Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@21:03:02 GMT

اهمیت تبدیل عفاف و حجاب به کالای فرهنگی

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۷۰۴۸

اهمیت تبدیل عفاف و حجاب به کالای فرهنگی

اسدالله سلیمانی، رئیس هیئت‌مدیره انجمن ملی تولیدکنندگان محصولات حجاب کشور، در رابطه با هزینه‌های گزاف محصولات عفیفانه و نبود تنوع در طراحی‌های آن‌ها گفت: مسئله چادر و لباس‌های دارای پوشش با هزینه‌های گزاف و نبود تنوع در طراحی‌ها و اجرای آن‌ها به زیرساخت تولید و عرضه محصولات حجاب برمی گردد. زیرا اگرچه عفاف و حجاب مکمل یکدیگر هستند و سال هاست که نهاد‌های متولی درمورد آن کار کرده اند و قرار شده است که این نهاد‌ها در این زمینه نیز کار فرهنگی انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما باید توجه کرد که حیای بدون حجاب، حیا نیست و حجاب بدون عفاف هم حجاب نیست. زیرا همه این‌ها مکمل یکدیگر هستند.

به گفته رئیس هیئت‌مدیره انجمن ملی تولیدکنندگان محصولات حجاب کشور، وقتی موضوع حجاب و تولید حجاب مطرح می‌شود برخی فکر می‌کنند تولیدکنندگان آن فعالیت تجاری انجام می‌دهند و به اصطلاح، پول پارو می‌کنند در حالی که چنین نیست. زیرا ما با وجود دشمنان بسیار، در زمینه عفاف و حجاب، هزینه و تبلیغات کرده و به تولید و ذائقه سازی و طراحی حجاب می‌رسیم در حالی که در مقابل، برخی از افراد از آن به عنوان تجاری سازی یاد می‌کنند. اما نکته شایان ذکر این است که موضوع عفاف و حجاب باید به کالای فرهنگی تبدیل شود. از اینرو، طرحی به مجلس دادیم و با بسیاری از نمایندگان صحبت کرده ایم تا محصولات عفاف و حجاب فرهنگی شوند. زیرا در این صورت، ذیل کالا‌هایی مثل کتاب، کاغذ، صنایع دستی و... قرار می‌گیرد و دست ما در مقابل تهاجم فرهنگی حوزه پوشاک، خالی نیست و بدنبال آن، بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان محصولات حجاب مثل مالیات، بیمه، نقدینگی و... برطرف شده و باعث مزیت‌های زیادی می‌شود و تولیدکنندگان رغبت می‌کنند که در این حوزه، سرمایه گذاری کنند و تولید محصولات عفاف و حجاب با قیمت مناسب افزایش پیدا می‌کنند.

سلیمانی با ذکر مثالی می‌گوید: وقتی تولیدکننده، چادر به عنوان حجاب برتر را با دلار گران قیمت وارد کند طبیعی است که هزینه چادر برای مشتری، یک میلیون در می‌آید و گزاف شده و این موضوع، شامل تمامی پوشش‌های عفاف و حجاب می‌شود. بنابراین، به خاطر هجمه و شرایط موجود، ما باید این موضوع را به صورت صحیح، مدیریت کنیم و کمیسیون فرهنگی مجلس باید به این مسئله توجه ویژه‌ای کند تا کمر هزینه‌های گزاف محصولات عفیفانه شکسته شود و سود اصلی به جیب مردم برود. این در حالی است که برخی فکر می‌کنند اگر این محصولات به کالای فرهنگی تبدیل شوند به نفع تولیدکننده است که در این صورت باید بگوییم چنین نیست. مگر سود کاغذ به عنوان کالای فرهنگی فقط به جیب ناشر می‌رود؟! واقعیت این است که همه این‌ها به نفع مردم است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات حجاب طراحی حجاب حجاب برتر کالای فرهنگی محصولات حجاب عفاف و حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۷۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری گویاتر از صدها مقاله : فرمانده انتظامی از طرح "کاملاً فرهنگی و اجتماعی" می گوید و روحانیون "لباس چریکی" پوشیده اند!

 عصر ایران - سردار احمد رضا رادان، فرمانده نیروی انتظامی کشور در تجمع حامیان طرح نور (گشت ارشاد سابق) که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد با بیان این که عده‌ای قصد دارند عفاف و حجاب را یک مسئله امنیتی جا بیندازند، گغته است: بنده رسماً اعلام می‌کنم، رسماً بدانید ما موضوع حجاب و عفاف را یک موضوع کاملاً فرهنگی و کاملاً اجتماعی می‌بینیم، اصلاً انتظامی و امنیتی نمی‌بینیم.

حرف او درباره این که موضوع حجاب و عفاف، کاملاً "فرهنگی" و "اجتماعی" است، کاملاً درست است؛ حال این که چقدر در عمل، فرهنگی و اجتماعی و نه انتظامی و امنیتی برخورد می شود، امری علیحده است.


سردار رادان، یکی از چند فرمانده ارشد نیروهای مسلح کشور و فرمانده یکی از قوای مسلح، یعنی نیروی انتظامی است. درجه ژنرالی دارد و یک نظامی تمام عیار و حرفه است. با این حال، او می گوید که طرح نور که توسط نیروی انتظامی اجرا می شود، " کاملاً فرهنگی و اجتماعی" است.

اما پای سخنرانی وی، تعداد زیادی روحانی معمم نشسته اند که اقتضای کارشان "کاملاً فرهنگی و اجتماعی" است و اساساً به حوزه رفته اند تا دین خدا را بیاموزند و آن گاه به تعبیر قرآن با زبان "لیّن" (نرم) دین را به مردم یاد دهند.  اما دست بر قضا، درست در زمانی که فرمانده نیروی انتظامی می گوید طرح برخورد با بی حجابی، کاملاً فرهنگی و اجتماعی است، کسانی که باید کاملاً فرهنگی و اجتماعی باشند، لباس نظامی می پوشند، تازه از نوع چریکی اش! گو این گه قرار است برای جنگ با تیپ گولانی اسرائیل به غزه اعزام شوند!


همین تصاویر، به اندازه صدها مقاله حرف دارند. هر بار که درباره حجاب سخن گفته می شود می گویند بقیه نهادها به وظیفه خود عمل نکرده اند و بار آنها بر دوش پلیس افتاده است. بی تردید مهم ترین نهادی که به وظیفه خود، یعنی تبلیغ دین رحمانی اسلام عمل نکرده و همین نهاد حوزه است که خروجی هایش به جای آن که علامه طباطبایی، بهشتی و طالقانی و مطهری و موسی صدر و ... باشند، همین هایی هستند که برای مواجهه با فرهنگی ترین و اجتماعی ترین موضوع روز، لباس نظامی پوشیده اند و بعد، انتظار دارند، مردم و خاصه جوانان دهه های 70 و 80 که دین را با اینان شناحته اند، متدین بار بیایند و به الزامات دینی از  جمله حجاب، مقید باشند.

زیاده عرضی نیست!

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رادان : دشمن می خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد ؛ اگر موفق شود دیگر چیزی برای ما نخواهد ماند علم الهدی : در بحث حجاب ، نمی شود مردم تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن

دیگر خبرها

  • انتقاد یک مداح بودجه سنگین نهاد‌های فرهنگی در موضوع حجاب
  • حجاب و عفاف باید به رفتار عینی و عملی مردم تبدیل شود
  • چرا ادارات دولتی خود را در مسئله حجاب مسئول نمی‌دانند؟
  • توسعه فعالیت‌‌های فرهنگی حوزه عفاف و حجاب در مرکزی
  • حجاب و عفاف یکی از ابعاد مهم حیات فرهنگی است
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان و مقابله جبهه کفر برابر حق
  • روایت فرمانده فراجا از اهمیت هجمه سنگین دشمن علیه فرهنگ جامعه
  • حجاب و عفاف؛ مهمترین محور سخنان خطیبان نماز جمعه شهر‌های گلستان
  • تصاویری گویاتر از صدها مقاله : فرمانده انتظامی از طرح "کاملاً فرهنگی و اجتماعی" می گوید و روحانیون "لباس چریکی" پوشیده اند!
  • باید قدر و منزلت معلمان را به خوبی دانست/ لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه