Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@04:43:51 GMT

جاعل عنوان مأمور امنیتی در قم به دام افتاد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۰۴۷۵

جاعل عنوان مأمور امنیتی در قم به دام افتاد

به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار بهادر اسماعیلی گفت: با طرح شکایت وُرّاث متوفا از شخصی که خود را عضو یکی از نهاد‌های امنیتی و آشنا به مسائل حقوقی معرفی و از آن‌ها مبلغ ۳ میلیارد ریال کلاهبرداری و متواری شده بود، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.

او در خصوص جزئیات کلاهبرداری  افزود: شکات عنوان کردند پدرشان در زمان حیات تعدادی احشام به قیمت ۴۰ میلیارد ریال به فردی فروخته و ثمن معامله را نتوانسته دریافت کند در ادامه موفق به رسیدن به حق خود نشده اند در این اثنا و در حین پیگیری قضایی با فردی آشنا شده و نامبرده خود را از کارکنان یکی از نهاد‌های امنیتی و آشنا به مسائل حقوقی معرفی و مبلغ ۳ میلیارد ریال تحت عناوین مختلف دریافت و کلاهبرداری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین فرمانده انتظامی استان قم گفت: در ادامه بلافاصله تیمی از کارآگاهان زبده اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان با اشراف و توسعه اقدامات اطلاعاتی، متهم ۵۰ ساله را شناسایی و دستگیری کرده که مشخص شد دارای سوابق متعدد کیفری با عناوین محکومیت‌های مالی متعدد و غصب عنوان مامور اطلاعات است.

سردار اسماعیلی تصریح کرد: نامبرده خود را فردی ذی نفوذ در مراجع قضایی، انتظامی و مامور امنیتی معرفی می‌کرده که در تحقیقات به جرم خود اعتراف و با تحویل به مرجع قضایی استان در نهایت با قرار قانونی مناسب روانه زندان شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: شهروندان برای مشاوره حقوقی، مستقیماً و بدون واسطه به واحد‌های معاضدت قضایی و دفاتر وکلای دادگستری مراجعه تا طعمه افراد سود جو و کلاهبردار واقع نشوند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با شماره تلفن ۱۱۰ به مرکز فوریت‌های پلیسی استان اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی قم دستگیری کلاهبردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۰۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حکمت الله شجاعی گفت: با وقوع کلاهبرداری‌های متعدد از شهروندان غیر بومی تحت عنوان عضویت در شرکت هرمی موسوم به کیونت، رسیدگی به پرونده در دستور کار پلیس آگاهی البرز قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز مطرح کرد: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان می‌داد افرادی با ایجاد یک هرم تحت عنوان شرکت کیونت به بهانه کاریابی در شرکت‌های معتبر دولتی، جوانان را اغفال و جذب کرده‌اند.

سرهنگ شجاعی بیان کرد: بنا بر حساسیت موضوع، تحقیقات به صورت تخصصی آغاز شد و در مرحله اول کارآگاهان با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی هویت ۱۲ نفر را شناسایی کردند.

وی خاطرنشان کرد: کارآگاهان در گام بعدی با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه‌های متهمان را در منطقه حیدرآباد شناسایی کردند و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی موفق به دستگیری آنها شدند.

این مقام انتظامی مطرح کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی در تحقیقات به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان با شگرد تشکیل باند هرمی موسوم به شرکت کیونت اعتراف کردند. ارزش کلاهبرداری انجام شده توسط این باند حدود دو میلیارد ریال برآورد می‌شود.

کد خبر 6091353

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی
  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • دستگیری مأمور قلابی موتورسوار در اتوبان حکیم/کشف یک قبضه سلاح گرم
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • شناسایی و دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه
  • دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه