Web Analytics Made Easy - Statcounter

حضور رئیس سابق فدراسیون فوتبال در انتخابات هفته آینده فدراسیون مورد تأیید مراجع نظارتی قرار نگرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ پس از صحبت‌های شب گذشته حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال پیرامون عدم ارائه پاسخی درباره احراز صلاحیت یکی از داوطلبان تصدی کرسی ریاست فدراسیون فوتبال،گمانه‌زنی‌های بسیاری در باره نام این نامزد شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر مهدی تاج که در پرونده بازنشستگی از مجتمع فولاد مبارکه اصفهان و نقش‌آفرینی در عقد قرارداد با مارک ویلموتس، صحبت‌هایی درباره تخلف وی وجود داشت؛ از سیدمیرشاد ماجدی و حتی عزیزالله محمدی نیز در برخی رسانه‌ها به عنوان کاندیدای رد شده احتمالی صحبت‌هایی به میان آمد.

با این حال به فاصله یک هفته تا برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال، بررسی‌ها و پی‌گیری‌های خبرنگار دانا نشان داده که تاکنون تنها احراز صلاحیت ماجدی و محمدی از سوی نهادهای ذی‌صلاح قضایی و نظارتی به فدراسیون فوتبال ابلاغ و ارسال شده و خبری از اظهارنظر درباره تاج نیست.

پایان رؤیای بازگشت تاج به فوتبال

فدراسیون فوتبال طبق اساسنامه، ۲۱ روز قبل از انتخابات فدراسیون فوتبال اسامی نامزدهای تایید شده از سوی کمیته بدوی را در شرایطی اعلام کرد که هنوز استعلام‌های قانونی برای تایید صلاحیت از سوی نهادهای قضایی و امنیتی اعلام نشده بود  و در واقع بیانیه کمیته، صرفاً نقش تأیید مدارک و معرفی‌نامه نامزدها را داشت.

منطبق بر اساس‌نامه فدراسیون فوتبال و فیفا، نامزدهای تصدی هرگونه کرسی در انتخابات فدراسیون نباید پرونده باز قضایی در مراجع قانونی کشور داشته باشند که این مورد درباره تاج مصداق نداشت و در راستای قانون صیانت از فوتبال، احراز صلاحیت رئیس سابق فدراسیون فوتبال نیامد.

اگر رئیس پیشین فدراسیون فوتبال نتواند مسئولان قضایی کشور را بابت حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال توجیه کند، کنار گذاشتن او از جمع نامزدها کاملاً قانونی است و حتی با وجود کارشکنی‌ها و روابط با برخی دوتابعیتی‌ها، فدراسیون در عملکرد و فعالیت هیچ‌گونه مشکلی نخواهد داشت.

بیش‌تر بخوانید؛

رد صلاحیت یک نامزد بزرگ انتخابات فدراسیون فوتبال در آستانه وقوع/ تاج به خط پایان رسید؟!   افزایش پیچیدگی انتخابات فدراسیون فوتبال با اظهارنظر رئیس‌جمهور/ لزوم برخورد با متخلفین پرونده جنجالی؛ از جمله مهدی تاج!

منبع: دانا

کلیدواژه: انتخابات فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۰۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مجمع انتخاباتی کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا با حضور اعضا در تایلند برگزار شد و در این انتخابات دو کرسی مهم و ارزشمند برای نمایندگان ایران کسب شد.

 پس از برگزاری این جلسه فرید فتاحیان که پیش از این بعنوان مدیر اجرای کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا برگزیده شده بود در این سمت باقی ماند.

طبق دستورالعمل جدید کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا عنوان دبیر کلی حذف شده و تمام وظایف آن با دایره اختیارات بیشتر بر عهده مدیر اجرایی است. بر این اساس فتاحیان مدیر اجرایی کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا شد.

همچنین محسن رضوانی رییس فدراسیون شنای ایران در این انتخابات با رای اعضا مجمع بعنوان عضو هیات رئیسه فدراسیون ورزش‌های آبی جهان از سال ۲۰۲۵ الی ۲۰۲۹ انتخاب شد.

رضوانی علاوه بر این مقام بعنوان نماینده هیات رئیسه ورزش‌های آبی آسیا به منظور نظارت بر کمیته واترپلو این قاره تعیین گردید. رئیس فدراسیون شنا پس از این انتخابات در هیات رئیسه کنفدراسیون آسیا نیز ابقا شد.

دیگر خبرها

  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • یک ایرانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • رسمی؛ پدرو روچا رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا انتخاب شد
  • باشگاه‌های لالیگایی در خطر محرومیت از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • پایان شایعات؛ قرارداد سرمربی محبوب طارمی تا سال ۲۰۲۸ امضا شد