Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد کارگاه تصویرسازی بیست‌ونهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران با اشاره به برگزاری این جشنواره با رویکرد محیط زیست، گفت: محیط‌ زیست یک موضوع بسیار مناسب برای جشنواره و مسئله‌ای جهانی است که در بیشتر رویدادهای جهانی به آن پرداخته می‌شود.

عاطفه ملکی‌جو در گفت‌وگو با خبرنگار ایران اکونومیست با اشاره به وجود مفهوم محیط زیست در بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران اظهارداشت: این مسئله باعث هماهنگی در میان کارها می‌شود، وجود مفهوم محدودیت‌هایی ایجاد می‌کند که باعث می‌شود ذهن هنرجویان متمرکز به موضوع و مکان خاصی باشد و به جای آنکه به شکل افقی و شاخه شاخه حرکت کند، به شکل عمودی پیشرفت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با توجه به اینکه محیط‌ زیست یک موضوع بسیار مناسب برای جشنواره و مسئله‌ای جهانی است که در بیشتر رویدادهای جهانی به آن پرداخته می‌شود. لازم است که در ایران هم بیشتر به موضوع محیط‌زیست پرداخته شود

وی گفت: با توجه به اینکه محیط‌ زیست یک موضوع بسیار مناسب برای جشنواره و مسئله‌ای جهانی است که در بیشتر رویدادهای جهانی به آن پرداخته می‌شود. لازم است که در ایران هم بیشتر به موضوع محیط‌زیست پرداخته شود تا توجه مردم به آن جلب شود؛ به ویژه اگر این پرداخت، از جنبه هنر باشد می‌تواند خیلی مؤثرتر از هر نوع پیام و اقدامی باشد؛ چراکه بیان هنر نرم‌تر و لطیف‌تر است و رسایی بالاتری دارد. 

ملکی‌جو درباره تأثیرات این جشنواره بر هنرمندان جوان بیان کرد: ورود به این رویداد اتفاق مهمی برای هنرجویان و پلی به سمت آینده آنان است. افراد زیادی وارد فضای آکادمیک هنر می‌شوند که از میان آنان عده کمی به فضای حرفه‌ای راه پیدا می‌کنند. 

این هنرمند تصویرگر خاطرنشان کرد: جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران مانند یک میانبر است و هنرجویان حاضر در آن سریع‌تر متوجه می‌شوند که چطور باید کار کنند تا وارد دنیای حرفه‌ای شوند، بنابراین کارگاه‌هایی که در این جشنواره تدارک دیده شده، می‌توانند کاملاً کاربردی باشند. آشنایی و ارتباطی که میان هنرمندان صورت می‌گیرد و انتقال تجربه از هنرمندان حرفه‌ای به هنرجویان نوپا می‌تواند به آنان کمک کند که راهکارهای کاربردی را فرا بگیرند و راهی میانبر برای ورود حرفه‌ای به هنر پیدا کنند. 

وی اظهارداشت: اگرچه هنرجویان از شهرهای مختلف و با سطوح آموزشی گوناگون در بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان حضور پیدا می‌کنند اما این تفاوت سطح نمی‌تواند در جشنواره مشکل‌ساز شود. 

ملکی‌جو گفت: از یک سو افرادی که به این جشنواره راه پیدا کرده‌اند دارای توانایی‌های کافی هستند و از سوی دیگر در کارگاه‌ها یکسان‌سازی آموزشی صورت می‌گیرد و اطلاعاتی به هنرجویان ارایه می‌شود که کاستی‌های آنان را جبران می‌کند. ضمن اینکه در حوزه تجسمی بیشتر آموزه‌ها از طریق مشاهده و دیدن است و افرادی که از نقاط مختلف کشور در این جشنواره حضور پیدا می‌کنند، تجربیاتی که داشته و آنچه دیده‌اند را در اختیار همه قرار می‌دهند و این اتفاق می‌تواند بسیار جذاب باشد. 

استاد کارگاه تصویرسازی بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران درباره تغییرات این دوره از جشنواره بیان کرد: رقابتی نبودن جشنواره باعث می‌شود که رقابت هنرجویان نه با یکدیگر بلکه با خودشان باشد و تلاش کنند آنچه هستند را ارتقا بدهند.

رقابتی نبودن جشنواره باعث می‌شود که رقابت هنرجویان نه با یکدیگر بلکه با خودشان باشد و تلاش کنند آنچه هستند را ارتقا بدهند

وی افزود: رقابتی نبودن وحدت گروه‌ها و روحیه همکاری آنها را ارتقا می‌دهد و هنرجویان موضوع‌ها و ایده‌های بیشتری از یکدیگر می‌آموزند، همچنین دیگر اضطراب مسابقه وجود ندارد و به این ترتیب راهی برای بهتر ارائه دادن آثار و پیشرفت خودشان ایجاد می‌کنند. 

ملکی‌جو با اشاره به اینکه پس از پایان کارگاه‌ها، ارتباط میان اساتید و شاگردان تا سه ماه ادامه دارد، اظهارداشت: در این مدت می‌توانیم در فضای مجازی به راحتی باهم در ارتباط باشیم و هنرجویان هر زمان کار جدیدی انجام دهند، می‌توانند آن را برای استاد ارسال کنند و از او راهنمایی بگیرند. 

استاد کارگاه تصویرسازی بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران گفت: همچنین هنرجویان به دلیل نبود مسابقه و رقابت می‌توانند گزارشی از کارهایی که انجام می‌دهند را نیز ارائه و در عین حال نظراتشان را درباره کارهای یکدیگر اعلام کنند. هنرجویان علاقه‌مند هستند که سایر افراد هم پیشرفت کنند و این بسیار ایده‌آل است و نتیجه خوبی دارد.

بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران به همت مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، به دبیری محمدمهدی رحیمیان در ۱۱ رشته ارتباط تصویری (پوستر)، خوشنویسی (نستعلیق)، سفال و سرامیک، عکاسی، کاریکاتور (کارتون)، مجسمه‌سازی، طراحی، نقاشی، نگارگری (نقاشی ایرانی، گل و مرغ، تذهیب) و رسانه‌های هنری جدید (ویدیو آرت، چیدمان، هنر محیطی) با رویکرد محیط‌ زیست از شهریور تا آذرماه امسال در تهران برگزار می‌شود.فراخوان این جشنواره ۲۸ تیرماه امسال منتشر شد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، هنرهای تجسمی ، جشنواره

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرهای تجسمی جشنواره بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران فرهنگ و ارشاد اسلامی مناسب برای جشنواره محیط زیست حرفه ای ملکی جو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۳۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناسب سازی ورودی ادارات دولتی و محیط شهری برای معلولان و جانبازان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خانچی ظهر امروز سه‌شنبه در بیست و دومین جلسه کمیته استانی مناسب سازی محیط ویژه معلولان و جانبازان با اشاره به اینکه مناسب سازی محیط و ورودی ادارات برای تردد جانبازان و معلولان ضروری است، بیان کرد: ادارات و نهادهای دولتی، بانک‌ها و… موظف هستند بستری مناسبی را برای تردد معلولان و جانبازان فراهم کنند تا این افراد بتوانند به راحتی تردد کنند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان اضافه کرد: همه دستگاه‌های اجرایی ملزم به مناسب سازی محیط برای دسترسی پذیری معلولان و جانبازان به خدمات هستند.

وی تصریح کرد: مناسب سازی بناها و مراکز خدمات عمومی، معابر شهری، مراکز اداری، تفریحی، ورزشی و غیره از حقوق معلولان است که باید متناسب با وضعیت جسمی آنان طراحی شود تا بتوانند از حقوق خود بهره مند شوند.

کد خبر 6099555

دیگر خبرها

  • اردبیل هفته آینده میزبان جشنواره هنرهای نمایشی خواهد بود
  • مناسب سازی ورودی ادارات دولتی و محیط شهری برای معلولان و جانبازان
  • شیراز میزبان ۲۰۰ هنرمند گروه‌های کُر سراسر ایران می‌شود
  • تالار حافظ شیراز میزبان۲۰۰ هنرمند گروه‌های کُر سراسر ایران می‌شود
  • انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود
  • معرفی رییس شورای سیاستگذاری دوازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران
  • نمایشگاه آثار هنری هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبای دختران یزد
  • لیوان کاغذی رفیق صمیمی نوشیدنی های گرم و خنک شما!
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان شهرضایی
  • اجرای رویداد هنری «وعده صادق» در استان خوزستان