Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@11:52:04 GMT

امکان صادرات مرغ را نداریم

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۲۱۵۹

امکان صادرات مرغ را نداریم

حبیب اسدالله نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آزاد شدن صادرات مرغ، گفت: صادرات مرغ نیاز به سیاستی پایدار و منظم دارد و در این حوزه باید ۴ عامل را در نظر بگیریم.

وی اضافه کرد: در این حوزه باید بحث رقابت جهانی را در نظر بگیریم و اینکه آیا توانایی رقابت با سایر کشورها را داریم یا خیر؟

اسدالله نژاد ادامه داد: همچنین مساله کیفیت و استمرار صادرات و سیاست گذاری منظم نیز در این حوزه دخیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این فعال صنفی، ما در کشور سیاستی منظم در این حوزه نداریم و وضعیت مشخص نیست ضمن اینکه هر از گاهی بازار مرغ دچار نوسانات قیمتی شدید می‌شود و در مواقع زیادی هم به دلیل مسائل مختلف صادرات قطع و وصل می‌شود که همه این موارد به بازارهای صادراتی ما آسیب زده است.

اسدالله نژاد ادامه داد: در حال حاضر قیمت‌های جهانی مرغ کاهش یافته و ما با رقیب قدرتمندی مانند ترکیه نیز مواجه هستیم بنابراین اگرچه صادرات آزاد شده اما عملاً امکان آن وجود ندارد و میزانش نیز بسیار جزئی است.

وی توضیح داد که حدود دو ماه قبل به وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد دادیم که صندوق حمایت از توسعه صادرات توسط بخش خصوصی راه اندازی شود.

اسدالله نژاد گفت: بخشی از اعتبار این صندوق را بخش خصوصی از محل جوجه ریزی تأمین می‌کند یعنی به ازای هر قطعه جوجه ریزی مبلغی به این صندوق واریز می‌شود و بخشی دیگر نیز از محل عوارض وارداتی نهاده‌های دامی توسط دولت واریز و این مبالغ صرف مشوق‌های صادراتی می‌شود.

وی ادامه داد که در حال حاضر منتظر پاسخ وزارت جهاد کشاورزی به این پیشنهاد هستیم.

کد خبر 5571637 زهرا مهدوی

منبع: مهر

کلیدواژه: اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی صادرات مرغ بانک مرکزی روسیه نهضت ملی مسکن اربعین 1401 بورس وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان امور مالیاتی دولت سیزدهم وزارت جهاد کشاورزی وزارت راه و شهرسازی قیمت سکه بهار آزادی عرضه خودرو در بورس سامانه محچک مناطق آزاد اسدالله نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۲۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) احمدی نژاد: ۴۰ هزار هکتار بدهیم؟ برای قوچ؟! اون هم ارمنی؟!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: روزنامه فرهیختگان

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است
  • در مرحله دوم انتخابات، نامزدی که اکثریت نسبی آرا را کسب کند، پیروز است
  • لزوم ثبت سفارش کتاب‌های درسی در سریع‌ترین زمان ممکن
  • آنچه در مناظره انتخاباتی کاندیداها در دانشگاه لرستان گذشت
  • (ویدئو) احمدی نژاد: ۴۰ هزار هکتار بدهیم؟ برای قوچ؟! اون هم ارمنی؟!
  • سهم ناچیز خراسان جنوبی در حوزه صادرات سنگ قیمتی
  • خودنمایی سیاه قلمهای بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • خودنمایی «سیاه قلم‌های بانوان» کردستانی در گالری سوره سنندج
  • آموزش گام به گام انتخابات الکترونیک به مردم و عوامل اجرایی