Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@07:26:24 GMT

چهار استان درگیر بحران جهان/ تعدیل ۵۵ کارگر روغن نباتی

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۹۴۹۳

چهار استان درگیر بحران جهان/ تعدیل ۵۵ کارگر روغن نباتی

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس جمهور در بازدید از واحد تولیدی روغن نباتی با اشاره به اینکه در گذشته نیز از مجموعه روغن‌نباتی جهان بازدید کرده‌ام، تاکید کرد: مشکلات شرکت روغن‌نباتی جهان با وجود پیگیری‌هایی که صورت گرفته برطرف نشده است. خط تولید کارخانه روغن‌نباتی جهان تقریباً تعطیل و کُند کار می‌کند و فقط ظاهراً سرپا نگه داشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیران روغن نباتی جهان روز یکشنبه اقدام به تعدیل ۵۵ کارگر این شرکت کردند، اقدامی که طی سال‌های اخیر بارها تکرار شده و با وجود تأکیدات حجت الاسلام رئیسی در زمان ریاست قوه قضائیه و همچنین در سفر سال گذشته در مقام ریاست جمهوری به استان مدیران این واحد تولیدی پاسخگوی هیچکس نیست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در گفتگویی با خبرنگاران با تأیید تعدیل نیروی گسترده در واحد تولیدی روغن در زنجان گفت: در حال احصای تعداد دقیق کارگران بیکار شده هستیم و طبق آخرین آمار کارگران شرکت ۸۸ نفر بود.

استاندار زنجان در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه چهار استان کشور درگیر موضوع بحران در روغن نباتی جهان هستند، گفت: حل مشکل روغن نباتی جهان از توان استان خارج و برای رفع مشکل درخواست تشکیل جلسه با معاون رئیس جمهور را دادیم و معاونت اجرایی رئیس جمهور در حال جمع‌آوری مدارک است.

محسن افشارچی با بیان اینکه روغن نباتی جهان یک مشکل ملی بوده و استانی نیست، افزود: یعنی استان‌های همدان، البرز، زنجان و قزوین درگیر موضوع است.

استاندار زنجان ادامه داد: برای مشکل موجود در واحد تولیدی روغن نباتی درخواست جلسه با معاون رئیس جمهور داده‌ایم که این جلسه با حضور چهار استاندار و چهار دادستان برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ما از حق خودمان در این کارخانه نخواهیم گذشت، افزود: تا تعیین تکلیف نهایی این کارخانه ما اقدامات مذکور را انجام می‌دهیم، ولی از حق خودمان در این کارخانه نخواهیم گذشت.

استاندار زنجان با بیان اینکه مالک واحد تولیدی روغن نباتی جهان چند کارخانه را خریداری کرده و چندین کارخانه با ظرفیت چند هزار کارگر را درگیر کرده است، گفت: حجم اقتصادی که در سایر استان‌ها زمین گیر و بیشتر از زنجان بوده اما تلاش ما حل مشکل است.

افشارچی افزود: برای کارگران تعدیل شده هم بیمه بیکاری در نظر گرفته‌ایم و همه تلاش ما این است که بیمه بیکاری با رقم بالا پرداخت شود که البته این راه حل کوتاه مدت است و برای میان مدت نیز تلاش خواهیم کرد که کارگران در کارخانجات دیگر مشغول شوند.

کد خبر 5571159

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار زنجان روغن نباتی محسن افشارچی بوشهر هفته دولت ویروس کرونا کرمانشاه گرگان اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه اربعین 1401 آمار کرونا شیوع کرونا اردبیل قزوین مشهد خراسان رضوی واحد تولیدی روغن روغن نباتی جهان رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۹۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، هاشمی، مدیرعامل شهرک صنعتی سالاریه ورامین تصریح کرد: کارفرمایانی که در این طرح مشارکت کنند مشمول برخی معافیت‌های مالیاتی می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«رأی باز» امکانی قانونی برای برخی محکومان به حبس است که به آنها اجازه می‌دهد دوران محکومیت خود را با فعالیت در شهرک‌های صنعتی یا واحد‌های تولیدی و کسب درآمد از این طریق، بگذرانند.

دیگر خبرها

  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • اعتصاب کارگران «جهان»، ۵۳ سال قبل
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • سهم چهار درصدی موتورسواران از تصادفات استان زنجان
  • قدردانی از کارگران واحد‌های تولیدی و خدماتی همدان
  • کسب رتبه برتر کیفیت نان‌های تولیدی استان در اسفند ۱۴۰۲
  • سیل بم در پارکینگ خودرو | خودروهای لجن کش در حال کارند
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین