Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید حامد عاملی امروز چهارشنبه در آیین افتتاح سد معیشتی روستای قره‌چی سفلی از توابع دهیاری ارشق مشگین‌شهر با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد روستاهای استان آب پایدار ندارند، گفت: منابع مالی لازم برای تامین آب پایدار برای این روستاها تامین شده و با همکاری بسیج سازندگی به ۴۵۴ روستای استان آبرسانی می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل با تاکید بر تامین منابع مالی لازم برای توسعه زیرساخت‌های صنعتی و تکمیل پروژه‌های بخش کشاورزی استان اظهار کرد: باید برای توسعه بخش کشاورزی، افزایش محصولات در این بخش و مشاغل روستایی برنامه‌ریزی کنیم و اصلی ترین مشکل استان و مردم یعنی اقتصاد و معیشت باید با تولید ثروت در شهرها و روستاها برطرف شود.

 برای جبران عقب ماندگی‌ها باید فعالیت جهادی داشته باشیم

مقام عالی دولت در استان اردبیل با تاکید براینکه جز خدمت به مردم رسالت دیگری نداریم، بی ادعا بودن شهیدان رجایی و باهنر را الگویی مناسب برای مسئولان خواند و افزود: در همه حوزه‌ها شاهد عقب ماندگی استان هستیم و باید برای پیشبرد امور و جبران عقب ماندگی‌ها فعالیت جهادی داشته باشیم.

 هفت سد معیشتی ادر استان اردبیل به بهره برداری می‌رسد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم در این مراسم اظهار کرد: حدود ۳۰ سد و استخر معیشتی از سال ۷۹ در استان آغاز شده که تکمیل این سدها در دستور کار قرار گرفت که سد معیشتی قره چی سفلی هم از جمله این سدها بود.

نادر تقی زاده یادآورشد: با دستور استاندار و تامین اعتبار از محل مصوبات سفر سال گذشته رئیس جمهور، عملیات اجرایی ۱۰ سد در دستور کار قرار گرفته که هفت مورد آن در ایام هفته دولت و سه مورد نیز در دهه فجر در مناطق مختلف استان به بهره برداری خواهد رسید.

وی در خصوص سد معیشتی قره‌چی هم گفت: این سد با ۳۰ هزار متر مکعب گنجایش برای مصارف کشاورزی احداث شده و ۱۲۰ تا ۱۵۰ هکتار از اراضی دیم را تحت پوشش آبی خواهد شد.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برای هفت پروژه که در هفته دولت به بهر برای می‌رسد ۳۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و این پروژه‌ها در مجموعه زمینه اشتغال ۳۲۵ نفر را فراهم کرده است

حجت الاسلام و المسلمین رضا باوقار امام جمعه مشگین شهر هم در این مراسم بر لزوم تاسی به پیام مقام معظم رهبری برای روانسازی امور پروژه های راکد تاکید کرد.

وی ضمن ابراز نگرانی از احتمال برچیده شدن دانشگاه پیام نور بخش رضی و ارشق گفت: مردم منطقه درآمد کافی ندارند و تردد دانشجویان به شهرهای دیگر هزینه‌بر است.

امام جمعه مشگین شهر همچنین خواستار حل مشکلات صنعتگران شاغل در شهرک صنعتی مشگین شهر شد و گفت: تولید کنندگان با گرانی مواد اولیه مواجه هستند و از استاندار تقاضا می کنیم برای رفع این مشکلات اقدامات اساسی انجام دهد.

آسفالت معابر شهرستان مشگین‌شهر و اجرای پایاب سد سبلان برای مصارف شرب و کشاورزی از دیگر مطالبات حجت الاسلام با وقار بود.

برچسب‌ها مشگین شهر استان اردبیل دولت مردمی پروندهٔ خبری یکسال با «دولت مردم»

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشگین شهر استان اردبیل دولت مردمی مشگین شهر استان اردبیل دولت مردمی استان اردبیل سد معیشتی مشگین شهر قره چی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۰۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت نسبت به بهره برداری به موقع سد دیورش رودبار اهتمام دارد

استاندار گیلان با بیان اینکه سد مخزنی دیورش رودبار ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: دولت نسبت به بهره برداری به موقع این پروژه اهتمام دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، اسدالله عباسی امروز_جمعه چهاردهم_اردیبهشت در جریان بازدید از پروژه در حال احداث سد دیورش رستم آباد از توابع شهرستان رودبار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر سد مخزنی دیورش ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با بهره برداری از آن به پنج شهر و ۲۸ روستا با جمیعت ۱۰۰ هزار نفر آبرسانی می‌شود.

وی افزود: افتتاح سد مخزنی دیورش نقش مهمی در آبرسانی به منطقه خواهد داشت و دولت نیز نسبت به بهره برداری به موقع این پروژه اهتمام دارد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: همزمان خط انتقال این سد در حال انجام و پیمانکار آن مشخص شده است و با تکمیل این پروژه بخشی از مشکلات آب شهرهای توتکابن، رستم آباد، رودبار، منجیل و لوشان مرتفع می‌شود.

عباسی یکی از مشکلات منطقه رودبار و رستم آباد هدر رفت آب دانست و خاطرنشان کرد: اصلاح شبکه آبرسانی در شهر رودبار و رستم آباد در دستور کار دولت است تا بتوانیم از هدر رفت آب جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت ذخیره آب در سد دیورش سه میلیون متر مکعب است، تصریح کرد: این سد به دلیل استفاده از دانش روز ظرفیت ذخیره آب تا سه میلیون متر مکعب آب را دارد تا در اختیار کشاورزان منطقه قرار دهد.

استاندار گیلان با بیان اینکه برای این پروژه آبرسانی تاکنون ٣٠٠ میلیارد تومان هزینه شده و تقریباً ٧٠٠ میلیارد تومان دیگر نیز نیاز به تخصیص منابع وجود دارد، گفت: در تلاش هستیم تا از منابع استانی، ملی و سفر رئیس جمهور به استان گیلان تخصیص منابع انجام شود.

کد خبر 750370

دیگر خبرها

  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • ۸۰ هزار میلیارد ریال طرح عمرانی آماده بهره‌برداری در گناباد است
  • بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات در سال آینده
  • صدور پروانه بهره‌برداری برای بیش از ۲۰۰۰ طرح سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه کشاورزی جهت صدور پروانه بهره‌ برداری
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور
  • استاندار اردبیل: راه‌آهن اردبیل امسال به بهره‌ برداری می‌رسد
  • دولت نسبت به بهره برداری به موقع سد دیورش رودبار اهتمام دارد
  • سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل ۲.۵ برابر شد
  • بهره برداری از ۳۴۸ رشته قنات در استان قزوین