Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- محمد اسلامی گفت: کلیه فعالیت های هسته ای ایران طبق ضوابط پادمان انجام می شود.
به گزارش سرویس سیاست خارجی خبرگزاری آریا، رئیس سازمان انرژی اتمی با تأکید بر اینکه کلیه فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران طبق ضوابط پادمان انجام می شود، گفت: ما به هیچ وجه نمی پذیریم که مواضع و فشارهای رژیم صهیونیستی به عنوان دستور کار مدیرکل آژانس مورد پیگیری قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: موارد ادعایی، مکان های ادعایی و مدارک ادعایی ساخته و پرداخته ضد انقلاب و رژیم صهیونیستی است و بارها جوابش را گرفته اند. اگر قرار باشد این به عنوان یک اهرم فشار سیاسی استفاده شود، راه به جایی نخواهد برد؛ کما اینکه در برجام هم توافق کردند و کنار گذاشتند.

مختومه شدن پرونده پادمانی ایران یکی از شروط امضای توافق وین
عضو کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر اینکه آژانس قبل از توافق وین باید به اراجیف خود درباره پرونده پادمان پایان دهد، گفت: ایران از توضیح استنکافی ندارد منتهی ما درباره واقعیت توضیح می‌دهیم نه هر آن چیزی که آنها علاقمند باشند.
مجتبی ذوالنوری در واکنش به اظهارات مدیر کل آژانس انرژی اتمی مبنی بر اینکه مختومه کردن پرونده PMD منوط به ارائه توضیحات از سوی ایران است، گفت: ایران از توضیح استنکافی ندارد منتهی ما درباره واقعیت توضیح می‌دهیم نه هر آن چیزی که آنها علاقمند باشند. آنها نباید به ادعاهای بی اساس رژیم صهیونیستی تکیه کنند زیرا ممکن است هر کشوری در آینده درباره هر کشوری اظهار نظر کند، مجامع بین المللی نباید متاثر از خصومت‌های کینه توزانه و بدون پایه و اساس باشند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از شروط جمهوری اسلامی ایران برای توافق وین، مختومه اعلام کردن پرونده پادمان است، آژانس قبل از امضای توافقنامه وین می‌تواند به تهران سفر کند و یا با ایران صحبت کند، ما هیچ گاه حقایق را کتمان نکردیم بلکه همیشه واقعیات را در اختیار بازرسان آژانس قرار دادیم.
وی در ادامه اظهار کرد: اگر منافقین، تروریست‌ها و دشمنان اقدام به شیطنت و یا سندسازی کنند، جموری اسلامی ایران خود را موظف نمی‌داند که بازیچه دیگران باشد، در واقع بر مواضع محکم و واقعی خود اصرار می‌کند و محکم ایستاده است، بنابراین آنها نمی‌توانند این موضوع را بهانه‌ای برای امضا نکردن تفاهم وین قرار دهند.
ذوالنوری ادامه داد: ایران اصرار دارد قبل از توافق وین به اراجیفی که درباره سایت‌های هسته‌ای تورقوزآباد، مریوان، آباده و ورامین مطرح می‌کنند، پایان دهند و مختومه کردن پرونده پادمانی ایران در آژانس را  اعلام کنند سپس ما توافق وین را امضا خواهیم کرد. یکی از شروط ایران، اتمام و خاتمه دادن به این مسئله است.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ما با امضای توافق، تعهداتی را به طرف مقابل خواهیم داد و اگر آنها این پرونده را مختومه اعلام نکنند، ممکن است بعد از امضای توافق به همین بهانه‌های واهی تحریم‌ها را علیه ملت اعمال کنند لذا ما نمی‌خواهیم این اتفاقات رخ دهد یا در امضای توافق صوری عمل کنیم. ما نمی‌خواهیم تعهدی را بپذیریم اما تحریم بر دوش ملت بماند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: توافق باید به شکلی انجام شود که مشکلی برای اقتصاد و معیشت مردم پیش نیاید و بهانه‌ای برای بازگرداندن تحریم‌ها باقی نماند.

برجام اجرا نخواهد شد مگر آنکه پرونده پادمانی ایران برای همیشه بسته شود
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به مفاد متن پیشنهادی توافق هسته‌ای،گفت: در متن پیشنهادی از روز جمع بندی تا اجرای برجام، 2 ماه زمان پیش بینی شده که در این ایام دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران سفر و برنامه خود را اعلام می‌کند اما برجام اجرا نخواهد شد مگر آنکه پرونده پادمانی ایران برای همیشه بسته شود.
جواد کریمی قدوسی در خصوص مسائل پادمانی و نگاه‌ طرف‌های غربی و آمریکایی به این موضوع در متن پیشنهادی اتحادیه اروپا، گفت: آنچه که در متن پیشنهادی مذاکرات پیرامون مسائل پادمانی آمده کفایت می‌کند، بر اساس توافق احتمالی چند مرحله از جمع‌بندی مذاکرات و تفاهمات و راستی آزمایی تا اجرای برجام مشخص شده و قطعا ما به روز اجرای برجام نخواهیم رسید مگر آنکه پرونده پادمانی ایران برای همیشه بسته شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: در متن پیشنهادی از روز جمع‌بندی تا اجرای توافق ساز و کارهایی دیده شده که ضمانت خوبی برای بسته شدن پرونده ایران در آژانس است.
وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران سه مورد را در پاسخ خود به پیشنهاد اتحادیه اروپا مطرح کرد، آمریکا هنوز پاسخ نداده است اما پیام‌ها و سیگنال‌هایی نسبت به پیشنهادات ایران آمده، اروپایی‌ها هم در تلاشند تا موضوع را جمع بندی کنند زیرا شرایط خودشان حساس است.
کریمی قدوسی همچنین اظهار کرد: آمریکایی‌ها بعد از آنکه ایران پاسخ خود را اعلام کرد، موضوع تبادل زندانیان را مطرح کردند، به نظر می‌رسد این آمادگی و پیام‌هایی که در خصوص آزادسازی منابع بلوکه شده ایران فرستادند، برای برداشتن اولین گام توافق است البته جمهوری اسلامی عطشی برای تحقق توافق ندارد، ما موضوعات و مسائلمان را مطرح کردیم و آنها باید پاسخ دهند.

تکرار ادعاهای گروسی علیه برنامه هسته ای ایران
مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در حالیکه مذاکرات وین در حال رسیدن به خط پایان و معطل ضعف اراده دولت «جو بایدن» در مواجهه با مخالفان برجام در داخل آمریکا بار دیگر ادعاهای پادمانی درباره برنامه هسته ای صلح آمیز ایران را تکرار کرد.
رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه به وقت محلی در گفتگو با شبکه تلویزیونی آمریکایی سی ان ان در حالیکه مذاکرات وین معطل نظر آمریکا شده است، دوشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌ان بار دیگر ادعاهای اثبات ‌نشده درباره تحقیقات از برخی اماکن در ایران را تکرار کرد.
مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی مدعی شد: به ما پاسخ‌ها و دسترسی به افراد و اماکن را بدهید تا بتونیم چیزهای زیادی را که شفاف‌سازی درباره آنها ضروری است، شفاف‌سازی کنیم.
گروسی اضافه کرد: ما گزارشی برای توضیح درباره آنچه اتفاق افتاده ارائه خواهیم کرد و سپس، این مساله پایان خواهد یافت.
مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین در توضیحی که به نظر می رسد درباره ادعاها در خصوص مواد هسته‌ای اعلام‌ نشده در ایران است، گفت: اجازه دهید توضیحی در اختیار ما قرار بگیرد. آنها الان کجا هستند؟ آن وقت قادر خواهیم بود گزارشی داشته باشیم که می‌گوید این مساله را شفاف‌سازی کرده‌ایم.

تداوم اتخاذ رویکردهای سیاسی از سوی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در شرایطی که مقامات و رسانه‌های غربی به حصول توافق خوش‌بین هستند، نشان می‌دهد که رافائل گروسی همچنان به همراه رژیم صهیونیستی اصلی‌ترین مانع برای به نتیجه رسیدن مذاکرات رفع تحریم‌ها است.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پادمانی گروسی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی پرونده پادمانی ایران مجلس شورای اسلامی متن پیشنهادی رژیم صهیونیستی جمهوری اسلامی اسلامی ایران امضای توافق توافق وین جمع بندی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۳۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند

سخنگوی وزارت امور خارجه به اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان واکنش نشان داد.   به گزارش خبرآنلاین سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.   کنعانی افزود ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.   سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد؛ توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.   سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت؛ جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه‌ خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!   سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد؛ چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!   کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد؛ اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به‌ جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.   کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.   سخنگوی وزارت امور خارجه افزود؛ این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.   کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!   سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پرونده «آمیا»/ صحنه‌گردانان اتهام‌زنی علیه ایران چه کسانی هستند؟
  • فشار نظامی به حماس شکست خورده است
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • بوی خوش گیاهان بهاری درسفره گروسی‌ها/۱۳۵ نوع گیاه خوراکی در بیجار
  • تحلیلگران سیاسی درباره «وعده صادق» چه گفتند؟
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • سازمان ملل: اسرائیل مدرکی ارائه نکرد و پرونده یکی از کارکنان آنروا بسته شد
  • رسانه عرب زبان: تل‌آویو در پرونده «آنروا» سیلی محکم خورد
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند