Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@00:46:02 GMT

عملیات مسکن ملی در ۲۷ شهر مازندران آغاز شده است

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۵۰۰۴

عملیات مسکن ملی در ۲۷ شهر مازندران آغاز شده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نظری عصر سه شنبه در حاشیه انعقاد تفاهمنامه همکاری برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان سهمیه استان را طی چهار را ۱۵۵ هزار واحد ذکر کرد و گفت: زمین‌های خوبی در استان شناسایی شد و عملیات اجرای طرح در ۲۷ شهر استان شروع شده است.

وی با اظهار اینکه در حال حاضر ۳۰۰ هکتار از اراضی به آماده سازی نیاز داشتند که با اجرای تفاهمنامه، مؤسسه وابسته به بسیج به کمک ما آمدند تا آماده سازی اراضی صورت گیرد و قطعات تفکیکی در اختیار سازندگان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سال جاری ۳۸ هزار و ۵۰۰۰ واحد مسکن ملی در قالب بازآفرینی، خودمالکی، مسکن روستایی احداث می‌شود و تاکنون طی سه مرحله ۱۱۷ هزار نفر ثبت نام کردند که ۲۳ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.

نظری با بیان اینکه بیشتر در غرب استان مشکل تهیه زمین داریم، گفت: در حال پیگیری هستیم تا مشکل تهیه زمین در این مناطق حل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: تاکنون هزار و ۵۹ هکتار زمین مورد نیاز تهیه و تحویل شده است ولی در توزیع در غرب استان کمترین سهم استان را داریم.

وی ادامه داد: طبق قانون جهش تولید ساخت وساز در اراضی درجه یک و دو و دارای پوشش جنگلی ممنوع است، بنابراین اراضی نیاز داریم که از نوع درجه سه به بالا باشد و اخیراً با اوقاف نیز تفاهمنامه ای منعقد کردیم تا از اراضی آنها نیز به صورت مشارکتی بهره گیری کنیم.

کد خبر 5571105

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد نظری راه و شهرسازی مسکن بوشهر هفته دولت ویروس کرونا اربعین حسینی کرمانشاه گرگان خطبه های نماز جمعه اربعین 1401 آمار کرونا شیوع کرونا اردبیل قزوین مشهد همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۵۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس یزد

تین نیوز

رییس اداره نگهداری راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: به منظور بهبود وضعیت تردد و ارتقای ایمنی عبور و مرور، عملیات روکش آسفالت محور طبس یزد در شهرستان طبس آغاز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سید محمد فرخی رییس اداره نگهداری راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت:  عملیات روکش آسفالت محور طبس یزد آغاز و این عملیات به طول ۱۰ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی سازمان راهداری در حال اجرا است.

وی افزود: همچنین قرارداد اجرای روکش آسفالت حفاظتی چیپ سیل به طول ۲۵ کیلومتر و نیز قرارداد اجرای روکش آسفالت گرم به طول ۳۰ کیلومتر در محور مذکور در سال جاری منعقد شده  و در دستور کار است که پس از تامین و تخصیص اعتبار، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

فرخی اظهار کرد: این عملیات با هدف بهبود وضعیت تردد، ارتقای ایمنی عبور و مرور و در راستای بهسازی و روکش آسفالت در این محور انجام می شود که با اجرای این عملیات، شاهد کاهش تصادفات و افزایش عمر مفید جاده خواهیم بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • استان‌ها‌ از مرحلۀ تأمین زمین ‌‌طرح ملی مسکن عبور کرد‌ند
  • ۲۰ درصد جمعیت لرستان ‌مسکن ندارند
  • مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند
  • سهمیه مازندران در مسکن ملی ۱۶۴ واحد است
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری در سازمان ملی زمین و مسکن
  • آغاز عملیات طرح یک هزار و ۶۸۰ واحدی نهضت ملی مسکن در مراغه
  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس یزد
  • انجام اقدامات لازم برای تأمین اراضی طرح نهضت ملی مسکن