Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@20:15:59 GMT

پیش نویس سند ریال دیجیتال منتشر شد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۰۱۱۶

پیش نویس سند ریال دیجیتال منتشر شد

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ به دنبال توسعه رمزارزها در سراسر جهان، بسیاری از کشورها به فکر استفاده از این فناوری و به کار گرفتن مزایای آن افتادند. تا کنون چندین کشور در سراسر جهان به صورت آزمایشی، استفاده از ارز دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC را آغاز کرده‌اند.

 

بانک مرکزی جمهوری اسلامی نیز مدتی است خبر از راه‌اندازی ریال دیجیتال داده و علی صالح‌آبادی، رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد رمز ریال در اواخر شهریور ماه منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای هفته جاری، نسخه غیررسمی سند پروژه ارز دیجیتال بانک مرکزی ایران با عنوان "پیش‌نویس سند ریال دیجیتال" منتشر شد. اما اخیرا، نسخه کامل این پیش‌نویس منتشر شده که جزئیات آن مورد بررسی قرار گرفته است.

هدف از تهیه پیش‌نویس سند ریال دیجیتال، ایجاد بستری برای تبیین اهداف، ابعاد، تهدیدها و توسعه ریال دیجیتال بانک مرکزی است. پیش‌نویس منتشر شده با اینکه هنوز نواقصی دارد، در 53 صفحه، در سرفصل‌های مختلفی به ابعاد مختلف انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران پرداخته شده است.

با این حال، لازم است اشاره شود همانطور که در ابتدای این پیش‌نویس ذکر شده، فایل منتشر شده، نسخه 1 پیش‌نویس سند ریال دیجیتال بوده و همچنان در حال ویرایش است و از این رو نسخه نهایی نیست.

در سه بخش که در این پیش‌نویس آمده، توضیحاتی در خصوص تعاریف اولیه، ماهیت کلی پول دیجیتال بانک مرکزی و ریال دیجیتال بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارائه شده است.

در پایان پیش‌نویس سند ریال دیجیتال نیز از تمام کارشناسان و فعالان این حوزه خواسته شده که نظرات خود را در خصوص این پروژه ارسال کنند.

برای مشاهده فایل کامل پیش‌نویس سند ریال دیجیتال بانک مرکزی، کلیک کنید.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ارز دیجیتال اخبار ارز دیجیتال ریال دیجیتال دیجیتال بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۰۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی

 

به گزارش تابناک، مصطفی میرسلیم نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی، اگر نمی توانند ارزش پول ملی را حفظ کنند، امضایشان را از روی اسکناس‌ها بردارند چون با کاغذ پاره فرقی ندارد.»

دیگر خبرها

  • طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • فرزین به عربستان رفت | دلیل سفر چه بود؟
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی