Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالهادی حسینی‌شاهرودی روز پنجشنبه در دیدار اعضای شورای هماهنگی مدیران کل دستگاه‌های حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گلستان اظهارداشت: براساس تاکید رهبر معظم انقلاب، دولت و مجلس که کار خود را باید انجام دهند، روحانیون هم باید وظایف خود در این بخش انجام داده و به کمک مردم بیایند تا کشور گرفتار مشکلات و سختی‌ها نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در گذشته دولت سیاسی و دولت فرهنگی داشتیم که هر یک وظایف‌شان تعریف شده و مشخص بود، اما امروز با فاصله گرفتن از دین و آئین، به ظاهر دولت فرهنگی کنار رفته و تنها جامعه ما دارای یک دولت سیاسی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دور شدن و فاصله گرفتن جوانان و نسل‌های جدید از فرهنگ و آموزه‌های دینی و قرآنی و کمرنگ شدن این فرهنگ در جامعه باعث بروز منکرات خواهد شد که لازم و وظیفه است نگذاریم این فاصله‌گیری در جامعه اسلامی رخ دهد.

حسینی‌شاهرودی گفت: وقتی در جمع ۱۵ نفره کودکان و نوجوانان از آنان در خصوص اصول و فروع دین سوال می‌شود و هیچ کس جوابی نمی‌دهد، این مساله جای نگرانی دارد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مساله دوری جستن از اصول دین، نماز، روزه، خمس و زکات باعث شده در حوزه پوشش‌ها چه در بخش بانوان و چه در بخش آقایان مشکلاتی به وجود بیاید.

وی افزود: در گذشته، فرزندان قبل از ورود به دبستان با معارف و اصول اسلامی و الهی آشنا و بچه‌ها به نوعی بیمه فرهنگی می‌شدند، اما امروز این شرایط دیگر کمتر از گذشته در خانواده‌ها دیده می‌شود و این یک زنگ خطر بزرگ فرهنگی و دینی برای جامعه است.

وی تصریح کرد: در گذشته دختران نه تنها به دانشگاه، بلکه به مدرسه تا مقاطع بالاتر از ابتدایی نمی‌رفتند و حتی خانواده‌ها از حضور پسرانشان هم در دانشگاه‌ها جلوگیری می‌کردند، اما ما نه تنها پسران، بلکه دختران را هم به دانشگاه فرستادیم و حتی آمار آنان در مراکز آموزش عالی بیشتر از پسران شد، اما وضعیت دینی و فرهنگ قرآنی در جامعه رو به افول رفت.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در گذشته در کشور موسیقی گوش دادن مجاز نبود و حتی تا قبل از پیروزی انقلاب بسیاری از خانواده‌ها تلویزیون نداشتند، اما بعد از انقلاب موسیقی را مشخص کردن شرایط حرام و حلالش و تلویزیون را وارد منازل و خانه‌های مردم کردیم، اما نتوانستیم از آنها در راستای ترویج فرهنگ ناب محمدی (ص) و اسلامی ایرانی است، استفاده کنیم.

حسینی‌شاهرودی یادآور شد: وقتی جوان ایرانی با فرهنگ و معارف دینی آشنا نباشد، در دوران تنهایی خود و حتی با وجود بودن والدینش، به میهمانی‌ها و پارتی‌های شبانه که در آنجا همه چیز وجود دارد، می‌رود و این مکان‌ها که سبب انحراف از دین می‌شوند، شرایط را برای انحراف بیشتر جوان ایرانی فراهم می‌کنند.

وی ادامه داد: بنده معتقدم که چون عمر ملت ایران دراز است، برای جلوگیری از بروز مشکلات در جامعه، باید از همین الان در جهت جلوگیری از ترویج بی‌بندوباری و مسائل منکراتی و خلاف شرع و دین، کارهایی برنامه‌ریزی و شروع شود.

وی تاکید کرد: مدیران عضو شورای هماهنگی دستگاه‌های حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان به علت ارتباطات زیادی که با مردم دارند، باید فرهنگ دینی و اسلامی را در جامعه ترویج دهند و این دستگاه‌ها به منظور جلوگیری از اختلاس و کلاهبرداری می‌توانند از پرداخت وام‌های غیرقانونی و غیرمنطقی به افراد فاقد صلاحیت، خودداری و جلوگیری کنند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: این مدیران می‌توانند این مسائل را از درون خانواده خود (مجموعه همکاران و خانواده‌هایشان) آغاز و سپس به سطح جامعه و ارباب رجوع‌های خود بسط و گسترش دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در این دیدار ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: تا پیش از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، شاید حدود ۷۰ درصد مردم با این اداره کل ارتباط و کار داشتند، اما با اجرای این طرح، میزان این ارتباط به ۹۰ درصد رسید.

حسینعلی خواجه‌مظفری بیان کرد: وزارتخانه ما تنها وزارتخانه‌ای است که از بدو تولد تا لحظه مرگ به طرق مختلف با مردم در ارتباط است و هر یک از معاونت‌های استانداری حداقل با پنج دستگاه عضو این شورا در جلسات حضور دارد.

وی تاکید کرد: هفته دولت فرصتی است تا مدیران به بیان گزارش عملکردی دستگاه خود به عنوان یک وظیفه و اصل در راستای خدمتگذاری به جامعه، به صورت شفاف و روشن بپردازند و از سوی دیگر هفته دولت فرصتی است تا اعضای شورای هماهنگی دستگاه‌های زیر مجموعه این اداره کل در گلستان، در چنین دیدارهایی از رهنمودهای بزرگان استانی و شهرستانی در جهت خدمت به جامعه بهره ببریم.

وی یادآور شد: علیرغم فعالیت در فضاهای مجازی، حضور رسانه‌ها در کارها و برنامه‌های این اداره کل و فعالیت خوب اداره کل روابط عمومی در اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی، اما هنوز مردم آنطور که باید و شاید از فعالیت‌های مجموعه این وزارتخانه در بخش‌های مختلف استان مطلع نیستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: بیکاران ما در گلستان افرادی نیستند که کارگر باشند و سرکار نروند، بلکه افراد دانشگاهی و تحصیل کرده‌ای هستند که بدون هیچ کار و تجربه عملی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و دنبال کارهای منفعت‌طلب هستند.

در این دیدار در کنار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیر کل بیمه تامین اجتماعی، سرپرست اداره کل بهزیستی، مدیران شعب و سرپرستی بانک‌های رفاه کارگران و توسعه تعاون به همراه مدیر شعب صندوق کارآفرینی امید، مدیر صندوق بازنشستگان کشوری گلستان، مدیرکل بیمه تامین اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر، معاون اداره کل فنی و حرفه‌ای و بعضی از همکاران اداره کل و روسای صندوق کارآفرینی امید و بانک توسعه تعاون در علی‌آبادکتول حضور داشتند.

برچسب‌ها هفته دولت سید عبدالهادی حسینی شاهرودی گرگان اختلاس شعائر دینی گلستان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت گرگان هفته دولت گرگان اختلاس شعائر دینی گلستان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کار و رفاه اجتماعی حسینی شاهرودی خانواده ها دستگاه ها هفته دولت اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۰۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان

سازمان اداری و استخدامی به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرد که دریافت هدیه در مقابل انجام وظایف مرتبط با شغل کارمندان دستگاه‌های اجرایی از قبیل امتیاز، تسهیلات، حق مشاوره، هدیه و موارد مشابه از تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی بر اساس قانون ممنوع است و در صورت مشاهده تخلف، با دهنده و گیرنده هدیه برخورد قضایی می شود و مدیران و سرپرستان کارمندان نیز موظف به نظارت و پاسخگویی هستند.

به گزارش ایسنا، دفتر تعالی فرهنگ سازمانی و سلامت اداری سازمان اداری و استخدامی با ابلاغ بخشنامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی، موضوع ماده ۹۱ قانون مدیریت خدمات کشوری را در خصوص ممنوعیت رشوه، سوء استفاده از مقام اداری و دریافت هر گونه امتیاز، تسهیلات، حق مشاوره، هدیه و موارد مشابه متذکر شد.

در این بخشنامه به علت وجود تعارض منافع جدی، دریافت هر گونه هدیه به هر شکل و تحت هر عنوان توسط کارکنان دولت در همه سطوح و در شئون مختلف اداری از جمله حوزه‌های ارزیابی عملکرد، نظارت و بازرسی، صدور مجوز، مالی و پشتیبانی در خصوص مناقصه، مزایده، عقد قرارداد و نظایر آن از افراد، سازمان‌ها، شرکت‌ها، موسسات و نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی ممنوع اعلام شده است.

بر اساس ماده ۹۱ قانون مدیریت خدمات کشوری، اخذ رشوه و سوء استفاده از مقام اداری ممنوع است و استفاده از هرگونه امتیاز، تسهیلات، حق مشاوره، هدیه و موارد مشابه در مقابل انجام وظایف اداری و وظایف مرتبط با شغل توسط کارمندان دستگاه‌های اجرایی در تمام سطوح از افراد حقیقی و حقوقی به جز دستگاه ذیربط خود تخلف محسوب می‌شود.

همچنین طبق این بخشنامه، بر اساس ماده ۹۰ قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که وظایف خود را با دقت، سرعت، صداقت، امانت، گشاده‌رویی، انصاف و تبعیت از قوانین و مقررات عمومی و اختصاصی دستگاه مربوطه انجام دهند و در مقابل عموم مراجعان به طور یکسان و دستگاه ذی‌ربط پاسخگو باشند.

سازمان اداری و استخدامی کشور با تاکید بر لزوم رعایت این بخشنامه و انجام مراقبت و رصد مستمر موضوع در تمامی سطوح ستادی و واحدهای تابعه، تاکید کرد که در صورت مشاهده موارد تخلف، افراد خاطی اعم از دهنده و گیرنده هدیه، باید جهت طی مراحل قانونی به بالاترین مقام دستگاه اجرایی یا مقامات و مدیران مجاز یا هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و یا مراجع قضایی معرفی شوند.

بخشنامه صادره در پایان، مطابق ماده ۹۲ قانون مدیریت خدمات کشوری، مسئولیت نظارت و کنترل و حفظ روابط سالم کارمندان در انجام وظایف محوله را مدیران و سرپرستان بلافصل عنوان و تاکید کرده که در مورد عملکرد آنان باید پاسخگو باشند و در صورتی که این موضوع در حیطه مدیریت مسئولان مزبور مشاهده و اثبات شود، علاوه بر برخورد با کارمندان خاطی، با مدیران و سرپرستان کارمندان نیز که در جلوگیری از این موضوع اهمال کرده باشند نیز مطابق قوانین مربوط، رفتار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  •  کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند
  • کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • بخشی از بودجه عمرانی همه دستگاه‌ها صرف آموزش کارگران می‌شود
  • رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • فرماندار: نارضایتی اجتماعی از هیچ دستگاه اجرایی در زهک پذیرفتنی نیست
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است