Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی گراش گفت: ساخت و بهره برداری از این بخش مهم درمانی با هزینه و مشارکت دولت و خیرین بوده و رقمی افزون بر ۴۲ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

علی اصغر خالقی در آیین افتتاح این طرح میزان سهم خیرین در ساخت و تجهیز این بخش مهم درمانی را افزون بر ۳۵ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: زیربنای مفید آن هم حدود ۷۵۰ متر مربع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی گراش همچنین رویکرد تحول گرایانه در ساخت و اجرای طرح های مختلف عمرانی، بهداشتی و درمانی و تجهیزات پزشکی در این دانشکده را یادآور شد و گفت: یکی از رویکردهای مهم اعضای هیات رئیسه توسعه متوازن و ایجاد زیرساخت ها در ابعاد مختلف است.

خالقی عنوان کرد: هم اینک حدود ۲۰ هزار مترمربع فضای جدید آموزشی و طرح هی مختلف بهداشتی و درمانی در سطح شهرستان طراحی شده و حتی موافقت اولیه برای ردیف های اعتباری برخی طرح های قابل پیش بینی برای سال های آتی در نیز سطح وزارتخانه گرفته شده است.

وی افزود: اجرای این میزان فضاهای آموزشی برای حدود ۵۰ تا ۶۰ سال آینده شهرستان پیش بینی و طراحی شده است.

خالقی همچنین نقش ممتاز و تعیین کننده خیرین و نیک اندیشان شهرستان برای ساخت، تجهیز و همراهی آنها با مجموعه دانشکده علوم پزشکی را یادآور شد و گفت: تاکنون میلیاردها تومان از سوی خیرین گراشی در ساخت و تجهیز طرح های مربوط به حوزه سلامت و ارتقای سطح کیفی خدمات درمراکز درمانی و به ویژه بیمارستان امیرالمؤمنین علی (ع) هزینه شده است.

وی ساخت همراه سرای بیمار با اعتباری افزون بر ۳۰ میلیارد ریال را یکی از مهمترین طرح های عمرانی با مشارکت و همراهی خیرین در مجموعه  آموزشی و درمانی بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) گراش ذکر کرد.

او افزود: همچنین ۲ نیک اندیش گراشی اسفندماه سال گذشته ( ۱۴۰۰) نیز یک دستگاه رادیوتراپی به ارزش ۲ میلیون و ۳۱۷ هزار یورو برای این بیمارستان خریداری کردند.

وی همچنین خرید یک دستگاه سی تی اسکن ٢۵۶ اسلایس یکی از پیشرفته ترین و به روزترین دستگاه سی تی اسکن در دنیا را نیز از دیگر خدمات خیرین و نیک ادیشان در حوزه درمان شهرستان گراش عنوان کرد.

خالقی گفت: خرید این دستگاه فوق پیشرفته و تجهیز بیمارستان گراش به این دستگاه  افتخاری دیگر در حوزه سلامت شهرستان است.

 وی ادامه داد: تنها دستگاه سی تی اسکن ۲۵۶ اسلایس با قابلیت های منحصر بفرد با توجه به قابلیت بالا و سرعت و دقتی که دارد، خدمات فوق العاده ای  در زمینه بیماری قلبی عروقی، بیماری های مغزی، همچون سکته ها و تشخیص زودهنگام آنها و همچنین در موارد دیگر پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان ها به مردم جنوب کشور و استان های همجوار ارائه می کنیم.

دوم تا هشتم شهریور به مناسبت شهادت مظلومانه شهیدان رجایی و باهنر به نام هفته گرامیداشت دولت نام گذاری شده است؛ شهرستان گراش در فاصله حدود ۳۶۰ کیلومتری جنوب شیراز واقع است.

برچسب‌ها هفته دولت گراش لارستان دولت سیزدهم بهداشت و سلامت فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت گراش لارستان هفته دولت گراش لارستان دولت سیزدهم بهداشت و سلامت فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۴۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله مصطفی محامی صبح شنبه در همایش استانی خیرین مدرسه یار ضمن قدردانی از حضور و مشارکت خیرین در برنامه‌ها و فعالیت‌های دستگاه تعلیم و تربیت، افزود: دستگاه آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما می‌باشد و کاری که خیرین در حوزه تعلیم و تربیت انجام می‌دهند از جهات مختلف ارزشمند است.

وی ادامه داد: انجام کار خیر در حوزه آموزش و پرورش نیز دارای ارزش افزوده هست، به خصوص که این کار در یک استان پهناور همچون سیستان و بلوچستان صورت می‌گیرد چرا که این خطه، دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیادی بوده و یکی از این ظرفیت‌ها وجود نیروهای با استعداد هست که متأسفانه به درستی شکوفا نشده و مورد استفاده قرار نگرفته و نیازمند توجه ویژه است.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: خیرین باید قدر خود را بدانند و خداوند متعال را برای این نعمت، موهبت و لطفی که شامل حالشان کرده شکرگزاری کنند.

وی اضافه کرد: مهم‌تر از توسعه کمی مدارس کیفیت بخشی به آن‌هاست و در این خصوص نیازمند استفاده از نیروهای توانمند و با تجربه هستیم که از جمله کمبودهای ماست و باید در راستای آموزش نیروها برنامه‌ریزی صورت گیرد و باید دقت کنید که مدارس پس از ساخت رها نشوند و در گام بعد باید تلاش کنید تا کیفیت خدمات در مدارس ارتقا پیدا کند.

محامی بیان کرد: سیستان و بلوچستان یک استان پهناور است و بسیاری از روستاها پراکنده هستند و طبعأ ساخت مدارس در همه این نقاط امکان پذیر نیست و باید در نقاطی با تمرکز جمعیت ساخت مدارس شبانه‌روزی را دنبال کنیم که در این صورت با توجه به حضور دانش آموزان در مدارس فرصت تعلیم و تربیت بیشتر به صورت شبانه روزی وجود دارد.

کد خبر 6089702

دیگر خبرها

  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • احداث چهار مدرسه خیری در یزد
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • علت عدم ساخت بیمارستان در سلطان آباد شهرستان خوشاب
  • چهارمین دستگاه دیالیز در بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد
  • آبگیری کامل سد و بند‌های خاکی شهرستان گراش