Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی صفوی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران عنوان کرد: دستیابی به توسعه فضای کسب و کار، افزایش ظرفیت تولید، صادرات غیر نفتی و حضور موثر در بازارهای جهانی با سرمایه گذاری در زنجیره های ارزش، فعال سازی واحدهای راکد، توسعه فناوری و محصولات دانش بنیان بخشی از مولفه‌هایی است که در یکسال فعالیت دولت سیزدهم، در راستای رسیدن به سیاست ها و اهداف برنامه های اقتصاد مقاومتی در استان بوشهر پیشرفت و بهبود خوبی یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اعلام کرد: در یکسال فعالیت دولت سیزدهم از شهریور ماه ۱۴۰۰ تا امروز ۴۷ پروانه بهره‌بردای صنعتی در این استان صادر شده است که با بکارگیری ۶۲۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان سرمایه ۵۷۰ نفر را شاغل می‌کند.

صفوی افزود: در این مدت ۲۳۳ فقره جواز تاسیس صنعتی نیز در استان بوشهر صادر شده است که پیش بینی می‌شود با سرمایه گذاری بیش از چهار هزار و ۸۹۲ میلیارد تومان اعتبار، برای پنج هزار و ۵۹۴ نفر اشتغال زایی داشته باشد.

وی اضافه کرد: در بخش معدن نیز چهار پروانه بهره برداری صادر شده است که با سرمایه‌گذاری ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ۳۵ نفر اشتغال‌زایی کرده است و ۶ واحد راکد نیز در این عرصه فعالیت خود را از سرگرفته‌اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به فعالیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این استان، بیان کرد: این کارگروه با برگزاری نشست‌های مداوم با حضور مدیران بانک‌های عامل و مدیران دستگاه‌های مرتبط با حوزه تولید و کسب و کار در راستای کمک به حل مشکلات واحدهای تولیدی و حمایت از سرمایه‌گذاران فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه در یکسال گذشته ۳۸۷ پرونده واحدهای تولیدی در ۲۳ جلسه این کارگروه بررسی شده است، اعلام کرد: در این مدت ۱۹ واحد اقتصادی راکد با اشتغال زایی ۱۲۳ نفر به چرخه فعالیت تولیدی باز گشته اند.

صفوی گفت: به منظور کمک به تامین سرمایه فعالان تولیدی استان بوشهر در یکسال گذشته ۱۶۴ پرونده برای دریافت تسهیلات رونق تولید به بانک‌های عامل این استان معرفی شد که تا کنون به ۱۲۸ پرونده ۳۶۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

خیز بخش صنعت بوشهر با احیای ۲۵ واحد تولیدی و صدور ۵۱ پروانه بهره‌برداری

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به پویایی بخش تجارت و بازرگانی استان بوشهر در یکسال گذشته، عنوان کرد: در این مدت ۴۶۰ کارت بازرگانی صادر شده و تمدید ۸۳۸ کارت نشان دهنده تداوم فعالیت بازرگانی فعالان این عرصه است.

وی اعلام کرد: در این مدت صادرات از استان بوشهر، ۱۲ میلیارد و ۳۷۹ میلیون دلار ارزآوری به همراه داشته است و یک میلیارد و ۸۶۱ میلیون دلار کالا نیز وارد شده است.

صفوی با اشاره به نظارت این مجموعه به بازار و واحدهای صنفی به منظور پیشگیری از گرانی‌های کاذب و رعایت حقوق مصرف کننده، گفت: در این مدت ۸۹ هزار و ۲۸۳ فقره بازرسی از سوی ماموران صمت و ۲ هزار ۲۱۷ گشت مشترک با مشارکت این دستگاه انجام شده است که حاصل آن تشکیل ۶ هزار و ۱۵۰ پرونده تخلف در سطح استان بوشهر بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: علاوه بر این سه هزار و ۹۴۳ فقره شکایت نیز در سامانه شکایت‌های مردمی این اداره کل به ثبت رسیده است که از این شمار تخلف ۷۵۰ مورد محرز شده و ۲۸۷ متخلف توانسته اند با جلب رضایت شاکی مصالحه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هفته دولت مسکن روستایی شهرستان تنگستان استان بوشهر پروانه بهره صادر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۷۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۲۰ واحد تولیدی و فعال استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین شنبه شب در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: امروز هشتم اردیبهشت، افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران است که در این نمایشگاه، شرکت‌ها و تولیدکنندگان از ۷۰ کشور جهان شرکت دارند و شرکت‌های بوشهری نیز با کیفیت خوبی حضور پیدا کرده‌اند.

وی افزود: ۲۰ واحد تولیدی و فعال اقتصادی بویژه در حوزه صادرات‌محور از استان بوشهر در این نمایشگاه مشارکت دارند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: از نکات مهم این نمایشگاه، حضور استان در توسعه زنجیره ارزش محصولات راهبردی از جمله آبزیان و خرما است.

باستین تصریح کرد: در ۲ سال اخیر در تکمیل زنجیره ارزش محصولات راهبردی اقدامات ارزشمندی در استان انجام شده و امیدوارم با تداوم این روند شاهد بهبود تولید و اشتغال باشیم.

وی اضافه کرد: از تجار و بازرگانان استان بوشهر می‌خواهم که ضمن ارائه توانمندی‌های استان بوشهر، از توانمندی‌های سایر کشورها نیز بازدید و از نقاط قوت آنها نهایت بهره را ببرند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر ابراز داشت: برپایی نشست‌های دوجانبه با شرکت‌های داخلی و خارجی از دستاوردهای این نمایشگاه است.

وی یادآور شد: سال گذشته، در حاشیه این نمایشگاه با هیأت اقتصادی روسیه نشست‌هایی برگزار و یک هیأت اقتصادی و بازرگانی نیز از بوشهر به روسیه اعزام و در ارتباط با تبادل تولیدات، رایزنی خوبی انجام شد.

کد خبر 6090443

دیگر خبرها

  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • حضور۲۰ واحد تولیدی استان بوشهر در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور ۲۰ واحد تولیدی و فعال استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • بهره‌برداری از طرح‌های مختلف همزمان با روز شوراها در بوشهر
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • حذف موازی کاری از صنعت داروسازی/ تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • حذف موازی کاری از مسیر صنعت داروسازی/تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • بهره برداری از دومین باشگاه کوهنوردی در زرند