Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@03:16:01 GMT

دولت‌ها با معادن بزرگ سیاسی برخورد نکنند

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۸۲۸۲

دولت‌ها با معادن بزرگ سیاسی برخورد نکنند

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: دولت‌ها با معادن بزرگ سیاسی برخورد نکنند و معامله سیاسی با معادن ضربه بزرگی به استان کرمان زده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدمهدی زاهدی صبح امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با بیان اینکه برخی قوانین موجود کشور، مانع بهبود فضای کسب و کار و تولید در کشور است، اظهار داشت: باید تمام موانع قانونی برای رونق اقتصادی شناسایی و نسبت به بازنگری قوانین اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ضعف اجرای قانون نیز وجود دارد، گفت: بسیاری از معادنی که فعال نیستند باید طبق قانون پس گرفته شده و خلع ید شوند اما بعضی‌ها در مقابل عدم اجرای قانون در بازپس گیری معادن در استان مقاومت می‌کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وزارت صمت باید تعطیلی معادن را پیگیری کرده و پیمانکاری که توانایی کار ندارد را خلع ید کند؛ چرا باید این سرمایه ملی تعطیل بماند در صورتی که هم مشکل اشتغال و هم مشکلات اقتصادی داریم.

وی با بیان اینکه معادن بزرگ استان را سیاسی کاری نکنید، گفت: دولت‌ها با معادن بزرگ سیاسی برخورد نکنند و مدیران سیاسی نگذارند؛ معدن را به افرادی بدهید که معدن را بشناسند و تخصصش را داشته باشند.

زاهدی با اشاره به اینکه باندبازی و سیاسی کاری را کنار بگذارید و از این ظرفیت‌ها به نفع استان استفاده کنید، افزود: معامله سیاسی با معادن در این سال‌ها ضربه بزرگی به استان زده است.

استاندار کرمان: بیش از 200 معدن غیرفعال در استان کرمان وجود داردوزیر صمت: 2000 میلیارد تومان حقوق دولتی معادن به استان کرمان پرداخت می‌شودرئیس جمهور: برای فعال کردن معادن به استان کرمان تفویض اختیار داده ایم

سیدمهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه سهم معدن در جی دی پی کشور ناچیز است، اظهار داشت: ما هنوز نتوانستیم از ظرفیت معادن در کشور استفاده لازم را ببریم تا معدن به معنای واقعی در مدار اقتصادی قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه شرایط واگذاری معادن باید اصلاح شود، گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کار بازنگری قوانین مربوط به معدن را آغاز کرده و در مجلس شورای اسلامی هم پیگیری خواهد کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان بیان کرد: در سفر رئیس جمهور به کرمان پیشنهاد شد که شورای عالی معادن کشور به ریاست رئیس جمهور تشکیل شود.

وی با بیان اینکه تجربه موفقی که در سال 99 شکل گرفت تشکیل کارگروه توسعه زیرساخت‌ها در استان بود، افزود: یکی از دستاوردهای آن برگزاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان بود.

طبیب‌زاده گفت: نیاز است کارگروه بهبود فضای کسب و کار استان تشکیل و در این کارگاه به‌صورت تخصصی توسعه شاخص‌های بهبود فضای کسب و کار پیگیری شود.

انتهای پیام/511/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان استان کرمان استان کرمان معادن بزرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۸۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ همت مبلغ یک ماه میزان مصرف صنایع بزرگ از گاز کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، رحمانی مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: بدهکاران گاز یا پرمصرف‌های انرژی مشترکین صنعتی بزرگ، مصرف گاز زیادی در دوره قرائت دارند که با توجه به این مصرف گاز بهای بالایی دارند که بیش از ۱۳ همت میزان مصرف صنایع بزرگ کشور است که اگر یک دوره قرائت خود را پرداخت نکنند عملاً ۱۳ همت عقب افتاده و مجموع مطالبات دولت از آنها اگر سه ماه طول بکشد مبالغ بسیار هنگفت خواهد بود.

وی افزود: با توجه به اقدامات توسعه‌ای کشور و هدفمندی یارانه‌ها، عدم پرداخت گاز بها تبعات زیادی دارد که باید به موقع پرداخت کنند تا دولت از منابع به خوبی استفاده کند.

رحمانی بیان کرد: بزرگترین بدهکاران صنایع پتروشیمی، بعد از آن فولادی‌ها و سومین هم سیمانی‌ها بزرگترین مصرف کننده و بدهکاران گازی هستند.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در مصاحبه رادیویی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ۲۵ میلیون و ۷۰۰ مشترک خانگی داریم این مقدار مصرف، فقط به صنایع برمی گردد که به صورت دوره‌ای کمیته‌ای تشکیل شده تا با برگزاری جلسات مربوطه پرداخت بدهی‌ها انجام پذیرد.

کد خبر 6095639

دیگر خبرها

  • جزییات مرگ کارگر معدن زغالسنگ هشونی شهرستان کوهبنان
  • مرگ کارگر معدن زغال سنگ در کرمان به دلیل نبود ایمنی کار (+ عکس)
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد
  • جان باختن یک کارگر در معدن زغال‌سنگ هشونی کوهبنان
  • جان باختن یک کارگر معدن در استان کرمان
  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟
  • دولت عزم خود را برای بازدارندگی در عرصه اقتصادی جزم‌ کند
  • دولت تلخ‌کامی اقشار کم درآمد را به شیرینی تبدیل کند‌
  • ۱۳ همت مبلغ یک ماه میزان مصرف صنایع بزرگ از گاز کشور
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد