Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@20:58:26 GMT

حمایت از نوآوری در صنایع دفاعی

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۹۵۰۵

حمایت از نوآوری در صنایع دفاعی

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _سه‌شنبه، یکم شهریورماه ۱۴۰۱_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی محسوب می‌شود، بر این اساس خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «حمایت از نوآوری در صنایع دفاعی» نوشت: آیت‌الله رئیسی صبح دیروز در جمع وزیر، مدیران و کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ضمن گرامیداشت ۳۱ مرداد، روز صنعت دفاعی کشور و یاد شهدای وزارت دفاع و نیروی‌های مسلح، خصوصاً شهیدان بزرگوار فخری‌زاده و طهرانی مقدم، اقدامات صورت گرفته در این وزارتخانه را در راستای تحقق شعار «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین»، بسیار مؤثر دانست و گفت: دستاوردهای ارزشمند دانشمندان و نخبگان در صنایع دفاعی، نه فقط برای کشورمان، بلکه برای جهان اسلام و دوستداران انقلاب اسلامی امیدبخش و اقتدار آفرین و برای جهان کفر یأس‌آور است.

آیت‌الله رئیسی نخبگان و دانشمندان باانگیزه و خلاق در وزارت دفاع را سرمایه‌های ارزشمند کشور دانست و افزود: محصول و خروجی کار این عزیزان، صنعت دفاعی دانش‌بنیان کشور است که امروز دستاوردهای آن از سوی هیچ‌کسی قابل کتمان نیست.

رئیس جمهور با اشاره به «تأثیرگذاری، دقت بالا و هوشمندسازی» به‌عنوان سه ویژگی بسیار مهم محصولات تولیدشده در صنعت دفاعی کشور، خطاب به دست‌اندرکاران این صنعت، اظهار کرد: شما با ابتکار و خلاقیت خود برای کشور تولید قدرت کرده‌اید تا جایی که مقامات نظامی دنیا نیز به پیشرفت‌های اقتدار آفرین صنعت دفاعی ایران معترف اند.

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «دستور تشکیل سریع پرونده فولاد» نوشت: رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه گزارش اخیر تحقیق و تفحص مجلس (فولاد مبارکه سپاهان) هنوز به قوه قضائیه واصل نشده است، در عین حال به رئیس کل دادگستری استان تهران و دادستان تهران دستور داد به محض وصول گزارش، ضمن تشکیل شعبه‌ای ویژه، با دقت و سرعت و رعایت همه جوانب، گزارش مزبور را مورد رسیدگی قرار دهند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، طی سخنانی در نشست شورای عالی قوه قضائیه، با اشاره به پیچیدگی چهره نفاق و منافقین که عاملان شهادت شهیدان رجایی و باهنر بودند، گفت: چهره نفاق یک چهره پیچیده است و برای افشای آن، خود خداوند به میدان آمده است و در سوره منافقون رفتار و اوصاف منافقان بیان شده است. حضور منافقین اختصاص به دیروز ندارد، بلکه منافقان امروز نیز هستند و فردا نیز خواهند بود.

محسنی اژه‌ای با اشاره به گزارش اخیر تحقیق و تفحص مجلس، گفت: تا شب گذشته که پیگیری می‌کردم، این گزارش هنوز به قوه قضائیه واصل نشده، حال آنکه در رسانه‌ها مطرح شده گزارش مزبور به دستگاه قضائی واصل شده است.

در هر حال، رئیس کل دادگستری استان تهران و دادستان تهران به محض وصول گزارش اخیر تحقیق و تفحص مجلس، ضمن تشکیل شعبه‌ای ویژه، با دقت و سرعت و رعایت همه جوانب، گزارش مزبور را مورد رسیدگی قرار دهند؛ باید توجه داشت که اینگونه گزارش‌ها که در مجلس قرائت می‌شود، ذهنیت‌هایی را در مردم ایجاد می‌کند.

بنابراین، ضروری است در رسیدگی به آن‌ها نهایت دقت و سرعت لحاظ شود تا بر مبنای حق و قانون قضاوت شود.

روزنامه خراسان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «پاسخ ایران معقول بود» نوشت: هنوز همه طرف‌ها منتظر پاسخ آمریکا هستند و به نظر می‌رسد اختلافات داخلی در ایالات متحده باعث شده تصمیم گیری در باره متن پیشنهادی جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و پاسخ‌های ایران به آن متن با تأخیر یک هفته‌ای روبه رو شود.

در این میان، در حالی که ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران روز گذشته گفت که با وجود پیشرفت‌های صورت گرفته هنوز پاسخی از طرف آمریکایی دریافت نشده و یک شنبه شب هم سران سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه در تماس تلفنی همزمان با بایدن در خصوص مذاکرات احیای برجام رایزنی کردند، روز گذشته یک پیام مثبت از سوی اروپا شنیده شد و بورل در اسپانیا اعلام کرد پاسخ‌های ایران به متن پیشنهادی اش معقول بوده است.

وی همچنین از احتمال دیدارش با طرف آمریکایی در هفته جاری خبر داد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که قبلاً گفته بودمتن پیشنهادی او متن نهایی خواهد بود و برخی نیز خواهان پاسخ بله یا خیر از سوی ایران شدند، در این نشست خبری اظهار کرد: بعد از ارائه پیشنهادش درباره متن نهایی، ایران پاسخ داد که فکر می‌کنم پاسخ معقولی بود.

(پاسخ ایران) به آمریکا منتقل شد که هنوز جواب نداده است. ما منتظر پاسخ آنها هستیم و امیدوارم این پاسخ به ما اجازه دهد مذاکرات را کامل کنیم.

کد خبر 598847

منبع: ایمنا

کلیدواژه: روزنامه روزنامه ایران پیشخوان روزنامه ها روزنامه های امروز روزنامه جوان روزنامه های صبح ایران روزنامه خراسان روزنامه امروز تحلیل روزنامه های ایران روزنامه های کثیرالانتشار کیوسک های روزنامه فروشی مطالعه روزنامه فولاد شرکت فولاد مبارکه اصفهان تخلفات مالی تحقیق و تفحص تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان صنایع دفاعی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق صنعت دفاعی قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۹۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است

مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور در دیدار با احمد وحیدی وزیر کشور با بیان اینکه امروز شعار مقام معظم رهبری موضوع صنایع‌دستی را بیش از همه دربردارد، گفت: صنایع‌دستی اقتصادی کاملا وابسته به مردم است و می‌تواند شعار سال و فرامین رهبری را به طور خاص پوشش دهد.

او با تاکید بر اینکه حمایت از این حوزه خصوصا در زمینه صادرات مهم است، گفت: اگر در مباحث متعدد از حمایت‌های مالی و معنوی بتوانیم حمایت دولت و سایر دستگاه‌ها را داشته باشیم، می‌توانیم به تحقق شعار سال کمک کنیم.

معاون صنایع‌دستی کشور با بیان اینکه بازارچه‌های صنایع‌دستی و تکمیل زنجیره ارزش جزو مباحث مهم است، گفت: تکمیل زنجیره ارزش را حمایت کنید تا بتوانیم با ارتقای جایگاه صنایع‌دستی جهش تولید را با مشارکت مردم رقم بزنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است
  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است
  • پاسخ حزب الله کوبنده خواهد بود/ با جنگ به جایی نخواهید رسید
  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند
  • رئیسی: ایران پیشرفته و فناور می‌تواند برای جهان نوآوری داشته باشد
  • توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و هند
  • نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه