Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@10:51:46 GMT

حدود ۱۰۰ تن زباله روزانه در آستارا تولید می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۴۸۹۵

حدود ۱۰۰ تن زباله روزانه در آستارا تولید می‌شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، عنایت رضایی‌پور روز دوشنبه در نشست کارگروه مدیریت پسماند شهرستان آستارا اظهار کرد: با توجه به اینکه آستارا منطقه‌ای گردشگرپذیر است و روزانه تعداد زیادی مسافر را پذیرایی می‌کند، این میزان زباله تولید می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر در محل دفن بیشتر تلاش می‌شود تا پسماندها به روی هم انبار شود، در حالی که می‌توان زباله‌ها را به سایر فرآورده‌های دارای ارزش افزوده مانند کودهای آلی تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار آستارا بیان کرد: بر این اساس ضرورت دارد که دستگاه‌های ذی‌ربط برای مدیریت موضوع هماهنگی و هم‌آوایی بیشتری داشته باشند تا تصمیم درستی در راستای اصلاح وضعیت مدیریت پسماند آستارا اتخاذ شود.

وی با تاکید بر لزوم ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در زمینه مدیریت پسماند آستارا، اضافه کرد: برای رفع این مشکل اگر کسی پا پیش گذاشت، باید با برنامه‌ریزی کمک کنیم تا سرمایه‌گذار هم سود معقولی ببرد.

رضایی‌پور ادامه داد: برخی استان‌ها در این زمینه فعال هستند که باید دست‌اندرکاران امر از طرح‌های مورد نظر دیدن کنند تا با بهره‌گیری از تجربه آنها بتوانیم از پسماندها و شیرابه آنها استفاده بهتری بکنیم.

وی همچنین گفت: با توجه به اینکه نتیجه مطلوبی از فعالیت مشترک بین شهری در این زمینه وجود ندارد، باید شهرداری لوندویل در این زمینه خود وارد عمل شود و از ظرفیت‌های موجود برای ارتقای مدیریت پسماند استفاده کند.

فرماندار آستارا تاکید کرد: از سوی دیگر بحث آموزش و اطلاع‌رسانی هم باید جدی گرفته شود و با توجه به اینکه در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید قرار داریم، بحث تفکیک زباله از مبدا و مدیریت پسماند در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: همچنین جهت فرهنگ‌سازی به منظور جلوگیری از تخلیه نخاله‌های ساختمانی در نقاط مختلف باید نسبت به فضاسازی از جمله با نصب بنرهای اطلاع‌رسانی اقدام و نسبت به توجیه صاحبان خودروهای حمل نخاله اقدام شود.

محدوده ۱۷ هکتاری به منظور دفن پسماند آستارا مورد استفاده قرار دارد که تا کنون حدود چهار هکتار آن به منظور جلوگیری از نفوذ شیرابه‌ها به زمین‌های اطراف ساماندهی شده است.

۱۰ نقطه بحرانی تجمیع و انباشت زباله و نخاله در نقاط مختلف آستارا مورد شناسایی قرار گرفته است.

شهرستان آستارا با جمعیت افزون بر ۹۱ هزار نفر، در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد.

برچسب‌ها آستارا مدیریت پسماند گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا مدیریت پسماند گیلان آستارا مدیریت پسماند گیلان مدیریت پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۴۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم گفت: با وجود اینکه اطلاع‌رسانی کافی برای اعلام ساعت جمع‌آوری زباله صورت گرفته، نزدیک به ۱۲ درصد پسماند شهر قم در روز جمع‌آوری می‌شود.

سیدمحسن میرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم فرهنگ‌سازی و آموزش را از موضوعات مهم خدمات شهری دانست و اظهار کرد: اگر شهروندان همکاری و مشارکت نداشته باشند، به شهر پاکیزه نخواهیم رسید.

وی در خصوص آموزش‌های شهروندی افزود: پساب خاکستری یا فاضلابی که در بعضی مناطق توسط برخی شهروندان وارد معابر شهری می‌شود یکی از مشکلات مهم محیط زیست شهری در قم است.

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: طی هماهنگی با مرکز بهداشت و شرکت آب و فاضلاب مقرر شد که به شهروندان اطلاع‌رسانی کنند که تعداد زیادی توانستند با شبکه آب و فاضلاب ارتباط بگیرند و بسیاری از انشعابات وصل شد.

میرهادی عنوان کرد: زباله‌های خارج از نوبت که برخی شهروندان در بعضی مناطق خارج از منزل می‌گذارند یکی از معضلات محسوب می‌شود در حالی که ساعت اعلام شده برای جمع‌آوری پسماند از ۲۱:۰۰ تا ۶:۰۰ است.

وی گفت: نزدیک به ۱۲ درصد از پسماند شهر قم در روز جمع‌آوری می‌شود، با وجود اینکه اطلاع‌رسانی لازم به شهروندان انجام شده است و امیدواریم با همراهی مردم بتوانیم زباله روز را کاهش دهیم.

کد خبر 748158

دیگر خبرها

  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکان سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود