Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهیار کمانگری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: پنجمین دوره اشکواره فرهنگی هنری حسینی در هفت بخش رسانه، تئاتر خیابانی، سرود و نقالی، عکس، شعر و داستان کوتاه در مجتمع‌های فرهنگی وهنری، نگارخانه‌ها و اماکن زیارتی شهرستان آمل برگزار می‌شود.

وی افزود: برای نخستین بار در جشنواره امسال برنامه ریزی شده تا آثار تولیدی شرکت کنندگان بصورت پادکست و موشن و مدیاهای دیجیتال در اختیار علاقمندان هم قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش بینی دریافت بیش از ۷ هزار اثر از شرکت کنندگان داخلی وخارجی

دبیراجرایی اشکواره فرهنگی هنری حسینی همچنین با اشاره به اینکه در چهارمین دوره برگزاری این اشکواره حدود ۶۷۰۰ اثر از هنرمندان و فعالان فرهنگی داخلی و علاقمندانی از کشورهای ترکیه، ایتالیا و یمن به دبیرخانه اشکواره ارسال شد، ابرازامیدواری کردL با اعلام فراخوان بخش‌های هفت گانه پنجمین دوره اشکواره فرهنگی هنری حسینی، پیش بینی می‌شود تعداد آثار ارسالی دراین دوره با افزایش قابل توجه از مرز ۷ هزار اثر نیز فراتر رود.

کمانگری، هدف از برگزاری اشکواره فرهنگی هنری حسینی را جریان سازی فرهنگی و هنری ازحماسه درس آموزعاشوربیان کرد وادامه داد: حرکت امام حسین (ع) یکی از مصادیق جهاد تبیین است، که می‌تواند برای تمامی‌های سنی یک الگوی مهم و تأثیر گذار باشد.

وی تصریح کرد: با زبان هنر حرف زدن همیشه برای انتقال مفاهیم و ارزش‌ها اثر گذارتر خواهد بود به خصوص در موضوعات مهم عقیدتی که زبان هنر می‌تواند مرزبندی‌ها را کنار بزند.

دبیر پنجمین دوره اشکواره فرهنگی هنری حسینی، از این اشکواره به عنوان یکی از رویدادهای بزرگ فرهنگی، مذهبی شمال کشوربیان کرد و یادآورشد، با توجه به استقبال خوب و چشمگیر مردم و هنرمندان از چهار دوره قبلی این اشکواره، تلاش خواهد شد تا از ظرفیت هنر و رسانه برای انتقال مفاهیم متعالی نهضت عاشورا به نسل جوان جامعه ایرانی وحتی فرامنطقه ای اقدام کرد.

کد خبر 5571352

منبع: مهر

کلیدواژه: فرهنگ و هنر ماه محرم و صفر آمل بوشهر هفته دولت ویروس کرونا کرمانشاه اربعین حسینی گرگان خطبه های نماز جمعه اربعین 1401 آمار کرونا شیوع کرونا اردبیل مشهد خراسان رضوی قزوین اشکواره فرهنگی هنری حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۷۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند

محمد مصباحی ، با اشاره به اقدام‌های انجام شده در موضوع آموزش‌های مهارتی، گفت: سال گذشته ۳۱ هزار و ۲۳۰ جوان در کارگاه و دوره‌های مهارتی در استان قم شرکت کردند.

 معاون امور جوانان هلال‌احمر قم با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی این نهاد از سنین قبل از دبستان آغاز می‌شود، گفت: در سالی که گذشت افزون بر پنج‌هزار نفر از دانش‌آموزان قم با شرکت در دوره‌ها و کلاس‌های مختلف، آموزش‌های مهارتی و کمک‌های اولیه را گذراندند.

مصباحی موحد، نقش‌آفرینی در پرکردن اوقات فراغت تابستان را از طرح‌های جاری هلال‌احمر قم یاد کرد و افزود: در همین خصوص در تابستان امسال ۳۴ عنوان کلاس جهت حضور نوجوانان و جوانان قمی پیش‌بینی‌شده است.

 معاون امور جوانان هلال‌احمر قم گفت: این کلاس‌های ۳۴ گانه در رشته‌های مختلف هنری، مهارتی، آموزش زبان، مشاوره ازدواج و پیشگیری از اعتیاد، دوره‌های علمی و هنری و کمک‌های اولیه جهت غنی‌سازی اوقات فراغت از ابتدای تابستان سالجاری برگزار خواهد شد.

 معاون امور جوانان هلال‌احمر قم با بیان اینکه جوانان قمی جهت بهره‌مندی از این دوره‌ها می‌توانند به هلال‌احمر استان مراجعه کرده و یا به‌صورت غیرحضوری ثبت‌نام خود را نهایی کنند، تصریح کرد: تمامی دوره‌های علمی، هنری و مهارتی جمعیت هلال‌احمر با کمترین هزینه ممکن برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان
  • معرفی پنجمین سرمربی فصل تیم پرحاشیه!
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد
  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران
  • ۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته قبل از زمان رای‌گیری
  • پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری سی ترمی در زهک برگزار شد
  • برگزاری بیست و پنجمین مسابقات کشوری کشتی باچوخه در گرماب