Web Analytics Made Easy - Statcounter

معتادان متجاهر در دهه‌های گذشته مجرم شناخته شده اما با گذشت زمان اعلام شد که معتادان متجاهر بیمار هستند و نیاز به کمک و درمان دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، اعتیاد به مواد مخدر یکی از مهمترین مشکلات اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی است که عوارض ناشی از آن تهدیدی جدی برای جامعه بشری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متجاهر کسی است که کاری را آشکارا انجام دهد و معتاد متجاهر هم به معتادی گفته می شود که به صورت آشکارا مواد مخدر مصرف می کند، این دسته از معتادان با وجود بسترهای لازم برای درمان و حتی حمایت‌های خانواده و دولت حاضر به ترک کردن اعتیاد خود نیستند.
 
معتادان متجاهر در دهه های گذشته مجرم شناخته می شدند و براساس قانون با این افراد برخورد می شد اما با گذشت زمان و افزایش اطلاعات پزشکی و درمانی در این حوزه، اعلام شد که معتادان متجاهر بیمار هستند و نیاز به کمک و درمان دارند.
 
وجود این افراد بر هویت شهر و فرآیند زیستی شهر اثرگذار است و زمانی که موضوع با امنیت ارتباط پیدا می‌کند، اهمیت بیشتری می‌یابد.

وجود معتادین متجاهر یکی از عوامل مهم و جدی نقض‌کننده امنیت در شهر است و واقعیت این است که اعتیاد همراه با تجاهر شکل به‌شدت پیچیده‌ای از اعتیاد و مسائل مربوط به آن است و کار در این حوزه نیازمند تلاش‌های مؤثرتری است.

جولان معتادان در پارک‌های سطح کلان شهر زاهدان گلایه‌مندی مردم این شهر را به همراه داشته و خواستار پیگیری جدی توسط متولیان مربوطه هستند.

صحبت شهروندان زاهدانی نشانه از آن است که حضور معتادان متجاهر و مصرف مواد مخدر در مکان‌های عمومی و پارک‌های سطح شهر سبب نگرانی مردم شده و بی‌توجهی به این وضعیت زیبنده این شهر فرهنگی نیست.

در این راستا یکی از شهروندان زاهدانی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: معتادان ساعت‌ها بدون هیچ گونه ترس و واهمه‌ای چند نفره دور هم در پارک‌ها جمع و مواد مخدر مصرف می‌کنند، دستگاه‌های مربوطه وظیفه دارند برای ساماندهی این افراد اقدامی جدی انجام دهند.

یکی دیگر از شهروندان به خبرنگار ما گفت:حضور این معتادان در سطح شهر فقط الگویی بسیار بد برای جوانان و نوجوانان ما است.

 وی ادامه داد: در بسیاری از موارد مقابل مدارس در گوشه و کنار خیابان‌ها جلوی چشم عامه مردم، معتادان در حال مواد کشیدن هستند، بارها وقتی فرزندم را به پارک می برم، این صحنه‌ها را مشاهده می کنیم نگران و مضطرب می‌شویم، وسایل کشیدن مواد خود را در همان محل رها و موجب آلودگی محیط و ترس کودکان می شود.

 ۱۳۰۰ از معتادین متجاهر در سال گذشته درمان شدند
 
طاهره میرشکار، رئیس اداره بهزیستی زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: با دستور قضایی معتاد متجاهر کارتن خواب دستگیری اش انجام می شود بعد از اقدامات اولیه در خصوص غربالگری این افراد برای درمان به مراکز اجباری ترک اعتیاد مثل تله سیاه و سایر مراکز در زاهدان اعزام می شوند.
 
وی افزود: اقدامات اولیه برای تشکیل پرونده پزشکی این افراد صورت و خدماتی که باید ارائه شود، مدت طولانی این افراد برای تحت درمان در مراکز ماده ۱۶ قرار می گیرند.
 
میرشکار تصریح کرد: معتادین متجاهر با مشکلات زیادی رو به رو هستند که پاسخ به نیاز این افراد در فرآیند بهبودی، نیازمند طیف زیادی از خدمات مجزا و حمایتی هستند که باید توسط ارگان ها و سازمان های مختلف فراهم شود.
 
رئیس اداره بهزیستی زاهدان با اشاره به اینکه دستگاه هایی در امر درمان معتادین کمک کننده هستند، گفت: شهرداری وظیفه جمع آوری،غربالگری توسط تیمی از سازمان بهزیستی انجام و مرکز بهداشت همکاری دارند، ثبت احوال و افرادی که متاهل و دارای هویت هستند تحت پوشش کمیته امداد قرار می گیرند.
 
وی افزود: سازمان فنی و حرفه ای و اداره کار در بهبود و درمان معتادین متجاهر نقش دارند.
 
میرشکار تصریح کرد: برای توانمند سازی و مراقبت های پس از خروج این افراد از چرخه درمان باید در جهت اشتغال و کسب مهارت اقداماتی انجام شود.
 
وی ادامه داد: درصورتی که این افراد مهارتی کسب کنند بعد از بهبودی و سیر درمان در جهت وام های خود اشتغالی و معرفی به کار فرما میتوانند کمک کننده باشند که این افراد پس از خروج از چرخه درمان باید رصد شوند تا کمتر دچار لغزش شوند.
 
میرشکار تصریح کرد: سازمان بهزیستی دوره ها و کلاس های روانشناسی مددکاری برای افراد معتاد برگزار می کند، واحد مددکاری مراکز ماده ۱۶با خانواده ها جهت جذب معتادین ارتباط می گیرد.
 
وی گفت: در سال گذشته هزار و ۳۰۰ نفر از این معتادین متجاهر درمان شدند و امسال ۴۰۰ نفر در مراکز اجباری ماده ۱۶ تحت درمان هستند.
 
افزایش ظرفیت کمپ های ماده 16 در استان

میرشکار با اشاره به افزایش ظرفیت در استان ادامه داد: افزایش ظرفیت کمپ های ماده ۱۶ به ۷۸۰ نفر رسیده که طی دوسال گذشته از۱۵۰ نفر افزایش ظرفیت داشتیم.
 
این مقام مسئول بیان کرد: جمع آوری این افراد با کمک شهرداری و نیروی انتظامی انجام می شود از ابتدای سال جاری ۴۰۰ نفر در مراکز ماده ۱۶ تحت درمان قرار گرفتند این افراد نیازمند کسب مهارت های فنی و حرفه ای و ورود به جامعه و اشتغال هستند تا بتوانیم اقداماتی در راستای خدمات پس از خروج این افراد انجام می دهیم.
 
وی افزود:  تعداد ۴ مرکز ماده ۱۶ویژه آقایان و با ۲مرکز تبصره ۲ بانوان در زاهدان مشغول به کار هستند، درراستای ایجاد مرکز ماده ۱۶  بانوان نیزاقداماتی توسط ستاد شورای موادمخدر صورت گرفته است.
 
میرشکار در پایان گفت: ضمن اینکه کلیه اقدامات فوق با نظارت وهماهنگی شورای مواد مخدر انجام می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: معتادین متجاهر معتادان متجاهر افزایش ظرفیت مواد مخدر تحت درمان ماده ۱۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۹۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟

احمد احمدی صدر در این باره گفت: در طرح مشارکتی بین سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی و سازمان پسماند شهرداری تهران مقرر شده معتادان متجاهر بهبود یافته و افراد آسیب دیده با هدف خروج از چرخه آسیب و بازگشت به خانواده و جامعه در حوزه پاکبانی فعالیت کنند که در این راستا بخشی از این افراد جامعه پذیر مشغول به کار شدند و بخش دیگر در حال ثبت نام و ارزیابی قرار دارند.

او افزود: عوامل این سازمان و سازمان پسماند به شکل دوره‌ای در تمامی ۲۰ مددسرا حضور پیدا می‌کنند و پس از تمایل این افراد و نام نویسی مورد پایش قرار می‌گیرند و در یک بازه زمانی کوتاه مشغول به کار می‌شوند.

احمدی صدر ادامه داد: حقوق و مزایای این افراد مطابق با قانون وزارت کار است که از سوی پیمانکاران سازمان پسماند با نظارت مدیریت شهری پرداخت می‌شود.

منبع: خبرگزاری شهر

tags # شهرداری تهران سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • استان سمنان معتاد متجاهر ندارد
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر