Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست ‌وزیر مکلف شده از سوی پارلمان شرق لیبی (طبرق) اعلام کرد، کسانی که علیه دولت وی سلاح حمل کنند، تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت. این هشدار درحالی صورت گرفته که لیبی از چندی پیش شاهد بالاگرفتن مجدد درگیری و تنش است. همزمان نمایندگی سازمان ملل در امور لیبی نیز نسبت به افزایش تنش در این کشور هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، فتحی باشاغا، نخست ‌وزیر مکلف شده از سوی پارلمان شرق لیبی (طبرق) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما دستان خود را برای صلح دراز می‌کنیم و به دنبال جلوگیری از خونریزی هستیم. نه به فتنه، نه به جنگ بین برادران. نه به ظلم و تجاوز

باشاغا بدون ذکر فرد یا گروه خاصی خطاب به همه خاطرنشان کرد، در حق کسانی که از مشروعیت پیروی می‌کنند و وطن را انتخاب کرده‌اند، هیچ ظلم و جنگی صورت نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد، کسانی که علیه دولت لیبی سلاح حمل کنند، تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت و به خاطر ارتکاب این جنایت محاکمه می‌شوند.

از سوی دیگر، ماموریت سازمان ملل برای حمایت از لیبی با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی نسبت به تشدید تنش در لیبی میان مخالفان سیاسی که ترس از احتمال وقوع جنگ داخلی را افزایش می‌دهد، خواستار توقف تنش فوری شد.

در این بیانیه همچنین آمده است، انسداد سیاسی کنونی و تمامی جوانب بحران پیش روی لیبی را نمی‌توان با رویارویی نظامی حل کرد و حل این مسائل تنها از طریق انتخاب رهبر از سوی مردم لیبی و تجدید مشروعیت موسسات دولتی از طریق برگزاری انتخابات دموکراتیک حاصل می‌شود.

نمایندگی سازمان ملل برای حمایت از لیبی خواستار توقف تنش فوری شد و تاکید کرد، استفاده از زور و قدرت از سوی هر طرفی امری غیرقابل قبول است.

فتحی باشاغا روز یکشنبه در سخنانی درباره بحران کشورش تهدید کرد که در راستای خواست ملت لیبی ممکن است که وارد طرابلس شود و به تسلط دولت وحدت ملی به ریاست عبدالحمید الدبیبه بر پایتخت این کشور پایان دهد.

کشور نفت‌خیز لیبی با بحرانی سیاسی و درگیری بر سر حاکمیت میان دو دولت مواجه است که یکی از آنها کابینه فتحی باشاغا است که ابتدای مارس گذشته از سوی پارلمان تعیین شد و دیگری کابینه دولت وحدت ملی لیبی به ریاست عبد الحمید دبیبه است که تاکید دارد قدرت را تنها به کابینه‌ای که یک پارلمان منتخب تعیین کند، تحویل خواهد داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ليبي سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۲۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از خبرگزاری معا، پارلمان عربی آغاز تحقیقات فوری و مستقل درمورد کشف گور‌های جمعی در محوطه بیمارستان‌های شفا و ناصر در غزه پس از عقب نشینی نظامیان اشغالگر از برخی مناطق نوار غزه را خواستار شد.
پارلمان عربی از جامعه جهانی، سازمان‌های حقوق بشری، سازمان ملل متحد و شورای امنیت خواست همه تدابیر و اقدامات قانونی لازم را برای بازخواست و مجازات رژیم اشغالگر به خاطر ارتکاب جنایت‌ها و کشتار‌ها علیه ساکنان غزه اتخاذ کنند.
پارلمان عربی افزود: بر اساس معیار‌های حقوق بین الملل و قوانین بین المللی حقوق بشر باید اقدامات لازم درباره این کشتار‌ها و جنایت‌ها انجام گیرد و پرونده عاملان و مسئولان این جنایت‌ها به عنوان جنایتکاران جنگی به دادگاه ارجاع تا عدالت درباره آنان اجرا شود.
این پارلمان در ادامه اعلام کرد که میزان و حجم گسترده کشتار‌ها و جنایت‌های هولناک رژیم اشغالگر علیه غیرنظامیان فلسطینی به ویژه کودکان، زنان و افراد سالمند در نوار غزه تردید‌ها و سئوالات جدی را درباره توانایی نظام بین الملل و سازمان ملل در مورد محافظت از غیر نظامیان مطرح می‌کند به ویژه اینکه جنایت‌های رژیم اشغالگر جنایات جنگی، ضد انسانی، نسل کشی است و همه قوانین و قطعنامه‌ها در حمایت از غیر نظامیان در زمان جنگ را نقض می‌کند.

 

دیگر خبرها

  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • گام عملی برای جهش تولید
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • حمایت الجزایر از طرح عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • کنعانی: تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح است