Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@02:36:46 GMT

نخستین نوزاد به روش IVF در بیرجند متولد شد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۳۲۵۷

نخستین نوزاد به روش IVF در بیرجند متولد شد

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از تولد نخستین نوزاد به روش IVF در بیرجند خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، علی اکبر اسماعیلی با اعلام این خبر اظهار داشت: ای وی اف IVF که به وسیله لقاح آزمایشگاهی بارداری حاصل می‌شود، یکی از روش‌های با موفقیت بیشتر در درمان نازایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر مرکز سطح سه درمان ناباروری رویش در بیرجند و 2 کلینیک ناباروری سطح دو در طبس و فردوس به ارائه خدمات به زوجین نابارور می‌پردازند.

اسماعیلی با اشاره به اقدامات دانشگاه برای تجهیز این مرکز از جذب 2 پزشک فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری و دکترای جنین‌شناسی در دو سال اخیر خبر داد و افزود: امیدواریم تداوم فعالیت این مرکز منشا خدماتی ماندگار باشد و ضمن کمک به درمان خانواده‌های نابارور، از ارجاع بیماران به سایر استان‌های همجوار بکاهد و در روند اقتصادی درمان زوج‌ها بهبودی حاصل شود.

6 مرکز جدید درمان ناباروری در استان  فارس راه‌اندازی می‌شود2700 مورد درمان ناباروری در اردبیل موفقیت‌آمیز بودپوشش بیمه‌ایی درمان ناباروری افزایش یافت

وی تصریح کرد: تعرفه در مرکز ناباروری رویش بیرجند در مقایسه با مراکز خصوصی بسیار کمتر است و زوج‌های نابارور بابت خدمات لازم تحت پوشش بیمه درمانی قرار می‌گیرند.

مسئول فنی مرکز درمان ناباروری رویش نیز با بیان اینکه این مرکز، اولین و تنها مرکز سطح سه استان است که خدمات ناباروری به صورت پیشرفته در آن ارائه می‌شود گفت: از زمان راه‌اندازی مرکز تاکنون حدود 3000 پرونده مراجعه کننده بیمار نابارور داریم که با روش‌های کمک باروری دارو و iui، ای یو ای 136  تولد نوزاد داشته‌ایم.

وجیهه هزاری با اعلام اینکه از آذرماه 1400، انجام لقاح مصنوعی(IVF) در این مرکز کلید خورد افزود: تاکنون 30 مورد بارداری به این روش محقق شده است.

فلوشیپ ناباروری دانشگاه با اظهار اینکه بیماران با مشکلات ناباروری برای آغار درمان می‌توانند به این مرکز ارجاع شوند و از سفرهای غیرضروری به سایر نقاط کشور جلوگیری شود خاطرنشان کرد: در این مرکز اکثر خدمات درمان ناباروری قابل انجام است که می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های بیماران و غیره شود.

هزاری با بیان اینکه پیگیر هستیم تا مباحث تخمک اهدایی، رحم اجاره‌ای، لاپاراسکوپی مرکز راه‌اندازی شود تا برای هیچ عملی نیاز به ارجاع نباشد افزود: در حال حاضر پوشش بیمه‌ای خوبی از خدمات ناباروری در حال انجام است.

فلوشیپ فوق تخصصی نازایی و ای وی اف نیز با بیان اینکه بعد از 10 سال انتظار شیرین این خانواده، نوزاد سالم به دنیا آمد گفت: به خاطر بعد مسافتی مراکز درمان نازایی مجاور استان و هزینه‌های گزافی که بیماران باید پرداخت کنند، خانمی 41 ساله که 10 سال نازایی اولیه داشت، برای اولین بار به بیرجند مراجعه کرد و مورد عمل لقاح مصنوعی آی وی اف قرار گرفت که خوشبختانه بارداری حاصل و بعد از 38 هفته نوزاد متولد شد.

آزاده خزایی افزود: ای وی اف یا میکرواینجکشن که در مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند مطابق استانداردهای کشوری و پروتکل‌های مراکز مجاور انجام می‌شود، یکی از پیشرفته‌ترین درمان‌های نازایی است که در حال حاضر وجود دارد و تقریباً شامل طیف وسیعی از بیماران نابارور می‌شود.

وی با اعلام اینکه در این مرکز حدود 3000 پرونده شامل نازایی‌های اولیه و ثانویه هستند که نیازمند این درمان می‌باشند که خوشبختانه این روش را می‌توانیم به خوبی در این مرکز انجام دهیم گفت: در روش لقاح مصنوعی معمولاً به مادر داروهای تحریک تخمگذاری را به صورت تزریقی تجویز می‌کنیم و مادر طی بیهوشی کوتاهی که در خود مرکز ناباروری انجام می‌شود عمل تخمک کشی برایش صورت می‌پذیرد و لقاح مصنوعی در محیط آزمایشگاه انجام می‌گردد و جنین‌هایی که تشکیل می‌شود در طی مراحل مختلف به محیط رحم مادر منتقل می‌شوند.

مادر این نوزاد نیز با بیان اینکه بعد از 10 سال نازایی، خداوند این فرزند را به من عطا کرد گفت: از آذرماه  1400 در بیرجند تحت درمان نازایی زیر نظر خزایی قرار گرفتم و دخترم نرجس روز گذشته به دنیا آمدو تا آخر عمرم مدیون ایشان هستم که مرا به آرزویم رساند و باز هم از ایشان ممنون هستم که در هزینه‌های زایمان به من تخفیف دادند.

همکاران مرکز رویش در پایان، با اهدا شیرینی و کارت هدیه، مادر و نوزاد را بدرقه کردند.

انتهای پیام/ 252/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: درمان ناباروری ناباروری رویش لقاح مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۳۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان گفت: برای نخستین‌بار مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی مکانیزه را در شهر اصفهان راه‌اندازی می‌کنیم.

سیدعلی عبدالهی با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در جلسه‌ای که میزبان مدیران عامل سازمان‌های حمل‌ونقل بار کلان‌شهرها هستیم، کارگروه ویژه بار را برگزار می‌کنیم که در آن دغدغه کلان‌شهرها و رانندگان در حوزه حمل‌ونقل بار درون شهری مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه اختصاص سوخت به این ناوگان است، افزود: به‌تازگی با کاهش سهمیه سوخت ناوگان باری دچار چالش‌هایی در حوزه حمل‌ونقل بار درون شهری شدیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی از مصوبات اصلی که امروز به تصویب خواهد رسید و به جد پیگیر آن هستیم و خبر بسیار خوشی برای رانندگان است، تثبیت اختصاص سوخت گازوئیل برای ناوگان دیزلی درون‌شهری است، همینطور در حوزه هوشمندسازی امروز اولین سامانه متحرک ثبت تخلف هوشمند ناوگان درون‌شهری (خودروهای پژو ۲۰۶) را با حضور فرمانده راهور فراجا افتتاح کردیم.

عبدالهی با بیان اینکه در حوزه کنترل ناوگان بار به‌صورت هوشمند، ساماندهی و مدیریت و روان‌سازی ترافیک انجام می‌شود، گفت: خودروهای باری با مقیاس بزرگ است و تردد آن‌ها در شهر ترافیک ایجاد می‌کند که با راه‌اندازی این سامانه به روان‌سازی ترافیک در معابر شهری کمک شایانی می‌کنیم.

وی با اشاره به اقدام جدید در روند معاینه فنی خاطرنشان کرد: برای نخستین‌بار مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی مکانیزه را در شهر اصفهان راه‌اندازی می‌کنیم که امیدوارم در آینده نزدیک سایر کلان‌شهرها نیز از آن استفاده کنند.

کد خبر 749693

دیگر خبرها

  • نخستین مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود
  • میزان موفقیت روش IVF در درمان ناباروری چقدر است؟
  • تحلیف سربازان مرکز آموزشی امام رضای بیرجند و مراسم گرامیداشت روز معلم
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد
  • بررسی میزان موفقیت درمان ناباروری با IVF در ایران
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟
  • ۴۰ درصد افراد نابارور بچه دار می‌شوند
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟ |‌ احتمال بارداری از یک ماه تا یک سال پس از ازدواج چند درصد است؟
  • ۳۵ تا ۴۰ درصد از افرادی که از روشهای IVF برای درمان ناباروی اقدام می کنند بچه دار می شوند 
  • درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران