Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه محور اصلی فعالیت ما در دوره ابتدایی در سال تحصیلی جدید، برنامه درسی است، گفت: بنا داریم طرح های پراکنده را تجمیع کنیم. لازم است برای معلمان به ویژه معلمان جدیدالورود دوره ابتدایی برنامه های آموزشی داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، معصومه نجفی پازوکی در سومین روز از سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور که در سالن اجلاس سران برگزار شد با بیان اینکه نرخ پوشش دوره ابتدایی بالای ۹۸ درصد است اما برای آن دو درصد برنامه ها چه باید باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمار اسمی این دو درصد مشخص و برای استان ها ارسال شده است و باید نسبت به بازگرداندن آنان به مدرسه تلاش کنند.

وی افزود: اما در کلاس درس به معلمان توانمند نیاز داریم. معلم باید از برنامه درسی مطلع و آگاه باشد. چند درصد از معلمان ما به برنامه درسی تسلط دارند و ما چقدر به آنها در این باره کمک کرده ایم؟  بنا داریم محور اصلی فعالیت ما برنامه درسی باشد و طرح های پراکنده تجمیع شوند. لازم است برای معلمان به ویژه معلمان جدیدالورود دوره ابتدایی برنامه های آموزشی داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، حمید طریفی حسینی - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی - با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استثنایی نماد عدالت تربیتی و از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است، گفت: شرط توسعه و پیشرفت کشور توسعه نظام تعلیم و تربیت است.  در نظام تعلیم و تربیت با انسان سروکار داریم. بسترسازی در جهت کشف و شکوفایی استعدادهاست. ما وظیفه داریم زمینه کشف و شکوفایی این استعدادها را در دانش آموزان استثنایی همانند دانش آموزان عادی فراهم کنیم.

وی افزود: نمی‌توانیم در مسیر تعلیم و تربیت گروهی از انسان ها را از رسیدن به مراتب عالیه مستثنی کنیم. باور و عمل ما در نظام تعلیم و تربیت این بوده است که تک تک ۱۴۰ هزار دانش آموز استثنایی در مسیر توسعه و پیشرفت کشور نقش داشته باشند و باید این نقش تقویت شود. تفاوتی بین مدرسه و معلم و دانش آموز عادی با استثنایی وجود ندارد و انتظار می‌رود برنامه هایی که در مدارس عادی اجرا می‌شود، در مدارس استثنایی نیز اجرا شود.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی کاظمی - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش - نیز با اشاره به اینکه امید است در سال تحصیلی جدید بتوانیم مدارس را به پایگاه‌های مردمی تبدیل کنیم، گفت: معاونت آموزش متوسطه بر آن است سند تحول بنیادین را با نگاهی متفاوت اجرایی کند.  تاکید بر مهارت تفکر و توجه به فناوری های نوین و برنامه های مبتنی بر هوش مصنوعی از جمله راهبردهای ماست.

وی در پایان اظهارکرد: تقویت علوم پایه و افزایش جذب به سوی رشته ریاضی، تقویت پژوهش سراها و زمینه سازی برای ایجاد اشتغال و ورود به بازار کار واقعی، راه اندازی هنرستان های جوار یا وابسته به صنایع، بازتعریف حکمرانی آموزش های فنی و حرفه‌ای، تربیت تمام ساحتی و نگاه ویژه به تربیت در کنار آموزش از جمله راهبردهای مدنظر ما در سال تحصیلی آینده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش مقطع ابتدایی مقطع متوسطه علوم پایه برنامه درسی آموزش و پرورش تعلیم و تربیت دوره ابتدایی برنامه درسی برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۵۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟

آفتاب‌‌نیوز :

 ثبت‌نام کتاب‌های درسی پایه‌های تحصیلی آمادگی۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول۳ (استثنایی)، اول تکمیلی (استثنایی)، دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم از چند روز پیش آغاز شد.

ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی از طریق سامانه irtextbook.ir انجام می‌شود. در سمت چپ صفحه گزینه «ورود دانش‌آموزان» را انتخاب کنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود نیاز است که کد ملی و سری شناسنامه دانش‌آموز را وارد کنید. 

اکنون وارد سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی شدید. در این صفحه، شما گزینه‌های متعددی، چون «مشخصات من»، «ثبت سفارس»، «مشاهده سفارش» و «مشاهده تراکنش‌ها» را می‌بینید.

در بخش مشخصات من، اطلاعات فردی، اطلاعات تحصیلی و محل تحصیل دانش‌آموز از سامانه سیدا دریافت شده است؛ لذا در صورت وجود مغایرت در هر بخش از اطلاعات، والدین باید به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه کنند. 

با کلیک روی منوی «ثبت سفارش»، مراحل سفارش و خرید کتا‌ب‌های درسی آغاز می‌شود. در این بخش اطلاعات مدرسه دانش‌آموز را مشاهده می‌کنید سپس سامانه به صورت هوشمند بسته آموزشی مناسب برای سال تحصیلی جدید شما را نمایش می‌دهد. پس از انتخاب درگاه پرداخت اینترنتی بانک، روی دکمه «ثبت و ادامه» کلیک کنید.

پس از ورود به درگاه بانک، شماره کارت، رمز دوم، کد اعتبارسنجی دوم (CVV۲)، تاریخ انقضای کارت و کد امنیتی را وارد کنید و سپس روی دکمه «پرداخت» کلیک کنید. سامانه بانک، اطلاعات مبلغ واریزی و شماره پیگیری بانک را نمایش می‌دهد. اطلاعات را بررسی کنید در صورت اطمینان از صحت اطلاعات، برای ادامه روی دکمه تکمیل فرآیند کلیک کنید تا بانک عملیات بانکی را انجام و اطلاعات آن را به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی ارسال کند.

در بخش مشاهده صورتحساب هم می‌توانید، صورتحساب سفارش، نمایش داده می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند
  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • دوره‌ی آموزش خبرنگاری در دبیرستان شاهد سردار شهید قاجاریان نیشابور
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد