Web Analytics Made Easy - Statcounter

اروپا هفته‌هاست که گرفتار بحران خشکسالی شده و هجوم موج‌های پیاپی گرما موجب مرگ و میر و پایین رفتن سطح آب در نقاط مختلف این قاره شده است.

به گزارش بی بی سی، کم‌آبی و خشک شدن دریاچه‌ها و رودخانه‌ها موجب بروز مشکلات جدی در رفت و آمد کشتی‌ها و سایر وسایل حمل‌ونقل آبی شده است. پایین رفتن سطح آب همچنین موجب پدیدار شدن اقلامی شده که معمولا زیر آب پنهان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از شوم‌ترین این موارد «سنگ‌های گرسنگی» هستند. سنگ‌هایی که نوشته‌های حک شده بر آنها نشان از سطح آب در خشکسالی‌های گذشته دارد و پدیدار شدن آن‌ها در برخی از مناطق به علت پایین رفتن سطح آب، به نسل‌های بعدی خبر می‌دهد که دوران سختی در پیش دارند.

بیشتر این سنگ‌ها در کرانه رودخانه البه آشکار شده‌اند؛ رودی که از جمهوری چک تا آلمان امتداد دارد. روی یک سنگ که احتمالا در قرن ۱۵ تراشیده شده و روی سنگی دیگر که محصول ۱۶۱۶ است، این کلمات به چشم می‌خورد: «اگر من را دیدی، گریه کن.»

همچنین پایین رفتن سطح آب بخشی از رودخانه دانوب در صربستان، موجب پیدا شدن بقایایی کشتی‌های غرق شده مربوط به جنگ جهانی دوم شده است؛ کشتی‌هایی که هنوز حاوی مواد منفجره هستند.

کشتی‌هایی که کنار شهر پراخووو در جمهوری چک پدیدار شده‌اند متعلق به ناوگان آلمان نازی بودند که در سال ۱۹۴۴ غرق شده‌اند. با ادامه خشکسالی انتظار می‌رود که کشتی‌های بیشتری نیز آشکار شوند.

مهمات منفجر نشده‌ای نیز در روخانه پو در ایتالیا پیدا شده‌اند.

۳۰۰۰ نفر از ساکنان روستایی در نزدیکی شهر منتوا در ماه ژوئیه تخلیه شده‌اند و کارشناسان بمب‌های مربوط به جنگ جهانی دوم را در این منطقه خنثی و منتقل کرده‌اند.

یک ناوچه ارتش آلمان که در سال ۱۹۴۳ غرق شده نیز در رودخانه پو آشکار شده است.

چند ماه پیش با شروع خشکسالی و پایین رفتن سطح آب، چشم مردم محلی به ناوچه زیبلو افتاد و با ادامه خشکسالی بخش بیشتری از بدنه این کشتی هویدا شد.

پایین رفتن سطح روخانه تیبر در رم ایتالیا همچنین موجب پیدا شدن بقایای پلی شد که به نظر می‌رسد توسط نرون، امپراتور روم در سال ۵۰ میلادی ساخته شده است.

همواره با پایین رفتن سطح آب بخش کوچکی از این پل پیدا می‌شد اما حالا بخش بیشتری از ساختار آن را می‌توان مشاهده کرد. این پل قدیمی در کنار پل مدرن ویتوریو امانوئل دوم قرار دارد.

در اسپانیا، «استونهج اسپانیایی» در دریاچه سد والدکانیاس در مرکز استان کاسرس پدیدار شده است.

این استونهج که نام رسمی آن «Dolmen of Guadalperal» است، حلقه‌ای از سنگ‌هاست که به نظر می‌رسد ۵۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح ساخته شده است.

یک باستان‌شناس این سازه را در سال ۱۹۲۶ کشف کرد، اما این سنگ‌ها به دنبال ساخت‌وساز در سال ۱۹۶۳ زیر آب رفت. از آن زمان این سازه تاریخی تنها چهار بار روی آب آمده است.

در گالیسیا (مرز با پرتغال)، اوایل سال جاری میلادی با آغاز خشکسالی و پایین رفتن آب دریاچه سد «دهکده روح» آشکار شد.

دهکده آسردو در سال ۱۹۹۲ به دنبال آب‌گیری سد زیر آب رفت و حالا برخی از ساکنان به این منطقه برگشته‌اند تا بقایای مکانی که روزگاری خانه و کاشانه‌شان بود را ببینند.

بقایای سازه‌ها در بریتانیا هم روی آب آمده است.

بقایای ساختمانی که به نظر می‌رسد متعلق به کلیسایی در دهکده درونت در داربی‌شر باشد، آشکار شده است. این دهکده در دهه ۱۹۴۰ به دنبال آب‌گیری دریاچه لیدی‌باور زیر آب رفت.

بقایای درختان قدیمی نیز در دریاچه کالیفورد در کورنوال بریتانیا پدیدار شده است.

منطقه بادمین مور در دهه ۱۹۸۰ زیر آب رفت. در باغ یک عمارت متعلق به قرن هفدهم در لیدیارد پارک سوئیندن (جنوب غرب انگلیس) به دنبال خشک شدن چمن در اثر خشکسالی، نقش و نگارهای زیر آن پیدا شده است.

همچنین «باغ‌های شبح» مشابهی نیز در نزدیکی یک خانه مسکونی در لانگلیت مشاهده شده است.

 

تماشاخانه پس از بی‌آبی اصفهان و خوزستان شهرکرد، نوبت به همدان رسید/ سد اکبتان به گل نشست؛ آب زنجان، همدان را نجات می‌دهد؟ (فیلم) ببینید| یکی از عجیب‌ترین رژه‌های دنیا : "جشن روز تنبلی" فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پایین رفتن سطح آب زیر آب رفت آشکار شد شده اند کشتی ها سنگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۵۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با همه بارش‌ها، ۲۲ استان هنوز دچار خشکسالی است

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، بر اساس داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بیشترین کاهش بارش با منفی ۴۳ درصد مربوط به استان قزوین است.

پس از قزوین، استان‌های سمنان و تهران به ترتیب به رشد منفی ۴۱.۳ و ۳۹.۸ درصد در رده‌های دوم و سوم کمترین بارش‌ها در بازه اشاره شده قرار دارند. میزان کاهش بارش در تهران ۹۳.۵ میلیمتر بوده؛ این در حالی است که با وجود بارش‌های قابل توجه طی روزهای اخیر در کشور، اما همچنان بارش‌ها در ۲۲ استان منفی است. بارش‌ها در استان‌های ایلام، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد نسبت به دوره بلندمدت افزایش یافته است.

بیشترین بارش‌ها برای استان سیستان و بلوچستان با رشد ۵۴.۲ درصدی، یزد ۴۱.۵ درصد و خراسان جنوبی با ۱۹.۷ درصد ثبت شده است.

در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بارندگی در کشور ۸.۹ درصد و میزان بارندگی‌ها در کشور در بازه زمانی ذکر شده ۱۸.۶ میلیمتر کاهش یافته است.

دیگر خبرها

  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است
  • اختلال در عملیات دریای سرخ اتحادیه اروپا
  • وضعیت شهرهای برزیل بعد از سیل شدید + ویدئو | ۷۰ نفر مفقود شده‌اند
  • با همه بارش‌ها، ۲۲ استان هنوز دچار خشکسالی است
  •  جیب‌بُرترین شهرهای اروپا برای گردشگران کدام‌ها هستند؟
  • سیل ویرانگر در برزیل 56 کشته و 74 زخمی برجای گذاشت
  • سیل ویرانگر در برزیل ده‌ها قربانی و مفقود گرفت+فیلم
  • خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت
  • پشت پرده ماجرای مفقود شدن یسنا دختر گمشده
  • دست بالای رُم برای پایین آوردن رقم بند خرید آزمون