Web Analytics Made Easy - Statcounter

نکته که باید قبل از خرید یا اجاره یک آپارتمان به آن دقت کنید رهن و اجاره خانه نوساز و قدیمی هنگام اجاره آپارتمان به تعداد طبقات و واحدها دقت کنید هنگام اجاره خانه به اخلاق و برخورد صاحبخانه نیز دقت کنید فضای داخلی را در زمان اجاره آپارتمان و ویلا به خوبی بررسی کنید قبل از اجاره خانه پارکینگ خانه را بررسی کنید مکانی نزدیک محل کارتان را برای اجاره آپارتمان یا ویلا انتخاب کنید محله اطراف را هم در زمان اجاره خانه بررسی کنید راه پله‌ها و درب ورودی را بررسی کنید از مشاور املاک برای اجاره ویلا و خانه کمک بگیرید نکته که باید قبل از خرید یا اجاره یک آپارتمان به آن دقت کنید

به گزارش اقتصاد آنلاین؛  برخی از افراد برای اجاره کردن یک خانه فقط به دنبال قیمت هستند، بدون آنکه جزئیات دیگری را در نظر بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی دیگر از مشتریان به دنبال خانه‌های لوکس هستند، بدون آنکه در نظر داشته باشند آیا این متراژ موجود برای آن‌ها مناسب است یا خیر. همانطور که می‌بینید، اجاره آپارتمان، نکات ریز و درشت زیادی دارد.

اجاره خانه از دیدگاه دیگری هم اهمیت پیدا می کند؛ شما می‌خواهید خانه نوساز اجاره کنید یا یک خانه قدیمی کلنگی؟ موقعیت خانه در کدام قسمت شهر است؟ آیا تاسیسات ساختمان به درستی کار می‌کنند؟ ساختمان چند طبقه است و ساکنین آن چگونه رفتاری دارند؟

این‌ها فقط تعدادی از نکات مهمی هستند که باید قبل از اجاره خانه بدانید. موقعیت مکانی خانه‌ای که برای اجاره در نظر گرفته اید تاثیر زیادی در فرهنگ ساکنین ساختمانی و محله اطراف دارد. به طور کلی باید ساختمان را از هر نظر بازرسی کنید. در این مطلب به نکات مهمی اشاره می‌کنیم که بهتر است قبل از اجاره کردن یک خانه یا آپارتمان، آن‌ها را در نظر داشته باشید.

در این زمینه بخوانید؛

با همسایه پر سر و صدا چیکار کنم؟ + بهترین راه حل

بهترین ترفند واسه کم کردن سرو صدا در آپارتمان

رعایت این نکات برای آپارتمان نشین ها ضروری است + بایدها و نبایدهای قوانین آپارتمان نشینی

قبل از این که برای اجاره خانه اقدام کنید باید یک سری نکات را در نظر داشته باشید. به هر حال قرار است با توجه به زمان اجاره، مدتی کوتاه یا طولانی در این خانه زندگی کنید. پس باید یک سری نکات را قبل از اجاره کردن خانه در نظر داشته باشید.

این مسائل برخی امنیتی و برخی نیز مربوط به فضای منزل و اطراف آن هستند. این نکات می‌توانند از هزینه‌های جانبی شما بکاهند. قطعاً هر کسی برای اجاره کردن یک منزل برای هر مدتی، به نکاتی مانند قیمت و هزینه آن دقت می‌کند ولی نباید موارد دیگر که برخی مواقع بسیار مهم هستند از نظر پنهان بمانند.

رهن و اجاره خانه نوساز و قدیمی

هر چند اجاره کردن یک خانه نوساز ممکن است برایتان جذابیت بیشتری داشته باشد ولی باید دقت داشته باشید که احتمالاً هزینه اجاره آن‌ها بالاتر است. معمولاً صاحب خانه تازه از زیر بار هزینه‌های سرسام‌آور خرید وساخت و سازخانه بیرون آمده است و به دنبال جبران این هزینه است. پس هنگام اجاره این نوع منازل باید نسبت اجاره به امکانات و کیفیت منزل را مورد بررسی قرار دهید.

از طرفی خانه‌هایی که بسیار قدیمی هستند نیز دارای مشکلات خاص خود هستند. این خانه‌ها از نظر تاسیسات و زیرساخت قدمت زیادی دارند و احتمال این که مشکلاتی مانند خرابی وسایل، لوله‌های تاسیسات، نم دیواره‌ها و ... در آن‌ها وجود داشته باشد زیاد است. اگر می‌خواهید برای اجاره خانه اقدام کنید باید به دقت آن را بررسی کنید تا حداقل بخش‌های در دسترس آن مشکلی نداشته باشند.

هنگام اجاره آپارتمان به تعداد طبقات و واحدها دقت کنید

یکی دیگر از مواردی که در مورد اجاره خانه‌های آپارتمانی باید به آن توجه داشته باشید، تعداد واحدها و طبقات آپارتمان است. اگر آپارتمان تعداد طبقات زیادی دارد حتماً به مواردی مانند داشتن آسانسور و ... دقت کنید.

اگر آسانسور در آپارتمان وجود ندارد ممکن است در مراحل اولیه برایتان چندان جلوه بدی نداشته باشد، ولی قطعاً زمانی که با خریدهای زیاد از بیرون به منزلتان می‌آیید از این شرایط شاکی می‌شوید. پس از همان ابتدا این مسئله را مورد توجه قرار دهید.

تعداد واحدهای آپارتمان نیز هنگام اجاره آپارتمان مهم است. به عنوان مثال اگر در هر طبقه چندین واحد وجود داشته باشد این عامل سبب می‌شود تا مشکلاتی مانند سر و صدای همسایه‌ها و رفت و آمد آن‌ها باعث آزارتان شود. هرچه تعداد واحدهای موجود در یک طبقه کمتر باشد، راحت‌تر خواهید بود.

هنگام اجاره خانه به اخلاق و برخورد صاحبخانه نیز دقت کنید

یکی از مواردی که کمتر کسی در زمان رهن و اجاره خانه به آن توجه می‌کند، صاحبخانه است. حتی ممکن است با بنگاه املاک در ارتباط باشید و صاحبخانه را نبینید؛ اما بهتر است بدانید حساسیت‌های صاحبخانه روی خانه‌ای که به شما اجاره می‌دهد بسیار مهم است. برخی افراد به شدت روی خانه خود حساسیت زیادی دارند.

پس ممکن است روی مسائلی مانند تعداد مهمانان شما، تعداد افراد خانواده و ... به شما گیر دهند و باید از اول در این موارد با او صحبت کنید.

البته بهتر است در خانه‌ای ساکن شوید که صاحبخانه در آنجا نباشد. در این صورت آزادی کمتری خواهید داشت و حساسیت‌های صاحبخانه بیشتر خواهد شد.

فضای داخلی را در زمان اجاره آپارتمان و ویلا به خوبی بررسی کنید

معمولاً هنگامیکه قصد دارید برای اجاره خانه اقدام کنید، بر اساس تعداد نفرات و نیازتان به اتاق‌ها، تعداد خواب منزل را انتخاب می‌کنید. متراژ خانه و امکانات آن نیز برایتان مهم است ولی احتمالاً هزینه در این مواقع می‌تواند محدود کننده باشد.

هنگامیکه برای بررسی خانه مراجعه می‌کنید، سعی کنید در ذهن خود اتاق‌های را بر اساس لوازم خود بچینید و کاربری هر اتاق را مشخص کنید. در این صورت می‌دانید وسایل تان بسته به متراژ و طراحی خانه مناسب است یا نه.

قسمت‌هایی مانند آشپزخانه جزء مهم‌ترین بخش‌های خانه هستند. سعی کنید خانه‌هایی با آشپزخانه بزرگ را انتخاب کنید. به خصوص اگر جزء خانواده‌هایی هستید که رفت و آمد زیادی دارید بهتر است آشپزخانه بزرگی داشته باشید تا خانم خانه فضای کافی در این مواقع در اختیار داشته باشد.

قبل از اجاره خانه پارکینگ خانه را بررسی کنید

کمتر خانواده‌ای این روزها از خودرو بی‌نصیب است. از این‌رو داشتن پارکینگ یکی از بخش‌های حیاتی است که باید آن را در زمان اجاره خانه بررسی کنید. خانه‌های ویلایی به علت فضای بیرونی بزرگی که دارند از این نظر کمتر مشکل دارند.

ولی اگر در آپارتمان‌ها خانه اجاره می‌کنید، علاوه بر این که پارکینگ داشتن آپارتمان باید مد نظر قرار گیرد بلکه از پارکینگ نیز بررسی‌های لازم را به عمل آورید. ممکن است در زمان ساخت خانه، نظارت‌های کافی بر روی فضای پارکینگ و مواردی از این قبیل انجام نشده باشد.

اگر فضای پارکینگ بیشتر از یک خودرو داشته باشید بهتر است زیرا اگر مهمان داشته باشید نیز فضا برای پارک خودرو در اختیار دارید. قبل از این که قرارداد را تنظیم کنید در حضور مالک یا وکیل او بخش مربوط به واحد خودتان را مشخص کنید و اطمینان حاصل کنید که دیگر واحدها نسبت به آن ادعایی ندارند.

مکانی نزدیک محل کارتان را برای اجاره آپارتمان یا ویلا انتخاب کنید

یکی از هزینه‌های جانبی، هزینه رفت و آمد به محل کار است. این مسیر هر روز باید طی شود و همین امر به مرور باعث می‌شود هزینه‌های زیادی بر دوش خانواده اعمال شود. از این‌رو بهتر است در نزدیکی محل کارتان اقدام به اجاره خانه کنید.

ممکن است هزینه بیشتری برایتان داشته باشد ولی در صورتیکه این هزینه نسبت به هزینه‌های رفت و آمدتان به صرفه است پذیرفتن آن نه تنها از نظر مالی برایتان بهتر است بلکه از خستگی و صرف انرژی‌تان در ترافیک جلوگیری می‌کند.

محله اطراف را هم در زمان اجاره خانه بررسی کنید

اگر جزء افرادی هستید که تازه زندگی خود را شروع کرده‌اید، احتمالاً به این مسائل توجه کافی ندارید. داشتن یک خانه خوب در یک محله پرسروصدا و ناامن اصلاً به دردتان نمی‌خورد.

همسایه‌ها، شرایط محله، نزدیکی به مغازه‌هایی مانند نانوایی، میوه فروشی، سوپر مارکت و ... را بررسی کنید. هر چه امکانات اطراف محل زندگی تان بیشتر باشد، زندگی راحت تری خواهید داشت.

سعی کنید در محله‌هایی که از نظر امنیت مناسب هستند خانه اجاره کنید. در این صورت می‌توانید به راحتی تعطیلات خود را به سفر بروید و نگرانی از بابت امنیت خانه‌تان نداشته باشید. همچنین در صورتیکه همسایگان خوبی داشته باید نیز می‌توانید در مواقعی که منزلتان خالی است محافظت از آن را به همسایه‌هایتان بسپارید.

راه پله‌ها و درب ورودی را بررسی کنید

هنگامیکه قصد اسباب‌کشی را دارید ممکن است تنگ بودن راه پله و درب ورودی به شدت آزار دهنده باشد. حتی گاهی اوقات اجازه جابجا کردن برخی اسباب بزرگ مانند یخچال‌های ساید بای ساید را به شما ندهد.

از این‌رو درب ورودی، راه پله و مشاعات را بررسی کنید. اگر احساس می‌کنید ابعاد آن نامناسب است، در این مورد با همسایه‌ها مشورت کنید تا از نحوه اسباب‌کشی و راحتی آن اطمینان داشته باشید.

از مشاور املاک برای اجاره ویلا و خانه کمک بگیرید

سعی کنید کار را به کاردان بسپارید. حتی اگر صاحبخانه آشنا است باز هم داشتن یک واسطه برای انجام کارهایتان پیشنهاد می‌شود. در این صورت می‌توانید انتظارات خود و طرف مقابل را با او در میان بگذارید و از او بخواهید تا در عقد قرارداد و بندهای آن به شما کمک کند.

همچنین در صورتیکه مشکلاتی در آینده با هم داشتید، با داشتن یک مشاور املاک خوب به راحتی قابل حل هستند و شخص سومی نیز در معاملات شما به عنوان شاهد حضور داشته است که بینتان قضاوت کند.

البته باید از یک مشاور املاک معتبر برای اجاره ویلا، آپارتمان و خانه کمک بگیرید.

منبع: avalkhune. لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر اجاره خانه فرهنگ آپارتمان نشینی مهمترین اخبار امروز اخبار عمومی اخبار مرتبط رعایت این نکات برای آپارتمان نشین ها ضروری است + بایدها و نبایدهای قوانین آپارتمان نشینی ۱۴۰۱/۶/۱ با همسایه پر سر و صدا چیکار کنم؟ + بهترین راه حل ۱۴۰۱/۵/۳۰ یک همسر خوب چه خصوصیاتی دارد؟ ۱۴۰۱/۶/۱ همسر متولد چه ماهی تو زندگی صبورتره؟ ۱۴۰۱/۶/۱ ترفندهای ساده برای داشتن یک آرایش نچرال + عکس ۱۴۰۱/۶/۱ چطور رفتار همسرمان را بعد از ازدواج اصلاح کنیم ۱۴۰۱/۶/۱ آخرین ویدیو ها خاندوزی: به زودی صورتهای مالی ۱۴۰۰ شرکتها منتشر می شود + فیلم ۱۴۰۱/۰۶/۰۱ ۲۳:۳۶ انگلیسی صحبت کردن پیرمردی که در دماوند قاطر اجاره می دهد + فیلم ۱۴۰۱/۰۶/۰۱ ۲۳:۳۰ سالانه ۷ درصد تولید ناخالص کشور صرف هزینه تصادفات رانندگی می شود ۱۴۰۱/۰۶/۰۱ ۲۱:۴۱ رقیب جدید نمی پذیریم! کانون وکلا، مدافع قانون یا بی توجه به آن ؟! ۱۴۰۱/۰۶/۰۱ ۲۰:۳۵ تلاشی عجیب برای سرقت از یک میلیونر کویتی در وسط خیابان های لندن + فیلم ۱۴۰۱/۰۶/۰۱ ۲۰:۲۴ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۰۱:۳۳ فال قهوه سریع روزانه؛ فال قهوه امروز ۲ شهریور ۱۴۰۱ ۰۱:۱۹ فال ابجد روزانه چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ ۰۱:۰۴ روستایی اروپایی نزدیک تهران + عکس ۰۰:۵۴ فال حافظ امروز چهارشنبه ۲ شهریور + تفسیر دقیق ۰۰:۳۵ اگر غمگین هستید از این سنگ ها استفاده کنید ۰۰:۳۴ رگ خواب مرد متولد شهریور + خصوصیات مثبت و منفی مردان شهریوری ۰۰:۲۹ فال تاروت امروز / فال تاروت کبیر روزانه امروز چهارشنبه ۲ شهریور ۰۰:۲۶ ماشین اتومات یا دنده ای، کدام بهتر است؟ ۰۰:۲۳ فال امروز؛ فال روزانه شخصی ۲ شهریور ۰۰:۱۹ جزییات توافق احتمالی هسته ای به روایت روزنامه نگار آمریکایی ۰۰:۰۰ شفافیت، جهاداقتصادی و توسعه؛ ماموریت هایی که دولت سیزدهم با انتخاب مدیرعامل جدید به فولاد مبارکه ابلاغ کرد ۲۳:۵۴ با خوردن این معجون سه سوته لاغر می شوید ۲۳:۴۳ ماجدی: آموزش VAR از هفته آینده آغاز می شود ۲۳:۳۹ خطری که شیرین کننده های مصنوعی برای بدن دارند ۲۳:۳۶ خاندوزی: به زودی صورتهای مالی ۱۴۰۰ شرکتها منتشر می شود + فیلم ۲۳:۳۴ چرا فشار دادن جوش لذت بخش است؟ ۲۳:۳۰ انگلیسی صحبت کردن پیرمردی که در دماوند قاطر اجاره می دهد + فیلم ۲۳:۲۶ یک همسر خوب چه خصوصیاتی دارد؟ ۲۳:۰۴ همسر متولد چه ماهی تو زندگی صبورتره؟ ۲۲:۵۸ ترفندهای ساده برای داشتن یک آرایش نچرال + عکس ۲۲:۴۷ درخواست بنت از بایدن برای خودداری از احیای برجام ۲۲:۳۸ قطعاً انتشار مفصل گزارش تحقیق و تفحص توسط مجلس تخلف است / بعضی از اعداد و ارقام ربطی به فولاد مبارکه ندارد ۲۲:۳۲ ردپای دایناسورها نمایان شد + عکس ۲۲:۲۳ با این روش ساده از زباله های الکترونیکی طلا استخراج کنید ۲۲:۱۹ چگونه نمایش عکس پروفایل واتساپ را برای مخاطبین خاص محدود کنیم؟ ۲۲:۱۶ با خوردن این ماهی فشار خون شما بالا می رود ۲۲:۱۲ چطور رفتار همسرمان را بعد از ازدواج اصلاح کنیم ۲۱:۵۸ یه درمان سریع برای کبودی چشم ها بعد کاشت ابرو ۲۱:۵۷ با کودکی که برای خرید خوراکی لج می‌کند، چطور رفتار کنیم؟ ۲۱:۵۶ معاون حقوقی قوه قضاییه معتقد هستند معیار «پذیرش نمره» می باشد / ولی بعضی از نمایندگان ملاک را «تراز» می‌دانند، لذا با توجه به اختلاف برداشت مجلس رفع ابهام نماید ۲۱:۲۶ رعایت این نکات برای آپارتمان نشین ها ضروری است + بایدها و نبایدهای قوانین آپارتمان نشینی ۲۱:۰۹ بنی گانتس: برای تأثیر بر توافق هسته ای هرکاری می کنیم ۲۱:۰۸ در ۲۰ دقیقه پوست را شفاف و روشن کنید + دستور ۲۰:۵۲ بهترین شغل برای متولدین شهریور ماه ۲۰:۴۰ اگر کسی بیکار است به استاندار تهران مراجعه کند! ۲۰:۳۹ زندگیم تکراری شده چیکار کنم؟ + راه رهایی از یکنواختی و تکراری بودن زندگی ۲۰:۳۵ رقیب جدید نمی پذیریم! کانون وکلا، مدافع قانون یا بی توجه به آن ؟! ۲۰:۱۹ نحوه بازیابی یک فایل ذخیره نشده آفیس ۲۰:۱۷ طولانی ترین پروازهای بین المللی ۲۰:۱۲ یک مهارت ضروری برای والدین / تکنیک های کنترل خشم در مقابل کودکان ۲۰:۰۸ خسارت چند هزار میلیاردی مدیرعامل معزول پتروشیمی مسجدسلیمان به بازنشستگان ۲۰:۰۲ بازیابی پیام حذف شده در واتساپ برای گوشی های آیفون ۲۰:۰۰ تشریح بخشی از برنامه های اربعینی ایرانسل ۱۹:۵۵ طرز تهیه یک فینگرفود مجلسی و باکلاس ۱۹:۴۵ خبری از ابرتورم پس از حذف ارز ترجیحی نبود ۱۹:۴۲ اجرای طرح هوشمندسازی یارانه نان با فروش وزنی و واقعی شدن قیمت کامل می شود ۱۹:۳۶ ترفند قنادی ها برای راحت جدا شدن کیک از قالب ۱۹:۲۵ هشدار؛ صعود به ارتفاعات شمالی استان تهران خطرناک است ۱۹:۱۹ چگونه می توانید بهترین رژیم غذایی را که مناسب بدن شماست انتخاب کنید؟ ۱۹:۱۴ چرا سپاه از فهرست تروریسم خارج نشد؟ اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اجاره خانه فرهنگ آپارتمان نشینی مهمترین اخبار امروز اخبار عمومی برای اجاره خانه اجاره آپارتمان آپارتمان نشینی بررسی کنید زمان اجاره نظر داشته قبل از اجاره مشاور املاک انتخاب کنید هنگام اجاره داشته باشید درب ورودی خانه نوساز همسایه ها داشتن یک ۲ شهریور دقت کنید سعی کنید ۱۴۰۱ ۶ ۱ خانه ها راه پله خانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۶۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| دزدی با آگهی اجاره خانه ؛ ماجرا چیست؟

فیلم| دزدی با آگهی اجاره خانه ؛ ماجرا چیست؟

دیگر خبرها

  • فیلم| دزدی با آگهی اجاره خانه ؛ ماجرا چیست؟
  • قیمت خانه در جنت آباد تهران امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • یکخوابه‌های تهران قیامت به پا کردند! / رهن کامل آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر چند؟
  • با ۳۰۰ میلیون تومان در کدام محله خانه اجاره کنیم؟
  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • رستاخیز یکخوابه ها در تهران / اجاره آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • قیمت جالب خانه‌های شرق تهران/ با ۳ میلیارد تومان خانه بخرید + جدول قیمت
  • اجاره آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر در تهران؛ رستاخیز یکخوابه‌ها
  • رهاشدگی قیمت ها در بازار اجاره بها و رهن مسکن