.

الهفل ادامه داد: ما به عنوان عشایر عربی در این منطقه، مخالف حضور آمریکا در خاک خود هستیم و می‌خواهیم که هر وجب از خاک کشورمان به دولت سوریه بازگردد و تمام نیروهای خارجی که منابع کشاورزی و نفتی ما را غارت می‌کنند، از سرزمینمان خارج شوند.

ارتش آمریکا حدود ۲۸ پایگاه نظامی در شرق سوریه دارد که به صورت یک حلقه، منابع نفت و گاز سوریه را در محاصره دارد.

وزارت نفت سوریه هفته گذشته اعلام کرده بود، نیروهای آمریکایی و مزدوران وابسته به آنها روزانه حدود ۶۶ هزار بشکه نفت را از میادین شرق سوریه به غارت می‌برند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: سوریه ، آمریکا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سوریه آمریکا نیروهای آمریکایی شرق سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۰۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی در بویراحمد

نیکویی رییس اورژانس استان گفت: این طرح با اعتبار بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال کلنگ زنی شد و تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.   این پایگاه در زمینی به مساحت ۴۵۰ و زیر بنای ۱۵۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال احداث می‌شود.   همچنین عملیات اجرایی ساخت سه پایگاه امدادرسانی اورژانس جاده ای در شهرستان های بویراحمد و گچساران دیروز شنبه هشتم اردیبهشت ماه با حضور دکتر جعفر میعاد فر ،رییس اورژانس کشور آغاز شد.   سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این پایگاه های اورژانس جاده ای در ورودی شهرک های صنعتی شهرستان بویراحمد (جاده کمربندی)، روستای کوشک یا آب سپید ( جاده ارتباطی یاسوج به بابامیدان) و منطقه لیشتر شهرستان گچساران کلنگ زنی شده است.   امین نیکویی نژاد افزود: پایگاه اورژانس جاده ای منطقه کوشک در زمینی به مساحت ۲۴۰ متر مربع با ۲۵ میلیارد ریال،پایگاه اورژانس جاده ای ورودی شهرک های صنعتی شهرستان بویراحمد در زمینی به مساحت ۳۶۰ متر مربع، با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال و پایگاه اورژانس جاده ای منطقه لیشتر از توابع شهرستان گچساران هم در زمینی به مساحت ۴۵۰ متر مربع و ۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری کلنگ زنی شده است.   وی تاکید کرد: در مناطق کوشک و ورودی شهرک های صنعتی شهرستان بویراحمد پیش از این امدادگران در پایگاه های کانکسی و شرایط سختی مستقر بودند.
کلنگ زنی چند پایگاه اورژانس، بررسی خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در بخش های مختلف و همچنین بازدیدهای میدانی از پایگاه های اورژانس از برنامه های سفر ۲ روزه رییس اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد است. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی در بویراحمد
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه