Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، در جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی (قرارگاه شهید شاطری)، «سید مرتضی روحانی»، شهردار منطقه ۱۶، ابتدا ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان گفت: «در محله‌های ۹ گانه این منطقه به دلیل وجود عرق محلی و موضوعات این‌چنینی مشکلی از بابت مشارکت مردمی نیست و این موضوع از نقاط قوت منطقه ۱۶ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین باید گفت که با لطف و حمایت‌های شورای‌ شهر، اعتبار حوزه فرهنگی و اجتماعی نسبت به سال گذشته ۱۰۰‌درصد افزایش پیدا کرد و از این اعتبار با تمرکز بر اهمیت ایجاد نشاط، برای بازسازی مساجد، ورزشگاه‌ها و زمین‌های ورزشی و... استفاده می‌شود.»

در ادامه نرگس معدنی‌پور، رئیس‌کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، نیز درباره ویژگی‌های بارز منطقه ۱۶ تهران صحبت کرد و گفت: «منطقه ۱۶ با تقدیم سرداران و ۳۵۰۰ شهید جزء مناطق شاخص ما است و منطقه‌ای است که با اهدای ۱۱۰۰ شهید دانش‌آموز بیشترین شهید دانش‌آموز را دارد که در شهر و حتی کشور معرف حضور همه است. این منطقه خاستگاه مشاهیر و مفاخر برجسته فرهنگی، هنری، آیینی و ملی است، زادگاه شهیدان دستواره و صنیع‌خانی است و نخستین شهید مدافع حرم نیز متعلق به این منطقه است و با وجود ۱۱۰ مسجد و ۱۲۰۰ هیئت ثبت‌شده از غنای مذهبی برخوردار است.همچنین در این محدوده ۴ پروژه جدید ورزشی در حال احداث است، زیرا این منطقه ورزشکاران بنامی چون امیر قلعه‌نویی، حمید استیلی، فرشته کریمی و... دارد. علاوه بر اینها، منطقه ۱۶ از لحاظ فرهنگی و هنری به حضور هنرمندانی چون اکبر عبدی، پرویز پرستویی و... می‌بالد.»

وی افزود: «با وجود تمام این نقاط قوت، اما ما هنوز در ترویج سبک زندگی اسلامی‌ ـ ایرانی مشکلاتی داریم و تعریف شاخص‌های سبک زندگی به‌طور کامل صورت نگرفته و باید برای تبیین شاخص‌های این مهم تلاش کنیم.»

سپس هریک از مدیران حوزه اجتماعی و فرهنگی و معتمدان محلی به بیان مشکلات و مسائل محله‌ها ۹ گانه پرداختند. در پایان، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، ضمن اشاره به مشکلات شهر تهران اعم از آسیب‌های اجتماعی، ترافیک و آلودگی گفت: «در برخی موارد دستگاه‌های مختلف متولی هستند که باید در یک چرخه عمل کنند، تکدی‌گری، معتادان متجاهر، آسیب‌های اجتماعی و کودکان‌کار و... بسیار اهمیت دارد اما ۱۴ دستگاه دیگر نیز باید وظایف خود را انجام دهند، ما در مردمی‌سازی ضعف داریم، تشکل‌های مردمی باید تقویت شود. ما شاخص کم نداریم؛ شاخص‌هایی که استاندارد جهانی دارد، اما برای مردمی‌سازی تلاش نکرده‌ایم، اجرای طرح جامع فرهنگی اجتماعی با کمک استادان و نخبگان نیاز به مردمی‌سازی دارد.»

او تأکید کرد: «منطقه ۱۶ از محله‌هایی غنی برخوردار است، از نقاط قوت منطقه وجود فرهنگسرای بهمن، ۶ خانه فرهنگ، ۳ یادمان شهید گمنام و ۹ سرای محله است و بحث آسیب‌های اجتماعی، بافت فرسوده، وجود ترمینال جنوب و باربری‌ها و باراندازها و معتادان متجاهر و... از نقاط ضعفی است که می‌توان به آن اشاره کرد و امید است با تلاش مدیران شهری و سایر دستگاه‌ها بتوانیم برای رفع ضعف‌ها گام‌های مؤثری برداریم.»

 بعد از جلسه قرارگاه شهید شاطری، جلسه‌ای با حضور نرگس معدنی‌پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ۱۶ و مدیران محله‌های ۹ گانه در سرای محله علی‌آباد جنوبی برای بررسی عملکرد سراها و مسائل و مشکلات آنها برگزار شد و مدیران محله‌ها گزارش جامع و کاملی از فعالیت‌ سراها ارائه کردند.

کد خبر 699435 برچسب‌ها محله همشهری آنلاین شهرداری شورای شهر منطقه ۱۶ تهران شهر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محله همشهری آنلاین شهرداری شورای شهر منطقه ۱۶ تهران شهر فرهنگی و اجتماعی شهر تهران منطقه ۱۶ محله ها آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۳۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰۰ یادواره محله محور و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حمید خرم‌دل ظهر پنجشنبه در اجلاسیه ۹۲ شهید شهرستان باشت افزود: بحث جهاد تبیین در راستای دستاوردهای انقلاب اسلامی و دشمنی دشمنان و ظرفیت‌های کشور، در مدارس و دانشگاه‌های استان انجام می‌شود.

وی بیان داشت: در راستای این کنگره ۲۰۰ جلد کتاب از عملیات و خاطره‌ها و عملیات بزرگی که رزمندگان استان رقم زدند، نیز تدوین و منتشر می‌شود.

فرمانده سپاه فتح استان تصریح کرد: تولید فیلم سینمایی مربوط به شهید طیب، یکی دیگر از کارهای فاخر است که در بنیاد شهید، بنیاد روایت فتح و سپاه و بسیج مشغول برنامه‌ریزی برای ساخت آن هستیم و تلاش می‌کنیم که برای جشنواره فجر نیز اکران شود

خرم‌دل تصریح کرد: رزمایش بزرگ فرهنگی در استان نیز هم‌زمان با اجلاسیه نهایی به مدت ۱۵ شب در مرکز استان برگزار می‌شود.

وی افزود: این رزمایش بزرگ، تاریخ خلقت بشریت را به‌صورت هنرمندانه و عالمانه مطرح می‌کند که در آن، بخشی از مجاهدت‌های رزمندگان استان نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

خرم دل با بیان اینکه نمایشگاه بزرگی نیز در جوار این برنامه تدارک دیده خواهد شد، گفت: در راستای این کنگره تندیس شهدا در معابر مهم شهرهای استان نصب می‌شود که طراحی هنرمندانه‌ای دارد و تمثال هر شهیدی نیز در شهرستان خودش نصب خواهد شد.

وی افزود: همچنین به تعداد، دوهزار شهید استان، دو هزار جهیزیه تقدیم مردم خواهد شد و سعی شده از همه ظرفیت‌های استان به‌ویژه حوزه هنری استفاده شود و این فیلم‌ها و کلیپ‌ها به دست هنرمندان هم استانی ساخته شود.

کد خبر 6095088

دیگر خبرها

  • هشدار درباره افت درسی و ترک تحصیل دانش‌آموزان
  • یک درصد آسیبهای اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • ۲۵۰۰ یادواره محله و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود
  • ۲۵۰۰ یادواره محله محور و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود
  • رصدخانه دانش‌آموزی به نام شهید تهرانی مقدم افتتاح می‌شود
  • اجرای طرح چهارشنبه‌های اجتماعی در پنج محله گرگان
  • اجرای محله محوری مسجد بنیان در ۵۵ منطقه اراک
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان مشهدی معتاد هستند