Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی از تصفیه‌خانه فاضلاب خین عرب در مشهد بازدید و ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کارکنان این مجموعه گفت: این تصفیه خانه به همت مدیران وکارگران به عنوان یکی از بهترین تصفیه خانه‌های فاضلاب شهر مشهد، آب بخش کشاورزی بیش از 17 روستا را تامین می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، "علیرضا طاهری" در ادامه افزود: تصفیه خانه فاضلاب خین عرب جزو تصفیه خانه‌‌های 5گانه مشهد است که در واقع فاضلاب بخش‌های شرقی مشهد را جمع‌آوری و سپس به صورت مرحله‌ای تصفیه و بین 700 تا  1000 لیتر برثانیه پساب خروجی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که فرآیند ارتقای این تصفیه‌خانه‌ها را در برنامه کاری خود داریم در خصوص کیفیت فاضلاب تصفیه شده این منطقه گفت: مشخصات تصفیه خانه بسیار خوب و مطلوب است، تخم انگل ندارد و از نظر کیفی از مطلوبیت و استاندارد خوبی برخوردار است در پایین دست با نصب ایستگاه پمپاژ آب فاضلاب تصفیه شده به ایستگاه پمپاژ پرکندآباد شماره یک هدایت و از آن جا به سمت اراضی پایاب سدکارده و ایستگاه پمپاژ شماره 2 منتقل می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یادآور شد: 17 روستا و حدود 2 هزار و پانصد هکتار اراضی پایاب کارده از این فاضلاب تصفیه شده استفاده می‌کنند و در قبال آن آب سد کارده که بکر و قابل شرب است از طریق خط لوله به تصفیه‌خانه شماره یک مشهد منتقل می‌شود.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تصفیه آب کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۰۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود

مسعود خیرجو امروز در بازدید از تاسیسات و تصفیه خانه گرمی مغان و زیرساخت‌های آبرسانی به بخش موران این شهرستان گفت: مجتمع بزرگ آبرسانی به بخش موران برای پوشش ۶۴ روستا با همکاری بسیج سازندگی سپاه در حال اجراست و سال گذشته فاز نخست آن با انتقال آب به ۱۸ روستا به سرانجام رسید و در فاز دوم، آبرسانی به ۱۷ روستا مد نظر است که ۶ روستا در خرداد ماه از نعمت آب شرب و سالم برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل افزود: تلاش می‌کنیم فاز سوم مجتمع آبرسانی به روستاهای بخش موران شهرستان گرمی مغان را در دهه فجر امسال افتتاح کنیم تا بقیه روستاها نیز از آب شرب بهداشتی و پایدار بهره مند شوند و طرح ارتقا توان و آبدهی تصفیه خانه گرمی برای تامین هر چه بیشتر آب روستاهای تابعه نیز در حال اجراست و به بازسازی و ارتقا ظرفیت تصفیه خانه اقدام می‌شود.

او گفت: این طرح در حال حاضر حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می‌شود بعد از تکمیل و بهره برداری، آب شرب و بهداشتی حدود ۵۰ هزار نفر را تامین کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است