Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرعرفان هاشمی روز سه شنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: هفدهمین دوره جام بین المللی شطرنج اوپن ابن سینا، ۹ تا ۱۶ ماه جاری در  شهر همدان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این رقابت‌ها در ۲ جدول A و B به ترتیب با حضور بازیکنان دارای استادی با درجه بین المللی ۱۸۰۰ به بالا و بازیکنان بین المللی با درجه کمتر از ۱۸۰۰ برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی گفت: هفدهمین دوره جام بین المللی شطرنج اوپن ابن سینا با قوانین فدراسیون جهانی فیده در قالب جدول A در ۹ دور و جدول B در یازده دور برگزار خواهد شد.

ویی خاطرنشان کرد: آخرین مهلت ثبت نام در این مسابقات ساعت ۲۴ روز سه شنبه هشتم شهریورماه است و استادان بزرگ بین المللی و دارندگان درجه بین المللی ۲۴۰۰ به بالا از پرداخت ورودیه معاف هستند ضمن اینکه اسکان استادان بزرگ بین المللی شطرنج در طول مسابقات نیز رایگان است.

وی با اشاره به اینکه سالن ۶ هزار نفری سردار شهید قاسم سلیمانی میزبان این مسابقات خواهد بود، یادآور شد: به مقام آوران اول تا ششم، قهرمان درجه کمتر از ۲۳۰۰، قهرمان درجه کمتر از ۲۱۵۰ و قهرمان درجه کمتر از ۲ هزار، نفر اول استان همدان، برترین پیشکسوت و قهرمان بخش بانوان در جدول A متشکل از استادان بزرگ و بین المللی شطرنج جایزه نقدی اعطا می‌شود.

استاد بزرگ شطرنج ثبت نام کرد
احسان قائم‌مقامی استاد بزرگ شطرنج ایران در مسابقات بین‌المللی اپن ابن‌سینا حضور خواهد یافت.

قائم مقامی در دوره‌های گذشته نیز شرکت داشت و حضور این شطرنجباز مطرح کشورمان به جذابیت مسابقات افزوده می‌شود.

این شطرنجباز مطرح کشور قرار است در گروه استادان بزرگ شطرنج به مصاف حریفان داخل و خارجی برود.

قائم مقامی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی در این مسابقات است.

برچسب‌ها ابن سینا همدان شطرنج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ابن سینا همدان شطرنج ابن سینا همدان شطرنج بین المللی شطرنج استادان بزرگ درجه کمتر ابن سینا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۴۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبی میزبان بزرگ‌ترین فرودگاه جهان می‌شود

دبی از آغاز پروژه گسترش فرودگاه آل مکتوم خود خبر داد که آن را به بزرگ‌ترین فرودگاه جهانی تبدیل خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دبی در حال اجرای یک پروژه جدید است که توسعه مستمر و پایدار این شهر را تضمین می‌کند و دبی را به فرودگاه، بندر، کلان‌شهر و مرکز فرهنگی جدید جهان تبدیل می‌کند. در این راستا ساخت ترمینال مسافربری جدید در فرودگاه بین‌المللی آل‌مکتوم این شهر آغاز شده است.

حاکم دبی اعلام کرد تمام عملیات فرودگاه بین‌المللی دبی (DXB) که در حال حاضر شلوغ‌ترین فرودگاه جهان از نظر ترافیک بین‌المللی مسافران است، طی ۱۰ سال آینده به آل‌مکتوم منتقل خواهد شد. فرودگاه ۷۰ کیلومتر مربعی جدید دارای ۴۰۰ گیت هواپیمایی و پنج باند موازی خواهد بود و در زمان تکمیل پنج برابر DXB وسعت خواهد داشت. DXB که به‌طور کامل توسط محله‌های مسکونی و دو بزرگراه اصلی احاطه شده، به اندازه فعلی خود محدود است و امکان رشد ندارد.

آل مکتوم که در سال ۲۰۱۰ افتتاح شد، در حدود ۴۵ کیلومتری DXB قرار دارد و می‌توان آن را به صحرای خالی اطراف آن گسترش داد. خبر این پروژه ۳۵ میلیارد دلاری در حالی منتشر شد که دبی از سنگین‌ترین بارندگی ثبت‌شده در امارات متحده عربی عبور کرد که هواپیماها را در آب شناور و پروازها را تا چند روز مختل کرد.

فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم بزرگ‌ترین فرودگاه جهان با ظرفیت نهایی تا ۲۶۰ میلیون مسافر خواهد بود و طراحی‌های کامپیوتری برای آن نشان‌دهنده فضاهای سفید وسیع با سقف‌های بلند و فضای سبز فراوان است.

دبی در حال آماده شدن برای مرحله جدیدی در رشد بخش هوانوردی جهانی است و قصد دارد طی چهل سال آینده رهبری بخش هوانوردی بین‌المللی را در اختیار خود بگیرد، بنابراین فن‌آوری‌های جدیدی که پیش از این در بخش هوانوردی استفاده نشده بود نیز در آل مکتوم مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در حال حاضر طرح‌هایی برای ایجاد «شهر فرودگاهی» در جنوب دبی طراحی شده است که میزبان یک میلیون ساکن و شرکت‌های پیشرو جهان در بخش‌های لجستیک و حمل‌ونقل هوایی باشد.

دبی و خطوط هوایی امارات، بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی خاورمیانه و چهارمین شرکت هواپیمایی بزرگ در جهان، پس از همه‌گیری کووید -۱۹ با سرعت و قدرت به صحنه رقابت بازگشتند، تا آنجا که DXB سال گذشته حدود ۸۶.۹ میلیون مسافر را جابه‌جا کرد. این رقم در سال ۲۰۱۹ برابر با ۸۶.۳ میلیون و در سال ۲۰۱۸، که شلوغ‌ترین سال آن بود، ۸۹.۱ میلیون نفر بود.

دبی اعلام کرده است که در سال ۲۰۲۳ میزبان ۱۷.۱۵ میلیون بازدیدکننده بین‌المللی شبانه بوده است که میانگین پر بودن هتل‌ها در این شهر را به حدود ۷۷ درصد رسانده است.

کد خبر 749081

دیگر خبرها

  • اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به استادان برگزیده کشوری
  • افزایش تعداد دانشمندان بین المللی ۱ یا ۲ درصد
  • درخشش شطرنج باز خوزستان در مسابقات شهر‌های آسیا
  • اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی
  • دبی میزبان بزرگ‌ترین فرودگاه جهان می‌شود
  • نایب قهرمانی تیم پسران ایران در شطرنج شهر‌های آسیا
  • دومی و ششمی تیم‌های ملی امید مردان و زنان در مسابقات شطرنج شهرهای آسیا
  • احمد عباسی آقای گل و بهترین بازیکن شد؛ محمدی بهترین سنگربان
  • احمدعباسی بازیکن برتر و آقای گل جام شد؛ محمدی بهترین دروازه بان
  • احمدعباسی بازیکن برتر و آقای گل جام شد؛ محمدی بهترین دروزاه بان