Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس سردار سید کمال هادیان فر رئیس پلیس راهور فراجا در حاشیه اولین نشست تخصصی روسای پلیس راه و مدیران کل راهداری سراسر کشور با رویکرد ارتقاء ایمنی عبور و مرور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ماده ۱۰۸ قانون صراحتاً اعلام کرده که مسوولیت حمل و نقل و ایمنی ترافیک به دولت داده شده است اظهار داشت: بحث مدیریت ترافیک در راه‌ها و ایمنی در ترددها هدفی است که تمامی دستگاه‌ها باید برای آن تلاش کنند اما ۳۲ دستگاه به صورت ویژه در این زمینه مسوولیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس پلیس راهور در خصوص نقاط حادثه خیز در جاده ها تصریح کرد: اقدامات خوبی برای رفع نقاط حادثه خیز انجام شده اما نکته حائز اهمیت این است که۳۴ درصد تصادفات در این جاده ها رخ داده و ۷۰ درصد جانباختگان تصادفات هم در جاده ها جان خود را از دست می دهند. 

سردار هادیان فر با اشاره به اینکه اراده برای رفع نقاط حادثه خیز در سازمان راهداری وجود دارد اما چیزی که کار را دچار اختلال کرده است، تأمین منابع مالی است افزود: البته در قانون صراحتاً این عدد و رقم ذکر شده اما نمی دانیم چرا هیچ بودجه ای به آن اختصاص داده نمی شود. 

وی گفت: ۳۵ درصد از فوتی های تصادفات در نقاط حادثه خیز جان خود را از دست داده و ۱۵ تا ۲۰ نفر از افراد در این نقاط مجروح شده و این اعداد و ارقام نشاندهنده این است که باید هرچه سریعتر برای رفع خطر این نقاط اقدام کرد.

رئیس پلیس راهور با اشاره به اینکه اراده قوی برای کاهش جانباختگان و همچنین کاهش تصادفات در دولت وجود دارد، تصریح کرد: باید بطور جد در این زمینه ورود کرد تا بتوانیم به کاهش ۵۰ درصدی تصادفات در برنامه هفتم توسعه رسید. 

وی ادامه داد: شاید یکی از جدی ترین مسائل در زمینه تصادفات همین نقاط حادثه خیز باشد البته برخی از این نقاط حادثه خیز ثابت و برخی دیگر غیرثابت بوده و بنا به شرایط متغیر می شوند. 

سردار هادیان فر گفت: ۳۰۰ هزار نقطه حادثه خیز در کشور وجود دارد که سه هزار و ۲۰ عدد از این نقاط مربوط به وزارت راه است. 

رئیس پلیس راهور با اشاره به اینکه ۵۰۰ نقطه حادثه خیز اصلاح شده است، گفت: اصلاح برخی از این نقاط بسیار پر هزینه بوده و برخی نقاط دیگر هم با آشکارسازی بی خطر شده اند. 

وی افزود: در موضوع تصادفات، قوانین طول عمر همیشگی نداشته و باید به روز شوند چراکه برخی رانندگان به شدت حادثه ساز بوده و قوانین فعلی برای آنها بازدارندگی ندارد. 

رئیس پلیس راهور کشور با اشاره به اینکه در کشور دو میلیون راننده پرخطر رانندگی می کنند، تصریح کرد: قانون فعلی به هیچ عنوان بازدارندگی برای این افراد ندارد و قانون باید به نحوی باشد که برای این افراد هم جریمه مالی در نظر گرفته شود و هم مجازات های جایگزین اعمال شود. 

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا افزود: باید سیاست های تشویقی هم برای برخی از رانندگان اعمال شوند تا شاهد نظم و انضباط بهتر و بیشتری در جاده ها و معابر باشیم. 

وی در پاسخ به سوالی درباره شماره گذاری خودروهای ناایمن تصریح کرد: در قانون صراحتاً آمده خودرویی که دارای تأییدیه استاندارد، وزارت صمت و محیط زیست است باید شماره گذاری شود. زمانی که یک خودرو این مجوزها را دارد اگر پلیس آنها را شماره گذاری نکند، در واقع تخلف انجام داده است. 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا اظهار امیدواری کرد که به روزی برسیم که در ایران خودروی ملی داشته باشیم و دو هزار و ۶۰۰ قطعه یک خودرو را در داخل کشور تولید کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سردار هادیان فر رئیس پلیس راهور نقاط حادثه خیز راننده پر خطر وقوع تصادف رئیس پلیس راهور نقاط حادثه خیز جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۱۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده شمالی یک‌طرفه شد

به گزارش خبرآنلاین، فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران از یکطرفه شدن محور هراز در مسیر شمال به جنوب خبر داد و گفت: این محور از جنوب به شمال تا اطلاع ثانوی مسدود خواهد بود.

مهردر خبری نوشت:سرهنگ ایرج کهریزی از یکطرفه شدن محور هراز در مسیر شمال به جنوب خبر داد و گفت: این محور از جنوب به شمال تا اطلاع ثانوی مسدود.

کهریزی با بیان اینکه ترافیک در مسیر شمال به جنوب هراز سنگین است گفت: محور هراز از محدوده رودهن به سمت شمال مسدود شده و هم‌وطنان برای سفر به شهرهای شمالی می‌توانند از محورهای جایگزین فیروزکوه و کندوان استفاده کنند.

فرمانده پلیس راه شرق استان تهران با اشاره به اینکه تردد وسایل نقلیه از شمال به جنوب محور هراز از محدوده آب‌اسک به سمت رودهن یکطرفه شده افزود: در برخی مناطق این محور مثل مشاء و پیست آبعلی با پس‌زدگی بار ترافیکی روبرو هستیم.

وی عنوان کرد: تردد وسایل نقلیه از شمال به جنوب محور فیروزکوه سنگین و پرحجم در جریان بوده و در برخی نقاط این محور با افزایش بار ترافیکی روبرو هستیم.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902772

دیگر خبرها

  • ۶ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی البرز ایمن‌سازی شد
  • ۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد
  • ۸ کشته در تصادف رانندگی جاده‌های فارس
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده هراز
  • شناسایی 22 نقطه حادثه خیز شهری در کردستان
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • ۸۱ دستگاه خودرو متخلف در مشهد توقیف شدند
  • کشته شدن مردی که با خودرو به موانع امنیتی کاخ سفید برخورد کرد
  • ترافیک بازگشت از شمال در چالوس و هراز ادامه دارد/ جو آرام در تمام جاده‌های کشور
  • جاده شمالی یک‌طرفه شد