Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@07:08:39 GMT

مرکز تکثیر میگو در تنگستان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۹۷۱۳

مرکز تکثیر میگو در تنگستان افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار بوشهر ظهر پنجشنبه در حاشیه این آئین اظهار داشت: در راستای توسعه زیرساخت‌های آبزی‌پروری در استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته است.

احمد محمدی‌زاده اضافه کرد: شهرستان تنگستان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه پرورش ماهی و میگو است که در این راستا باید از همه ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افتتاح یک مرکز تکثیر میگو در منطقه کلات تنگستان تاکید کرد: از سرمایه‌گذاری در راستای توسعه طرح‌های پرورش میگو و طرح‌های پرورش ماهی در قفس استفاده می‌کنیم.

مرکز تکثیر میگو با ظرفیت اسمی ۱۰۰ میلیون قطعه فعالیت می‌کند و در هر تانک لاروی دو میلیون قطعه میگو تکثیر می‌شود.

ظرفیت تولید این مرکز تا ۱۰۰ میلیون تکثیر میگو هم می‌رسد.

ساخت این واحد از سال ۹۸ شروع شده و تاکنون ۳۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

این واحد تولیدی ظرفیت اشتغال بیش از ۲۰ نفر را داراست.

کد خبر 5572738

منبع: مهر

کلیدواژه: تنگستان هفته دولت بوشهر احمد محمدی زاده استاندار بوشهر استانداری بوشهر هفته دولت بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه اربعین حسینی گرگان اربعین 1401 آمار کرونا اردبیل قزوین شیوع کرونا دولت سیزدهم خراسان رضوی ایلام تکثیر میگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۹۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داورزن هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،مدیر جهاد کشاورزی داورزن در حاشیه مکان یابی یک مجتمع شترداری، پرورش شتر را از ظرفیت‌های مغفول این شهرستان برشمرد و گفت: داورزن به دلیل واقع شدن در حاشیه کویر، ظرفیت بسیار مناسبی برای پرورش شتر و شترداری دارد.

سعید خسروجردی افزود: با توجه به اقلیم مناسب منطقه و پتانسیل‌های موجود، قطعاً امکان افزایش جمعیت شتر این شهرستان تا چند برابر وجود دارد.

وی گفت: گسترش صنعت شترداری در داورزن، نیازمند همکاری دستگاه‌های مرتبط است و با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کاهش بارش‌ها، پرورش شتر در بین انواع دام پرواری سبک و سنگین، راه مقرون به صرفه‌تری محسوب می‌شود.

خسروجردی افزود: در وضعیت کنونی نیز امکان تهیه علوفه از منابعی، چون ظرفیت علوفه‌ای خارشتر و نیز امکان چرا در بیابان‌های داورزن، برای این دام‌ها فراهم است.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: تحقیقات علمی نشان داده شیر شتر دارای ارزش غذایی بسیاری است که می‌توان از آن فراورده‌های زیادی تولید کرده و با استفاده از همین پتانسیل، ثروت ایجاد کرد.

دیگر خبرها

  • ۲ مدرسه خیر ساز در جوادآباد ورامین افتتاح می‌شود
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • تصادفات فوتی و جرحی در تنگستان کاهش یافته است
  • وزیر صمت: پایش همه کشور در بخش معدن تا پایان سال
  • معرفی سیستان و بلوچستان با ۳ غرفه در نمایشگاه «اکسپو»
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد
  • ظرفیت‌های ملی برای ارائه خدمت به عشایر تنگستان استفاده شود
  • داورزن هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد
  • رشد خوبی را در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شاهد هستیم
  • پرورش هزار و ۷۰۰ نفر شتر در داورزن