Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، «ابوالقاسم سوزنچی» روز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بخش کشاورزی استان همدان در سال‌های اخیر بیش از ۹۰ درصد آب‌های سطحی و زیر زمینی را مصرف کرده است، افزود: با نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه های کشاورزی می توان بخش قابل توجهی از مصرف آب در حوزه کشاورزی را بهینه و مدیریت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، یکی از راه‌های صرفه‌جویی و مدیریت بهینه مصرف آب را موضوع «کشت جایگزین و اصلاح الگوی کشت» دانست و گفت: اصلاح الگوی کشت در بخش کشاورزی راهکاری موثر برای کاهش مصرف آب و افزایش تولید محصولات کشاورزی با افزایش‌ بهره‌وری است که در استان همدان نیز اصلاح الگوی کشت، اقدام موثری برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی و رونق اقتصادی این بخش است.

مسوول گروه احیاگری مطالبه گران آب و خاک استان همدان با اشاره به اینکه استفاده بیش از پیش از منابع آب باعث شده که علاوه بر کاهش بارش ها، سفره های زیرزمینی و ذخایر سدها نیز با بحران مواجه شوند، اظهار داشت: در سال های گذشته، سو مدیریت در مصرف آب نیز در بحرانی شدن اوضاع نقش داشته است.

سوزنچی تصریح کرد: بی توجهی در نحوه مصرف، عدم رعایت الگوی مصرف، تداوم خشکسالی ها از عوامل موثر در بروز این معضل کم آبی است که ادامه این روند موجب بروز هشدارها در مدیریت مصرف آب در بخش های کشاورزی، صنعتی و خانگی شده است.

وی با اشاره به اینکه تامین آب شرب در اولویت است و در قانون نیز پیش بینی شده است، افزود: در ایران به ازای هر لیتر آب ۹۰۲ گرم مواد خشک تولید می شود در حالیکه در جهان تولید مواد خشک ۲ کیلو و ۲۰ گرم است.

برچسب‌ها صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی همدان خشکسالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی همدان صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی همدان خشکسالی مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۹۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای حمایت از نخبگان دارد

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: دولت سیزدهم برای استفاده از ظرفیت نخبگان در بخش‌های مختلف برنامه‌های حمایتی ویژه‌ای دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی زلفی‌گل، صبح امروز_ شنبه، هشتم اردیبهشت_ وارد شهر یاسوج شد.

وی در بدو ورود به شهر یاسوج در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: وجدان بیدار دانشجویان و دانشگاهیان دنیا را که از مظلوم دفاع می‌کنند، می‌ستایم و از همه دانشگاهیان می‌خواهم در مقابل نسل‌کشی و درندگی و کشتن بانوان و کودکان فلسطینی حساسیت نشان دهند.

زلفی‌گل افزود: وقتی دانشگاهیان دنیا در مقابل این رژیم خونخوار و سفاک بایستند، معادله تغییر خواهد کرد و دنیا بیشتر بیدار می‌شود و سازمان‌های بین‌المللی تصمیم جدی‌تری در این خصوص خواهند گرفت.

وی در خصوص حمایت از نخبگان، گفت: در دولت مردمی سیزدهم در خصوص جذب نخبگان کارهای مختلفی انجام شده‌است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد: با همکاری بنیاد نخبگان آئین‌نامه جذب نخبگان را به عنوان عضو هیئت علمی بازنگری کردیم.

وی خاطرنشان کرد: از این به بعد دیگر نخبگانی که بنیاد نخبگان معرفی می‌کنند، نیاز به شرکت در فراخوان‌های جذب هیئت علمی ندارند و مستقیم به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

زلفی‌گل افزود: در توافق‌نامه‌ای که با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد کردیم، سال گذشته ۱۳۸۰ نفر از رتبه‌های کنکور بورسیه شدند مخصوصاً آن‌هایی که المپیادی هستند و مدال دارند.

وی گفت: اگر در رشته‌های مرتبط خود درس بخوانند در آینده به عنوان عضو هیئت علمی استخدام می‌شوند.

وزیر علوم دولت سیزدهم تصریح کرد: بورسیه صنعت را برای اولین بار در دولت سیزدهم طراحی کردیم، هم در سال گذشته و هم در سال‌جاری در دفترچه کنکور خواهد آمد و با اتاق بازرگانی هم جلساتی داشته‌ایم و تلاش می‌کنیم از طرق مختلف برای بورس کردن رتبه‌های برتر استفاده کنیم که نگران آینده شغلی خود نباشند و در کشور بمانند.

وی خاطرنشان کرد: جدای از این‌ها تلاش می‌کنیم دانشگاه فنی حرفه‌ای با یک کنسرسیوم یا ائتلاف اشتغال را با صنایع مختلف شکل دهیم که تکنسین برای آنها تربیت کند و همچنین دانشگاه علمی و کاربردی در رایزنی با صنایع مختلف حدود چندین هزار نفر را با تضمین اشتغال برای اساس نیاز صنایع آموزش می‌دهد.

وی گفت: دولت چنین اقداماتی را انجام داده است تا نخبگان دغدغه‌ای نداشته باشند و در کشور بمانند.

کد خبر 748324

دیگر خبرها

  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است
  • حمل محصولات کشاورزی گلستان، برنامه ریزی های لازم را می خواهد
  • دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای حمایت از نخبگان دارد
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • اصلاح الگوی کشت بهترین راه برای مدیریت مصرف آب
  • اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه