Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مهدی قویدل در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در سال ۱۴۰۱ با اشاره به این مطلب که جرم سرقت اولویت اول کشور و استان است، افزود: به همین منظور قرارگاه مبارزه با سرقت در استانداری‌ها، ستادهای فرماندهی انتظامی و دادگستری‌های کشور تشکیل شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: تشکیل بانک اطلاعات مجرمان در دست پیگیری است و تاکنون دو هزار و ۱۰۰ نفر که بخش عمده سرقت‌ها را انجام داده‌اند در این زمینه شناسایی شده‌اند که اگر این افراد کنترل شوند، اقدام بسیار اثرگذاری در کاهش وقوع سرقت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: براساس آمار ثبت شده در سامانه CMS دادگستری کل استان کرمان در چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل میزان پرونده‌های مربوط به سرقت در مجموع ۲ درصد کاهش داشته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان ادامه داد: بیشترین آمار پرونده‌های ثبت شده در سامانه CMS مربوط به سرقت در بازه زمانی چهار ماه سال جاری مربوط به شهر کرمان با سه هزار و ۳۴۸ پرونده (معادل ۳۵ درصد سرقت‌ها) بوده است.

قویدل تاکید کرد: در حال حاضر یک هزار و ۵۱ متهم به سرقت با بیش از دو فقره سابقه در زندان هستند.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر زندانیان سرقت سه هزار و ۴۳۶ نفر هستند، تاکید کرد: ۲۰.۶ درصد زندانیان در استان کرمان مربوط به جرم سرقت هستند و ۷.۴ درصد از مددجویان زندان‌ها با اتهام سرقت نیز از اتباع بیگانه به شمار می‌روند.

وی افزایش مراقبت‌های پس از خروج محکومان سرقت، شناسایی بازارهای خرید و فروش اموال مسروقه، تاکید بر اجرای دستورالعمل پیشگیری از سرقت و توجه به موضوع روشنایی معابر را از جمله اقدامات مؤثر در پیشگیری از سرقت دانست و تاکید کرد: در قرارگاه پیشگیری از سرقت مصمم هستیم دستگاه‌های متولی امر پیشگیری از وقوع سرقت، اقدامات و وظایف خود را به درستی اجرایی کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تاکید کرد: وجود کارگاه‌های ضایعاتی، اتباع بیگانه به ویژه اتباع غیرمجاز و معتادان متجاهر از ارکان وقوع سرقت هستند و امیدواریم با همکاری سازمان‌های مربوطه در راستای ساماندهی این حوزه‌ها اقدام نمائیم.

قویدل با اشاره به این مطلب که سرقت اماکن از سرقت‌های مهم استان بوده است که مقرر شد دستگاه‌ها و ادارات در این زمینه توجه لازم را داشته باشند، اظهارداشت: کنترل فضای مجازی برای پیشگیری از سرقت‌ها و کلاهبرداری‌ها در فضای مجازی نیز با همکاری پلیس اگاهی استان در دست انجام است.

وی بر شدت عمل درباره افراد سابقه دار در حوزه سرقت نیز تاکید کرد و ادامه داد: وظیفه هر یک از دستگاه‌ها در پیشگیری از وقوع سرقت مشخص و اعلام شده است و با پیشگیری سازمان بازرسی تلاش می‌شود که با اجرای این مصوبات، گام‌های بلندی در مسیر پیشگیری از سرقت برداشته شود.

وی یادآور شد: مصمم هستیم وظایف دستگاه‌ها و ادارات اجرایی در پیشگیری از سرقت که برابر مصوبه شورای امنیت کشور به آنها ابلاغ شده را پیگیری نمائیم تا همه دستگاه‌ها در این زمینه اقدام کنند.

کد خبر 5570996

منبع: مهر

کلیدواژه: سرقت دادگستری کرمان دستگيري سارق بوشهر هفته دولت ویروس کرونا اربعین حسینی کرمانشاه گرگان اربعین 1401 خطبه های نماز جمعه آمار کرونا شیوع کرونا اردبیل روز خبرنگار مشهد همدان پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان پیشگیری از سرقت دستگاه ها وقوع سرقت سرقت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۴۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق محتویات خودرو در خرم آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، فرمانده انتظامی خرم آباد گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت قطعات داخل خودرو در خرم آباد، پیگیری موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ نبی اله قاسمی افزود: مأموران کلانتری ۱۵ خرم آباد با اقدامات و رصد‌های اطلاعاتی یک سارق سابقه دار را در این رابطه شناسایی و دستگیر، که در ادامه روند تحقیقات و بازسازی صحنه‌ها سارق به ۱۳ فقره سرقت قطعات داخل خودرو اعتراف و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ قاسمی در پایان از شهروندان خواست وسایل نقلیه خود را به لوازم ایمنی نظیر دزد‌گیر، سوئیچ مخفی، قفل فرمان، قفل پدال، قفل سوئیچی و سایر وسایل تأخیری و بازدارنده تجهیز نمایند و هرگونه مورد مشکوک را به پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق محتویات خودرو در خرم آباد
  • ۱۹ دستگاه لپ تاپ مسروقه در کاشان کشف شد
  • تیراندازی در الهیه تهران | تعقیب و گریز پلیس با ۲ قمه‌ به‌ دست
  • تیراندازی در الهیه برای دستگیری ۲ زورگیر قمه‌به‌دست
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • سارق ۲۰ میلیاردی منازل در اصفهان دستگیر شد
  • کشف ۸ فقره سرقت در دیر/ سارق دستگیر شد
  • اعلام عوامل کاهش سرقت در کرمان