Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@01:33:29 GMT

افزایش قیمت طلای جهانی و سایر فلزات ارزشمند

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۸۵۱۹

افزایش قیمت طلای جهانی و سایر فلزات ارزشمند

قیمت طلا امروز سه‌شنبه پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح یک ماهه در جلسه قبل، افزایش یافت که کاهش اندک دلار به آن کمک کرد، اگر چه نگرانی‌ها در مورد افزایش شدید بیشتر نرخ بهره آمریکا باعث شد که رشد قیمت‌ها کنترل شود.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۳۸ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۲.۵ درصد افزایش به ۱۷۳۹ دلار و ۴۰ سنت رسید و این پس از آن بود که در روز دوشنبه به کمترین میزان خود از ۲۷ جولای(۱۷۲۷ دلار و ۱۰ سنت) رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت طلا در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۱۴ درصد افزایش به ۱۷۴۰ دلار و ۴۰ سنت رسید.

دلار پس از اینکه یک شبه به بالاترین حد یک ماهه رسید، ۰.۱ درصد در برابر رقبا کاهش یافت و طلا را برای خریدارانی که ارزهای دیگر دارند، ارزان کرد.

توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، هفته گذشته گفت که مقامات بانک مرکزی ایالات‌متحده هنوز زمان زیادی برای تصمیم‌گیری در مورد افزایش نرخ بهره در نشست سیاستگذاری ۲۰ تا ۲۱ سپتامبر خود داشته باشند.

اظهارنظرهای جنگ‌طلبانه اخیر مقامات فدرال رزرو جذابیت پناهگاه امن شمش را کاهش داده است. تمرکز اکنون به سمپوزیوم جکسون هول، وایومینگ، فدرال رزرو که اواخر این هفته برگزار می‌شود، معطوف شده است.

قراردادهای آتی صندوق‌های فدرال رزرو اکنون با احتمال ۵۶.۵ درصدی افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر قیمت گذاری می‌شوند.

یواخیم ناگل، رئیس بوندس‌بانک در آخر هفته گفت: بانک مرکزی اروپا باید به افزایش نرخ‌های بهره ادامه دهد، حتی اگر احتمال رکود در آلمان به طور فزاینده‌ای وجود داشته باشد زیرا تورم در تمام سال ۲۰۲۳ بالا خواهد ماند.

اس پی دی آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن ۰.۱۵ درصد کاهش یافت و از ۹۸۹.۰۱ تن در روز جمعه به ۹۸۷.۵۶ تن در روز دوشنبه رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۹.۰۴ دلار، پلاتین ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۸۷۷ دلار و ۷۰ سنت رسید و پالادیوم با ۱.۵ درصد افزایش به ۲۰۲۳ دلار و ۱۰ سنت رسید.

تماشاخانه ببینید| جراحی یک عاج 31 سانتی‌متری فیل در پاکستان/ دامپزشکان دندان درد فیل را خوب کردند ببینید| مراسم تاج‌گذاری پادشاه قبیله زولو در آفریقای جنوبی/آن‌ها ثروت فراوانی دارند فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: درصد افزایش فدرال رزرو سنت رسید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۸۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریایی شمال امروز با ۴۹ سنت معادل ۰.۵۵ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۵۰ سنت رسید.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، تنش‌های خاورمیانه قیمت نفت را افزایش داده، اما بالا رفتن ارزش دلار و نرخ تورم در آمریکا احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره را پایین آورده و مانع بالا رفتن بیش از حد قیمت نفت شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریایی شمال امروز با ۴۹ سنت معادل ۰.۵۵ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۵۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۸ سنت معادل ۰.۳۴ درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۸۵ سنت معامله می‌شود.

نگرانی در مورد عرضه نفت در ادامه تنش‌های خاورمیانه از قیمت آن حمایت می‌کند.

بنجامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت هرگونه حکمی از سوی دیوان کیفری بین المللی که در حال تحقیق در مورد حمله هفتم اکتبر حماس به رژیم صهیونیستی و حمله این رژیم به غزه است، هیچ تاثیری بر اقدامات این رژیم ندارد، اما می‌تواند عواقب خطرناکی داشته باشد.

رژیم صهیونیستی حمله به رفح را در روز پنج شنبه و علی رغم هشدار متحدانش در مورد تلفات بالا در این منطقه آغاز کرد.

تحلیلگران عقیده دارند این عوامل ژئوپلیتیکی تاثیر تورم بالا را خنثی کرده و از قیمت نفت حمایت می‌کند.

اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز گذشته منتشر شد نشان داد تورم در این کشور در ۱۲ ماه منتهی به ماه مارس، ۲.۷ درصد افزایش داشته که بالاتر از هدف بانک مرکزی این کشور است.

انتظار می‌رود فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در اجلاس خود در هفته آینده ثابت نگه دارد.

این اطلاعات اقتصادی نشان می‌دهد نباید به این زودی‌ها منتظر پایین آمدن نرخ بهره بود.

در این بین، ارزش دلار به بالاترین رقم در برابر ین طی ۳۴ سال گذشته رسیده که یکی از دلایل آن بالا رفتن نرخ تورم بوده است.

از طرف دیگر، هیثم القیس، دبیرکل اوپک گفت پایان نفت به این زودی‌ها فرا نمی‌رسد. سرعت تقاضا برای انرژی تا حدی است که انرژی‌های جایگزین نمی‌توانند جای نفت را بگیرند؛ بنابراین تمرکز باید بر کاهش تولید گاز‌های گلخانه‌ای باشد نه استفاده از نفت.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷