Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در دیدار با آیت‌االله العظمی جوادی آملی که به مناسبت ارسال پیام تصویری ایشان به آئین بزرگداشت مرحوم حجت‌الاسلام ابراهیمی از علمای برجسته قزوین برگزار شد اظهار کرد: حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید موسی ابراهیمی مؤلف کتاب «موسوعه کلمات رسول اعظم (ص)» بوده‌اند که حضرتعالی مقدمه مبسوطی را برای آن نگاشته‌اید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه قزوین عنوان کرد: مرحوم حجت‌الاسلام ابراهیمی منابع دینی را به خوبی می‌شناختند و با آن‌ها سر و کار داشتند، کتابخانه غنی و متقنی در اختیارشان بود، با قرآن و نهج‌البلاغه مأنوس بودند، می‌توان گفت نهج‌البلاغه در شهر قزوین با ایشان جدی شد، کلاس‌های درسی که برای معلمان و آموزش و پرورشی‌ها داشتند خیلی مؤثر بود در اینکه نهج‌البلاغه به کلاس و درس بیاید و مطرح شود، همچنین ایشان مبارز و انقلابی پیش از انقلاب بودند، خیلی در مباحث انقلاب جدی بودند، در رساندن اعلامیه‌های امام خمینی (ره) و فعالیت‌های دیگر پای کار بودند، ایشان همچنین پدر شهید هم بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: مرحوم حجت‌الاسلام ابراهیمی برای کتاب «موسوعة کلمات الرسول الاعظم (ص)» حدود ۲۰ سال زحمت کشیدند، آن موقع ایشان زیرزمین منزلشان را به این کار اختصاص داده بودند، بنده زیاد خدمتشان می‌رسیدم، چند میز را کنار هم گذاشته بودند و به تفکیک مباحث مربوط به قرآن، مباحث راجع به امیرالمؤمنین (ع) و امام حسین (ع) و مباحث اخلاقی را بر روی آنها قرار داده بودند، یعنی همه این‌ها را موضوع‌بندی کرده بودند و همه مسائل را با خط خوشی که داشتند نوشته بودند و به صورت موضوعی کار می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: کار چاپ به یک ارگانی سپرده شد، متأسفانه شما نمی‌توانید اسم مؤلف را در این کتاب پیدا کنید زیرا اسم ایشان خیلی در حاشیه قرار گرفته است، یعنی یک ظلمی در این زمینه به ایشان شده است، چون این حاصل زحمت ۲۰ ساله ایشان بوده است، همسر ایشان در قید حیات هستند، ایشان هم پا به پای حاج‌آقای ابراهیمی زحمت کشیدند، یعنی خانوادگی پای کار بودند و این کتاب را به ثمر رساندند.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: مقدمه حکیمانه‌ای که حضرتعالی وقت گذاشتید برای این کتاب نگاشتید خیلی ارزشمند بود، جا دارد این مقدمه متن درسی حوزه‌ها باشد زیرا در نبوت عامه، نبوت خاصه، قرآن‌شناسی و حتی گاهی انسان‌شناسی ورود کرده است، در قسمت آخر نیز بحث محکم و متشابه را مطرح فرموده‌اید، این نگاه‌های زیبای حضرتعالی خیلی برای ما مفید بوده است، همچنین نگاه‌های مرحوم علامه که شما آن نگاه‌ها را هم در نگاه خود داشته‌اید، هر چقدر بخواهم شکرگزار این مسئله باشم خود را عاجز می‌بینم زیرا این مقدمه خیلی مؤثر بود برای اینکه ما یک سری مسائل و نکات را بهتر متوجه شویم.

وی یادآور شد: در این مقدمه حضرتعالی نبوت عامه، نبوت خاصه و کلیدی‌ترین مطالب این حوزه‌ها را مطرح فرمودید، کتاب را هم به‌صورت عام و خاص با نگاه قرآنی نگاه کردید، ما تلاش می‌کنیم اگر بتوانیم این کتاب را برای حوزه‌ها جا بیندازیم زیرا مرحوم حاج‌آقای ابراهیمی بسیار به شهر ما و جامعه ما خدمت کرد و ارادتمند شما هم بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: در گوش کردن به صوت تفسیر حضرتعالی در سوره طه بود که چند بار به این برخوردم که شما به این کتاب استناد می‌کردید، شما می‌توانستید مستقیم به سراغ منابع کتاب بروید، اما به خاطر اینکه این کتاب دیده شود از آن نام می‌بردید و از شما قدردانی می‌کنیم.

کد خبر 5572573

منبع: مهر

کلیدواژه: عبدالکریم عابدینی آیت الله جوادی آملی قزوین هفته دولت بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه اربعین حسینی گرگان آمار کرونا اربعین 1401 اردبیل شیوع کرونا قزوین خراسان رضوی گناوه بیرجند مرحوم حجت الاسلام ابراهیمی نهج البلاغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۹۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مسئولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب تا ساعتی دیگر

مسئولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام کشورمان در آستانه برگزاری کنگره عظیم حج ابراهیمی با رهبر انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در آستانه برگزاری کنگره عظیم حج ابراهیمی، مسئولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام کشورمان، امروز - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه و تا ساعتی دیگر با رهبر انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.

اخبار و تصاویر تکمیلی این دیدار متعاقباً منتشر می‌شود.

کد خبر 751009

دیگر خبرها

  • معرفی شخصیت حجت‌الاسلام مطلبی مصداق امر به معروف است
  • کتاب «رضای انقلاب» در حوزه هنری رونمایی می‌شود
  • دیدار مسئولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب تا ساعتی دیگر
  • مجتهدی فلسفه غرب را در بستر تاریخ غربی و ایران آموزش می‌داد
  • رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله رئوفی
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • کتاب «رضای انقلاب» رونمایی می‌شود
  • پیرترین معلم ایران یک قرن و ۷ سال عمر کرد | از ریاست آموزش و پرورش تا تالیف دو کتاب چاپ نشده