Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@21:43:26 GMT

طالبان آب سد کمال‌خان را به سمت ایران آزاد کرد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۱۵۶۳

طالبان آب سد کمال‌خان را به سمت ایران آزاد کرد

منابع خبری افغانستان اعلام کردند که طالبان آب بیشتری را از سد کمال‌خان به سمت ایران آزاد کرده است.

به گزارش مشرق، منابع رسانه‌ای افغانستان گزارش دادند که طالبان برای اجرای توافقنامه حقابه هیرمند آب بیشتری را به سمت ایران آزاد کرده است.

منابع محلی در ولایت نیمروز  اعلام کردند که طالبان آب بیشتری از سد کمال‌خان را به سوی ایران آزاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه ۸ صبح به نقل از منابع خود گزارش داد که تصاویر ارسالی نشان می‌دهد که طالبان روز گذشته (سه‌شنبه اول شهریور)، مقدار زیادی آب از سد کمال‌خان را به سمت ایران آزاد کرده است.

این روزنامه افزود: در ویدیوهایی دیده می‌شود که آب زیادی از سد کمال خان جریان پیدا می‌کند. طالبان  ماه گذشته اعلام کرده بود که آب سد کمال‌خان را به سوی ایران آزاد می‌کنند.

پیش از این «جبار وطن فدا» مدیرکل دفتر رودخانه‌های مرزی و منابع آب وزارت نیروی ایران اعلام کرده بود که نشست مشترکی با کمیته فنی کمیساران آب هیرمند برای تأمین حقابه ایران از رودخانه هیرمند در محل سالن جلسات گمرک مرزی میلک برگزار شده است.

وی افزود این جلسه به منظور بررسی مواضع آبگیری سه گانه و تأسیسات اندازه‌گیری مشترک برای دریافت حقابه رودخانه هیرمند با حضور هیئتی از طرف دولت موقت طالبان و مسئولان مربوط جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید.

فدا درباره محتوای نشست گفت: این جلسه مبتنی بر توافقاتی بود که در اجلاس‌های قبلی کمیسارهای آب هیرمند بویژه در صورت‌جلسه بیست و یکمین اجلاس کمیساران آب هیرمند و تعیین تکلیف برای تعیین نقاط محل برداشت و تحویل آب بر اساس معاهده هیرمند گرفته شده بود.

اخیرا نیز وزیر نیروی ایران در سفر به کابل با مقامات طالبان در خصوص حقابه ایران رایزنی کرده و توافقاتی در این زمینه صورت گرفته بود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت طالبان سد کمال خان حقابه هیرمند افغانستان اخبار طالبان خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت ایران آزاد کرده سمت ایران آزاد سد کمال خان سد کمال خان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۱۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویزیت رایگان در روستای صدیف سنچولی بخش قرقری هیرمند

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، بزی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان هیرمند گفت: به مناسبت هفته سلامت به همت بیمارستان شهدای هیرمند و با همکاری ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان هیرمند و بسیج جامعه پزشکی، طرح ویزیت و توزیع داروی رایگان با حضور دکتر صدیق سرپرست بیمارستان شهدا در روستای صدیف سنچولی اجرا شد.
وی افزود: در این طرح  بیش از ۷۰ نفر به صورت رایگان ویزیت شده و دارو دریافت کردند.

دیگر خبرها

  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • ویزیت رایگان در روستای صدیف سنچولی بخش قرقری هیرمند
  • صلح دوطايفه دهمرده و مير در شهرستان هيرمند
  • چگونه مسئله پسماند در گیلان به یک بحران تبدیل شد؟/ دلیل توقف قطار افغانستان _ ترکیه
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • ۶ مرزبان ایرانی بازداشتی ازسوی طالبان آزاد شدند
  • مرزبانی ایران: ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند