Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@13:40:48 GMT

مدرسه خانه تحول است و معلم، محور تحول

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۸۹۶۷

مدرسه خانه تحول است و معلم، محور تحول

ایسنا/خراسان رضوی وزیر آموزش و پرورش گفت: تحول از مدرسه آغاز می‌شود؛ باید توجه داشت مدرسه خانه تحول است و معلم، محور تحول.  

یوسف نوری شامگاه گذشته، یک اردیبهشت‌ ماه، در افتتاحیه دوره آموزشی که با حضور ۱۵۰۰ تن از معلمان برگزیده از سراسر کشور در محل مجتمع آیه‌ها مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امروز بزرگترین اجتماعی که در آموزش و پرورش برای یک کار بزرگ که در تاریخ پس از انقلاب اسلامی باید انجام شود، برگزار شد و در این مراسم حدود ۱۵۰۰ نفر در جوار مضجع شریف امام مهربانی‌ها حضرت ثامن‌الحجج(ع) گرد آمده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به مناسبت شهادت امام سجاد(ع) به قرائت فرازی از دعای ۴۷ صحیفه سجادیه پرداخت و تصریح کرد: عبارات زیادی با ریشه ابتدا، اختراع، نوآوری و اکتشاف در صحیفه سجادیه است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: صحیفه سجادیه تنها یک کتاب اخلاقی، تربیتی نیست بلکه می‌توان وجه دیگری برای آن متصور شد. وقتی امام سجاد(ع) اوصاف خداوند تبارک و تعالی را با نوآوری و اختراع در چندین دعا بیان می‌کند، یعنی زمینه را برای بعد آماده می‌کردند. این آمادگی چگونه صورت می‌گرفت؟ جامعه آماده شد برای عده‌ای از نخبگان که دور هم جمع شوند در دانشگاهی که امام باقر(ع) و امام صادق(ع) تشکیل دادند و از آن دانشگاه مفاخری در علوم نقلی و عقلی چون جابر ابن‌ حیان در شیمی، ابن‌ هیثم در فیزیک و علوم نقلی، بوعلی‌ سینا در طب، خواجه نصیرالدین طوسی و خوارزمی به عنوان اولین طراح شهرهای نوین و موسس رصدخانه مراغه بیرون آمدند.  

وی با اشاره به فعالیت‌های امام باقر(ع) و امام صادق(ع) در دوران اختناق برای ایجاد یک تحول بنیادین در تمام علوم خاطرنشان کرد: بعدها این افتخار از آن ما شد که برخی از علمای ایرانی در تداوم این حرکت بنیادین این ۲ امام در رشته‌های مختلف ریاضی، معماری، شعر و فلسفه به قله‌ تبدیل شدند و از این طریق سبک‌های جدیدی در علوم عقلی و نقلی ایجاد شد. زمینه‌ساز تمام این تحولات امام سجاد(ع) بودند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تحول بسیار دشوار است؛ این‌گونه نیست که همه شرایط مهیای تحول باشد. خاصیت تحول همین است اما خدا را شاکریم که در دوره‌ای قرار داریم که دولت مردمی‌ آن توجه جدی به نظام تعلیم و تربیت دارد.

نوری با ترسیم شرایط ویژه دوران انقلاب بیان کرد: شهیدان بهشتی و رجائی نهاد مقدس امور تربیتی را  غرس کردند اما متاسفانه ما پس از سال‌ها آن را  قطع کردیم. روزنگار تاریخ نشان می‌دهد آنان با وجود ۳۰۰ هزار کمونیست در جمهوری اسلامی تحول ایجاد کردند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با وجود شرایطی که در آن حتی پرداخت حقوق هم برای دولت سخت شده بود، زیرا دولت گذشته ۵۴ هزار میلیارد تومان تنخواه را مصرف کرده بود و سررسید اوراق با ماهی ۱۲ میلیارد تومان و ذخیره‌های استراتژیک به ۱۰ درصد رسیده بود، اما حضور جوانان خلاق در وزارت آموزش و پرورش میسر شد. به همین دلیل حضور جوانان در وزارت آموزش و پرورش پررنگ است، ما یا باید عصا دست بگیریم و یا باید از جوانان استفاده کنیم که ما در وزارت آموزش و پرورش مسیر دوم را انتخاب کردیم.

وی با اشاره به طرح رتبه‌بندی معلمان برای ارتقاء نظام تعلیم و تربیت ادامه داد: تامین نیازهایی مانند بیمه و... برای معلمان نیز در حال انجام است اما این‌ها مهم نیست. مهم این است که تحول آغاز شده زیرا روش کنونی پس از طی فرایند آسیب‌شناسی روش صحیحی به‌شمار می‌آید. از دلایل صحت این شیوه این است که در طرح رتبه‌بندی معلمان جوانان انتخاب شدند و این طرح هم از مدرسه آغاز می‌شود. باید توجه داشت مدرسه خانه تحول است و معلم، محور تحول.  

وزیر آموزش و پرورش افزود: باعث خرسندی است که امروز ساختارهای وظیفه‌مدار، خزانه‌ای و ماتریسی منسوخ شده‌ و ساختارهای شبکه‌ای جایگزین آن شده‌ است.  

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی وزير آموزش و پرورش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وزیر آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۸۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از جذب ۳۰۲ نفر در اداره کل آموزش و پرورش استات قزوین خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، نقی سیاهکلی مرادی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که به ریاست محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در محل سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که همواره مورد تاکید اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین  قرار داشته پیگیری توسعه هنرستان های جوار کارگاهی در شهر صنعتی البرز بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: با برنامه‌ریزی های صورت گرفته، 302 نفر جذب اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین خواهند شد.

سیاهکلی با اشاره به اعتبار لازم جهت کمک به هدایت تحصیلی دانش آموزان قزوینی، خاطرنشان کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در راستای اجرای طرح هدایت تحصیلی 200 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

وی تصریح کرد: با همکاری های صورت گرفته بناست کارگاه های مشاوره شغلی و تحصیلی جهت انتخاب صحیح رشته برای دانشجویان و دانش آموزان در سرای سعدالسلطنه برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ضمن اشاره به برنامه های گرامیداشت روز معلم در سطح استان قزوین، افزود: مراسم تقدیر از معلمان توسط اولیا و دانش آموزان در مدارس، حضور دبیران به همراه دانش آموزان در نماز جمعه های سطح استان، تجلیل از پیشکسوتان حوزه ی تعلیم و تربیت و خانواده معظم شهدا از جمله برنامه های گرامیداشت هفته معلم در سطح استان قزوین است.

سیاهکلی مرادی با اشاره به اینکه از بین دبیران قزوینی 951 نفر انتخاب )معلم نمونه ثبت نام کرده‌اند، تصریح کرد: از بین معلمان قزوینی 951 معلم جهت انتخاب (معلم نمونه) در سطح استان قزوین ثبت نام کرده اند، که از این میان 565 نفر به مرحله منطقه ای، 40 نفر در مرحله استانی و 3 نفر در مرحله کشوری راه خواهند یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان تاکید کرد: به مناسبت هفته معلم و در جهت تجلیل از معلمین نمونه، 100 میلیون تومان جایزه نقدی برای منتخبین سطح کشوری، 40 میلیون تومان برای منتخبین سطح استانی و 10 میلیون تومان جایزه نقدی برای منتخبین سطح منطقه ای پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • سند تحول آموزش و پرورش به طور کامل اجرا شود
  • عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی اسرائیل را از بین برد/ معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول است
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش