Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نشست کمیته اجرایی دومین فصل‌واره فرهنگی و هنری ایثار با حضور عبدالله مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران و دبیر فصل‌واره، مدیران بخش‌های مختلف فصل‌واره و همچنین مدیران اداره‌کل هنری معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، صبح روز سه‌شنبه ۱ شهریور در محل اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست شاهین عسگریان قائم مقام دبیر و ناظر اجرایی دومین دوره فصل‌واره توضیح داد: دومین فصل‌واره فرهنگی و هنری ایثار با اهداف توسعه، تعمیق، تکثیر و تداوم فرهنگ «ایثار و مهربانی»، «ایثار و از خودگذشتگی»، «ایثار و شهادت» در میان آحاد جامعه، تحکیم ارتباطات اجتماعی به واسطه مبادلات فرهنگی با موضوع «ایثار و شهادت» و «ایثار اجتماعی» در سطح مساجد، محلات و روستاها، تجلیل از شهدا و ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها، تشویق، ترغیب هنرمندان به تولید آثار با موضوع «ایثار، جهاد، مقاومت و شهادت» و «ایثار، مهربانی و همدلی اجتماعی» با بهره‌گیری از شیوه‌ها و تکنیک‌های مختلف هنری، کشف و حمایت از ظرفیت‌ها و استعدادهای جوان در زمینه‌های مختلف هنری با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت، بسط، تعمیق و ترویج قالب‌های مختلف هنری به عنوان تأثیرگذارترین ابزارهای ارتباطات جمعی با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ایجاد مجموعه (بانک اطلاعاتی) هنرمندان مرتبط با حوزه فرهنگ مذهبی، آیینی و عاشورایی ایثار و از خودگذشتگی با هدف تدوین، گردآوری و انتشار آثار و همچنین گسترش زمینه‌های فکری و فرهنگی در جهت تولید آثار فاخر و ارزشمند هنری با هدف ارتقای بینش و آگاهی جامعه به عنوان مخاطب اصلی اینگونه از آثار هنری و ایجاد گفتمان‌های اجتماعی در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: وجوه تمایز دومین فصل‌واره با دوره اول آن افزایش بخش‌های جشنواره از ۷ بخش به ۱۴ بخش است که ۷ بخش در سطح ملی برگزار می‌شود و همچنین آموزش‌های هنری با محوریت محلات، مساجد، هیأت‌های مذهبی، مدارس، دانشگاه‌ها، مترو و دفاتر تسهیل‌گری است. همچنین با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی موضوع «افشای حقوق بشر آمریکایی» در دومین فصل‌واره فرهنگی و هنری ایثار مورد توجه قرار می‌گیرد.

عسگریان در ادامه با شکل‌گیری ۶ کمیته اجرایی در دومین دوره فصل‌واره اشاره کرد و توضیحاتی را در خصوص نحوه و زمان برگزاری فصل‌واره ارائه داد.

قائم مقام دبیر و ناظر اجرایی فصل‌واره فرهنگی و هنری ایثار تأکید کرد: در دوره دوم فصل‌واره تمرکز بر تولید آثار فاخر و ملی است.

سپس طاهره تبیریی رئیس اداره هنری و مدیر اجرایی دومین فصل‌واره فرهنگی و هنری ایثار نیز پیشنهادهایی را در خصوص نحوه اجرای بخش‌های مختلف این دوره از فصل‌واره مطرح کرد.

خلیل ارجمندی معاون کل اداره امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز که در این نشست حضور داشت، یادآور شد: برگزاری فصل‌واره فرهنگی و هنری ایثار فضاسازی خوبی برای جذب و تولید آثار و بالفعل کردن استعدادهای بالقوه در عرصه هنر است.

وی اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران باید بیشتر به سیاستگذاری و جهت دهی به تولیدکنندگان فرهنگی و هنری بپردازد و با کمک سازمان‌ها و نهادهای ارزشی چنین رویدادها و همچنین رویدادی بین‌المللی در حد جشنواره‌های فجر برگزار کند.

ارجمندی تأکید کرد: در این فصل‌واره به دنبال اثربخشی بیشتر در عرصه فرهنگی و هنری هستیم.

در ادامه محمد لارتی رئیس اداره هنرهای نمایشی و آوایی بنیاد شهید و امور ایثارگران و دبیر هنرهای نمایشی دومین فصل‌واره فرهنگی و هنری ایثار تأکید کرد: در این دوره از فصل‌واره با توجه به اینکه بخش‌هایی از فصل‌واره به صورت ملی برگزار می‌شود نیازمند نیرو و پشتیبانی بیشتری هستیم.

وی در ادامه نکاتی را درباره زمان و همچنین بودجه دومین دوره فصل‌واره فرهنگی و هنری ایثار مطرح کرد و پیشنهادهایی را ارائه داد.

حمید ساروخانی رئیس اداره هنرهای تجسمی بنیاد شهید و امور ایثارگران و دبیر هنرهای تجسمی دومین فصل‌واره فرهنگی و هنری ایثار نیز تأکید کرد: طی جلسات متعددی که برگزار کردیم طرح برگزاری دومین فصل‌واره فرهنگی و هنری ایثار ارائه شد. در بحث پروژه‌های ملی این ظرفیت وجود دارد که از ادارات‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان‌های مختلف استفاده کنیم.

مرتضی اسدی‌مرام مدیر اجرایی دومین فصل‌واره فرهنگی و هنری ایثار نیز در بخش دیگری از این نشست یادآور شد: بسیاری از اتفاقات خوب فرهنگی به یک دوره ختم می‌شود زیرا به دلیل تغییر مدیریت و سیاستگذاری‌ها به دومین دوره نمی‌رسد اما برگزاری دومین دوره فصل‌واره ایثار نشان می‌دهد که این رویداد مؤثر و به جا بوده و مجموعه‌ای که به مسائل فرهنگی و هنری در حوزه ایثار و شهادت باور دارند، آن را هدایت و برگزار می‌کنند.

وی تأکید کرد: این فصل‌واره یکی از رویدادهای کم‌نظیر در عرصه فرهنگی و هنری است و خواسته هنرمندان این بود که بخش‌هایی به فصل‌واره اضافه شود، از این رو دومین دوره با بخش‌های بیشتری برگزار می‌شود.

در بخش پایانی نشست عبدالله مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران و دبیر دومین دوره فصل‌واره فرهنگی و هنری ایثار نیز ضمن اشاره به اهمیت و همچنین سختی برگزاری چنین رویدادی، تصریح کرد: من در تمام جلساتی که با مدیران‌کل بنیاد شهید برگزار کرده‌ایم پیشنهاد داده‌ام که اگر کاری سخت و دشوار وجود دارد، اجرا و عملی کردن آن را به اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران بسپارند تا با تمام توان آن را برگزار کنیم.

سپس مرتضوی احکام مدیران و کمیته‌های مختلف اجرایی دومین فصل‌واره فرهنگی و هنری ایثار را اهدا کرد.

مینا بهرامی‌تبار مسئول دبیرخانه دومین فصل‌واره فرهنگی و هنری ایثار و مرتضی انصاری‌فر رئیس اداره بازرسی و شکایت اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران از دیگر حاضران در این نشست بودند.

کد خبر 5570715 فریبرز دارایی

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران محمد لارتی تئاتر خیابانی نمايشگاه عكس هنرمندان تئاتر تئاتر ایران تئاتر ایران حضور هنر ایران در جهان محرم 1401 فیلم کوتاه تئاتر شهر کارگردان تئاتر هنرمندان تئاتر اداره کل هنرهای نمایشی نوفل لوشاتو خانه هنرمندان ایران فیلم مستند فیلم سینمایی بازیگر سینما رادیو صبا برگزار می شود ایثار و شهادت رئیس اداره تولید آثار اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۱۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد

سیدمجید پوراحمدی در جریان بازدید از نمایشگاه هنر جهانی دبی از حضور پررنگ و تاثیرگذار هنرمندان کشورمان در این نمایشگاه خبر داد و اظهار داشت: هنرمندانی از ۶۰ کشور دنیا با بیش از ۱۰ هزار اثر هنری در قالب ۴۰۰ غرفه در این نمایشگاه شرکت کردند و آثار متنوع و مقرون‌به‌صرفه‌ای را به نمایش گذاشتند.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف صندوق اعتباری هنر در دولت مردمی، معرفی آثار هنرمندان ایرانی و حمایت از حضور آنها در رویداد‌های بین‌المللی است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: اغلب شرکت‌کنندگان این رویداد هنری از هنرمندان نوظهور و میان رده هستند و آثار نیز با سطوح قیمتی متنوع ارائه می‌شود.

پوراحمدی گفت: نمایشگاه هنر دبی یک رویداد هنری بین‌المللی در منطقه است و اغلب هنرمندان ایرانی شرکت‌کننده در این نمایشگاه از اعضای صندوق هنر نیز هستند.

وی افزود: تلاش داریم با بررسی چالش‌ها و راهکار‌های ارتقای حضور هنرمندان در این رویداد، چگونگی معرفی هرچه بهتر آثار هنرمندان ایرانی در خارج از مرز‌های کشور و بررسی راهکار‌های ارتباط موثر هنرمندان و گالری‌های ایرانی با بازار جهانی اقتصاد را مورد ارزیابی قرار دهیم.

پوراحمدی بسترسازی برای شکوفایی استعداد‌های هنرمندان جوان و تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر را یکی از اهداف مهم صندوق اعتباری هنر عنوان کرد و افزود: هنر ایران قدمت چندهزار ساله دارد و با توجه به ظرفیت بی نظیر این حوزه، طی دو سال گذشته اقدامات جدی در بسترسازی میان مدت و بلند مدت برای توسعه و رفع موانع اقتصاد هنر به عمل آوردیم.

وی ادامه داد: در این زمینه تلاش می‌کنیم با حمایت از حضور هنرمندان ایرانی در رویداد‌های بین‌المللی، شناساندن آثار ارزشمند هنری ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی و جذب مشتریان نقش تسهیل‌گر را داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • دبیر اجرایی و دبیر هنری جشنواره ملی تئاتر ایثار معرفی شدند
  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • انتصاب دبیر اجرایی و دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • رویداد ملی بازی آرا، کمک به صنعت تولید بازی در کشور
  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری
  • نمایشگاه آثار هنری هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبای دختران یزد
  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است