Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@23:47:02 GMT

روسیه:5جنگنده اوکراینی از بین رفتند

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۰۴۱۵

وزارت دفاع روسیه با اشاره به کشته‌شدن حداقل ۶۴ نظامی اوکراینی طی یک روز اخیر در جریان عملیات نظامی در دونباس، اعلام کرد که پنج فروند هواپیمای نظامی کی‌یف را نیز سرنگون کرده است. ناطقان: با گذشت شش ماه از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس و شروع جنگ با اوکراین، مسکو آمار جدیدی از خسارات و تلفات ارتش کی‌یف منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 
وزارت دفاع روسیه امروز (پنجشنبه) از انهدام پنج فروند هواپیمای جنگی نیروی هوایی اوکراین در پایگاه نظامی میرگورود در منطقه پولتاوا خبر داد.
 
به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «نیروهای مسلح روسیه با یک حمله دقیق، پایگاه فرماندهی متمرکز نیروهای اوکراینی کاخوفکا را در منطقه نیکولایف منهدم کردند و ۶۴ سرباز را کشتند».
 
وزارت دفاع روسیه درباره ادعاهای اوکراین مبنی بر حمله دو روز قبل به غیرنظامیان در یک ایستگاه راه‌آهن گفت: «بیش از ۲۰۰ سرباز اوکراینی در پی برخورد موشک اسکندر به ایستگاه راه آهن چاپلین در منطقه دنیپروپتروفسک کشته شدند و ۱۰ قطعه تجهیزات منهدم شد. ۳ هواپیمای اوکراینی را نیز در پایگاه هوایی دنیپرو بمباران کردیم».
 
این وزارتخانه همچنین خبر داد که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه با همتای فرانسوی خود در مورد وضعیت پیرامون نیروگاه اتمی زاپروژیا در جنوب شرقی اوکراین گفتگو می‌کند.
 
به نوشته وبگاه «ریانووستی»، شویگو همتای فرانسوی خود را در مورد ارزیابی از اقدامات اوکراین در زاپروژیا مطلع می‌کند و به اهمیت بازدید بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از نیروگاه اشاره می‌کند. منبع: عصر ایران برچسب ها: 5جنگنده ، روسیه ، 64نظامی ، اوکراینی ، از بین رفتن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: 5جنگنده روسیه 64نظامی اوکراینی از بین رفتن دفاع روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۰۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، براساس اعلام وزارت دفاع روسیه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور پس از آنچه تهدیدهای تحریک‌آمیز برخی مقامات غربی خوانده شده، دستور آغاز رزمایش‌های نظامی استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را صادر کرده است.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، براساس دستور پوتین، در این رزمایش آمادگی نیروهای هسته‌ای غیر راهبردی مسکو به منظور انجام عملیات‌های جنگی به بوته آزمایش گذاشته خواهد شد.

همچنین، در این رزمایش‌های نظامی تمرین آماده‌سازی و استقرار تسلیحات هسته‌ای غیر راهبردی نیز گنجانده خواهد شد. به گفته وزارت دفاع روسیه، آرایش‌های موشکی در منطقه نظامی جنوبی و نیروهای دریایی در این رزمایش مشارکت خواهند داشت.

در بخشی از بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: این رزمایش با هدف حصول اطمینان از تمامیت ارضی و حاکمیتی روسیه و در واکنش به اظهارات و تهدیدهای تحریک‌آمیز برخی مقامات غربی علیه فدراسیون روسیه صورت خواهد گرفت.

درباره تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی بیشتر بخوانید

هرچند در این بیانیه نام مقامات مورد نظر روسیه یاد نشده اما مسکو به دفعات تاکید کرده که اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه درباره احتمال مداخله مستقیم پاریس در جنگ اوکراین، به شدت خطرناک است.

روسیه تاکید دارد که آمریکا و متحدان اروپایی این کشور با حمایت از اوکراین با ده‌ها میلیون دلار سلاح، جهان را در آستانه رویارویی قدرت‌های هسته‌ای قرار داده‌اند.

نکته حائز اهمیت درباره بیانیه وزارت دفاع روسیه این است که کشورهای هسته‌ای به طور معمول تسلیحات اتمی خود را با برگزاری رزمایش وارسی می‌کنند اما به ندرت با انتشار بیانیه‌ای علنی، چنین رزمایش‌هایی را به تهدیدهای «مشخصی» پیوند می‌دهند.

کد خبر 6098099

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر
  • ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها