Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان حشد الشعبی عراق با صدور بیانیه‌ای در واکنش به تحصن طرفداران جریان صدر در مقابل ساختمان شورای عالی قضایی عراق اعلام کرد که الحشد برای حمایت از نهادهای قانون اساسی در برابر مسلحان سازمان‌یافته آماده‌ است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سازمان الحشد الشعبی سه‌شنبه شب در بیانیه‌ای که پس از تحصن طرفداران جریان صدر در مقابل ساختمان شورای عالی قضایی عراق در بغداد صادر شده است، اعلام کرد که «از نزدیک تحولات دردناک و خطرناکی که در عراق عزیزمان در حال وقوع است را رصد می‌کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بیانیه آمده است: «حشد الشعبی آمادگی خود را برای دفاع از نهادهای دولتی که ضامن منافع مردم بوده و در راس آنها دستگاه قضایی و مقننه و همچنین  نظام سیاسی و قانون اساسی اعلام می‌کند».

در این بیانیه همچنین آمده که «الحشد از دولت موقت می‌خواهد که مسئولیت و جدیت خود را در حفظ و حراست نهادهای دولتی قانون اساسی را بپذیرد».

حشد الشعبی در پایان بیانیه خود تأکید کرد که این سازمان تمامی فرماندهان عملیات الحشد و بویژه فرماندهی عملیات سامرا را موظف می‌کند که به وظایف محوله در حیطه مسئولیت خود پایبند بوده و وارد منازعه سیاسی نشوند».

شورای عالی قضایی عراق ظهر دیروز سه شنبه اعلام کرد که در اعتراض به اقدامات غیرقانونی (اشاره به تحرکات جریان الصدر و هوادارانش و تحصن آن‌ها در مقابل شورای قضایی)، فعالیت این شورا و دادگاه‌ها و دادگاه فدرال را به حال تعلیق درآورده است.

طرفداران مقتدی الصدر صبح سه شنبه با محاصره ساختمان شورای عالی قضایی عراق، از آغاز تحصن خود در این مکان خبر دادند. آنها چند هفته پیش هم با حمله به ساختمان پارلمان عراق، مانع ورود نمایندگان منتخب و جلسات پارلمان شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حشد الشعبی اخبار عراق حشد الشعبی اخبار عراق شورای عالی قضایی عراق قانون اساسی حشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۶۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام یوسف جمالی ظهر یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوشهر اظهار داشت: از نیروی انتظامی برای اجرای طرح موفق «نور» تقدیر و تشکر می‌شود و باید مکمل‌های این طرح در مجموعه‌ها و نهادهای فرهنگی اجرا شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان کرد: اقناع سازی نسل جوان و نوجوان در مباحث فرهنگی ضروری است و باید جوان ما از لحاظ فکری اقناع شود.

وی با اشاره به برنامه‌های ستاد دهه کرامت گفت: دهه کرامت باید همه پای کار باشند و برنامه‌های خود را به ستاد استانی ارسال کنند.

در اولین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوشهر با حضور رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان و فرماندار بوشهر از فرمانده نیروی انتظامی شهرستان با اهدای لوحی از فعالیت مجموعه فراجا و اجرای طرح نور تقدیر شد.

کد خبر 6091288

دیگر خبرها

  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • بیانیه سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی در حمایت از غزه
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را به علت حمایت از مظلومان غزه اخراج کرد
  • جنبش دانشجویی آمریکا خواب را از چشم قاتلان کودکان غزه ربوده است
  • در صورت مساوی بودن امتیاز، تفاضل گل تعیین‌کننده است
  • قنبرزاده: باشگاه‌ها برای بیانیه‌نویسی مسابقه گذاشته بودند
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف