Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا رضایی کوچی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان لرستان که با حضور محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در محل استانداری لرستان برگزار شد، گفت: با تکمیل طرح شبکه ریلی لرستان همه شهرستان های این استان از مزایای آن بهره مند می شوند.
وی افزود: در حال حاضر راه آهن اندیمشک، درود، ازنا به استان مرکزی حجم قابل توجهی از حمل و نقل بار از بندر شهید رجایی به جنوب کشور به لحاظ کیفیت پایین این بار را نمی تواند جابجا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رضایی کوچی بیان کرد: امکان صادرات ۳۰ میلیون تن بار از بندر امام را داریم که تنها سه میلیون تن بار آن از طریق ریلی و مابقی از طریق جاده امکان جابجایی دارد که این امر منجر به خسارت به جاده ها، تصادفات و هزینه بالای تمام شده جابجایی کالا می شود.
وی اضافه کرد: برای رفع این مشکل، توسعه مسیر ریلی لرستان کوتاه‌ترین مسیر است، راه آهن اندیمشک پلدختر خرم اباد - بروجرد و نهایتا الیگودرز که به این شبکه ریلی وصل می شود می تواند کل مسیر انتقال کالا از لرستان را ایجاد کند.
رییس کمیسون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بیش از ۱۶۰ معدن فعال در لرستان وجود دارد که عمده آنها سنگ های تزیینی هستند که با شبکه ریلی می توان زمینه صادرات آن را فراهم کرد.
رضایی کوچی گفت: در سفر ۲ روزه به لرستان و در بازدید از طرح های عمرانی شهرستان های مختلف برای هر کدام ۲ طرح اولویت دار تعریف شد تا در کمیسیون عمران مجلس با جدیت پیگیری شود.
رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: طرح هایی همچون راه آهن الیگودرز، بزرگراه الیگودرز داران، تصفیه خانه فاضلاب در ازنا با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی، بزرگراه ازنا به شازند و کنار گذر درود و تکمیل بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی این شهرستان از جمله طرح های اولویت داری هستند که تکمیل و پیگیری آنها در کمیسیون عمران مجلس مورد توجه و اولویت قرار خواهد گرفت.
وی با تاکید بر تسریع در تکمیل بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی درود گفت: استان لرستان به لحاظ کمیت و کیفیت تخت های بیمارستانی شرایط خوبی ندارد و این مشکل باعث مهاجرت درمانی از لرستان به سایر استان ها شده است.
رییس کمیسیون مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در شهرستان بروجرد از آب پایدار برخوردار نیست، گفت: با وجود اینکه ۲ برابر میانگین بارندگی در لرستان داریم اما در بیشتر شهرستان های استان سدها ۱۰ تا نهایت ۴۰ درصد پیشرفت داشته اند یا اینکه شبکه پایین دست ندارند.
وی افزود: همه شهرها از چاه استفاده می کنند و اگر به آب سد متصل نشوند به ایجاد بحران منجر خواهد شد و بخاطر عدم مدیریت مناسب، در تامین آب شرب هم با مشکل مواجه خواهیم شد.
رضایی کوچی افزود: منابع برای تکمیل سدها و از جمله سد آبسرده بروجرد در نظر گرفته شده است تا روند تکمیل آنها تسریع شود.
وی گفت: عدم تامین زمین باعث شده تا طرح مسکن ملی در لرستان بخوبی پیش نرود باید بدنبال شهرهای جدیدی بود که قسمتی از مردم که فاقد مسکن هستند در آنجا اسکان یابند.

برچسب‌ها بروجرد هفته دولت لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بروجرد هفته دولت لرستان بروجرد هفته دولت لرستان کمیسیون عمران مجلس شبکه ریلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۱۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند

همشهری آنلاین- مهدی اسماعیل پور: مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران تاکید می کند که امسال تکمیل پایانه‌های مترو به صورت ویژه در دستور کار این شرکت قراردارد و در این رابطه می گوید: «در زمینه توسعه پایانه‌ها و پارکینگ‌های قطارهای شبکه مترو پایتخت، در سال جاری قصد داریم عملیات اجرایی پایانه دولت آباد در خط ۶، پایانه آزادگان در خط ۳ و فاز دوم پایانه شهید کلاهدوز در خط ۴ را به صورت ویژه پیگیری کرده و پیشرفت‌های فیزیکی مورد نظر در مورد این ۳ پایانه را حاصل نماییم. نقش انکارناپذیر پایانه ها در روند تعمیر و نگهداری واگن ها از یک طرف و تاثیر پایانه ها در کاهش سرفاصله حرکتی قطارها از سوی دیگر، اجرای پررنگ و جدی این ماموریت شرکت مترو در ارتقا سطح کیفی خدمات رسانی به مسافران میلیونی شبکه موجود را ضروری تر از همیشه ساخته است.»

درستی ادامه داد: «ناگفته پرواضح است که در برهه‌هایی از طول دوره فعالیت شرکت مترو، گسترش طول شبکه و تعداد ایستگاه‌های مترو در اولویت قرار داشته و در حقیقت بحث کلیدی ایجاد پایانه‌ها در ابتدا و انتهای هر خط، در سایه قرار گرفته است.»

درستی در ادامه با اشاره به لزوم تکمیل پروژه های توسعه ای خطوط هفتگانه، ادامه داد : «نکته مهم دیگر در برنامه‌های سال ۱۴۰۳ این است که روند عملیات اجرایی خطوط جدید تسریع یافته و البته در کنار این امر مهم، پروژه های توسعه‌ای خطوط موجود که عرصه فراگیری شبکه مترو در اقصی نقاط پایتخت را گسترش می‌دهد، به طور جدی دنبال شود. این پروژه‌ها شامل توسعه شرقی خط ۲، توسعه شرقی و غربی خط ۴، توسعه جنوبی خط ۶ و همچنین توسعه شمال غربی خط ۷ است که برخی از آنها پیشرفت‌های خوبی هم داشته‌اند. با این تفاسیر می توان گفت، تکمیل ایستگاههای باقی‌مانده خطوط ۶ و ۷ به همراه پیگیری پروژه‌های مربوط به توسعه خطوط ۲،۴،۶ و ۷ و همچنین سرعت گرفتن عملیات اجرایی خطوط جدید شبکه مترو پایتخت در کنار مساله احداث پایانه‌ها و پارکینگ‌های خطوط مختلف مترو، اهم اقدامات اجرایی شرکت مترو تهران در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.»

مدیرعامل شرکت مترو درخصوص برنامه‌های سال ۱۴۰۳ این شرکت، گفت: «اجرایی شدن برنامه‌های امسال شرکت مترو تهران، مستلزم تامین به موقع منابع مالی لازم است و آنچه مدنظر متولیان امر در حوزه مدیریت شهری است، با تامین و تخصیص بودجه مورد نیاز محقق می شود. امروز که فرآیند تکمیل ایستگاه های خطوط هفتگانه مترو به خط پایان نزدیک شده است، موظف هستیم سایر بخش های شبکه موجود را نیز تکمیل کنیم تا با رفع نواقص و اتمام کارهای باقی مانده، از امکانات سخت افزاری ایجاد شده، بهترین بهره برداری را احصا کنیم. در واقع توسعه متوازن تمام شقوق یک شبکه ریلی زیرزمینی، آن چیزی است که باید جدی گرفته شود تا کارایی و بهره وری داشته های امروز، در حد اعلای آن به منصه ظهور برسد.»

کد خبر 847495 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها حمل و نقل شهرداری تهران پایتخت مترو تهران مترو حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است