Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام افشین کلات پور در گفتگو با خبرنگار مهربا اشاره به برگزاری طرح باران برکت در کرمانشاه، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه به عنوان پایلوت این طرح کشوری انتخاب شده‌اند.

وی افزود: طی یک دهه اخیر، به تناسب شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، شعار هر سال را با تکیه بر اهمیت و ضرورت تولید و اشتغال نامگذاری کرده‌اند و بر اهمیت این مقوله تاکید داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه تصریح کرد: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور (فهما) نیز با توجه به اهمیت و ضرورت مقوله اشتغال و توسعه و گسترش فرهنگ کار و کارآفرینی و حمایت از تولید داخلی طی سال‌های اخیر با بهره گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کانون‌های مساجد پا به میدان گذاشته است.

وی ادامه داد: طرح کشوری «باران برکت» نیز در همین راستا با رویکرد مهارت افزایی، اشتغال زایی و مباحث تربیتی در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه به اجرا در می‌آید.

کلات پور خاطرنشان کرد: یکی از دلایل انتخاب استان نیز آمار بالای بیکاری و وضعیت کار و کارآفرینی در کرمانشاه است که ضرورت ورود کانون‌های فهما به این عرصه را دو چندان می‌کند.

وی گفت: در حال حاضر طرح کشوری «باران برکت» در ۱۰ کانون منتخب شهر کرمانشاه که در مناطق حاشیه نشین و محروم شهر واقع شده‌اند، با رویکرد این طرح مبتنی بر نهضت بازگشت به مسجدبرگزار می‌شود.

به گفته مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه با اجرای این طرح، نهضت بازگشت به مسجد در کرمانشاه به قوت شکل گرفته است به گونه‌ای که درصدد هستیم، هر مسجد یک پایگاه اشتغال باشد.

وی افزود: اجرای دوره آموزشی تربیت مربی پیش دبستانی با محوریت آشنایی و انس کودکان با قرآن، یکی از برنامه‌های طرح کشوری «باران برکت» است که از روز سه‌شنبه یکم شهریور به مدت ۶ روز در کرمانشاه برگزار می‌شود.

کلات پور با بیان اینکه به کارگیری مربیان مجرب و توانمند در سطوح پایه مهد و پیش دبستانی یکی از مسائل بسیار مهم و ضروری است، گفت: در این دوره بیش از ۷۰ نفر از خواهران فعال در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با روش‌های نوین تدریس مبتنی بر قصص قرآنی، شعر و بازی با کودکان و ساخت کاردستی‌های آموزشی آشنا می‌شوند و در پایان در صورت کسب حد نصاب نمره، گواهینامه معتبر دریافت خواهند کرد.

کد خبر 5572041

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری کرمانشاه مهد کودک کانون مساجد هفته دولت بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه اربعین حسینی گرگان اربعین 1401 آمار کرونا شیوع کرونا اردبیل قزوین خراسان رضوی مشهد بیرجند کانون های فرهنگی هنری مساجد باران برکت طرح کشوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۳۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها

رئیس ستاد ملی دهه کرامت گفت: ستاد کانون‌های مساجد نیز تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا مساجد، تکایا و حسینیه‌ها نیز متولی برگزاری ویژه برنامه‌ها باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، حجت‌الاسلام والمسلمین کمال خداداده در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: در دهه کرامت برای برگزاری جشن‌ها، خادمان دو آستان مقدس رضوی و حضرت معصومه(س) در تمام شهرها حضور پیدا خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه کنگره‌ها و همایش‌های بزرگی در سراسر کشور پیش بینی شده است، گفت: جشنواره بنیاد امام رضا(ع) در موضوعات مختلف هنری و نمایشی درحال برگزاری است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه برای پیشبرد این برنامه‌ها نیازمند حمایت مردم هستیم، عنوان کرد: ستاد کانون‌های مساجد نیز تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا مساجد، تکایا و حسینیه‌ها نیز متولی برگزاری ویژه برنامه‌ها باشند.

وی با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران یک محل جریان‌ساز و اثرگذار است، خاطرنشان کرد: حضور مردم در مسجد مقدس جمکران به مناسبت‌های مختلف نشان از عشق و ارادت مردم به حضرت حجت(عج) است.

خداداده با بیان اینکه امروز جریان فرهنگی و تبلیغی در کشور تعطیل نیست، گفت: اینکه امروز شاهد حضور خیل عظیم جوانان و دانش آموزان در اعتکاف هستیم نشان از تاثیر جریانات فرهنگی دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی