Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ادامه مراحل اصلی رزمایش مشترک پهپادی 1401 ارتش، عملیات انهدام اهداف راداری با بکارگیری پهپادهای ویژه ضدتشعشع با موفقیت تمرین شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، به نقل از قرارگاه رسانه‌ای رزمایش، در ادامه اجرای مراحل اصلی و عملیاتی رزمایش مشترک پهپادی 1401 ارتش جمهوری اسلامی ایران، عملیات انهدام هدف راداری در منطقه عمومی رزمایش با بهره‌گیری از هوش مصنوعی با موفقیت اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر دریادار سید محمود موسوی سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی 1401 ارتش با اعلام این خبر گفت: در این مرحله از رزمایش، پهپاد ابابیل 4 با شناسایی هدف راداری، اطلاعات مربوطه را در بسترهای ارتباطی به پهپاد ضدتشعشع امید ارسال کرد و این هدف با موفقیت توسط پهپاد امید مورد اصابت قرار گرفت.

دریادار موسوی با تاکید بر اینکه در این رزمایش، از پهپادهای انهدامی آرش  استفاده ویژه‌ای شده و این پهپادها اهداف دریایی و زمینی خود را به صورت گسترده و با موفقیت منهدم کردند، افزود: امروز پهپادهای ارتش جمهوری اسلامی ایران که با تکیه بر دانش نیروهای متخصص و جوان کشور طراحی و ساخته شده است، با استفاده از تسلیحات بومی و ایرانی و در راستای راهبرد «یک تیر - یک هدف»  به صورت نقطه‌زنی اهداف خود را منهدم می‌کنند.

وی با بیان اینکه پرواز انبوه این تعداد پهپاد از پایگاه‌های مختلف زمینی، زیرزمینی و دریایی و اجرای عملیات در این حجم تا کنون سابقه نداشته است، گفت: قابلیت پرواز جمع با استفاده از هوش مصنوعی از جمله اقدامات نوآورانه در حوزه پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود که قابلیت‌های عملیاتی و تاکتیکی منحصربه‌فردی را به ویژه در حوزه اجرای ماموریت‌های انهدامی به ارمغان آورده و این دستاوردها مرهون تلاش دانشمندان و متخصصان جوان کشور است.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ایران رسانه هوش مصنوعی برنا رزمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۲۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، شرکت بوئینگ نخستین ماموریت استارلاینر خود را در تاریخ ششم ماه می‌سال جاری و کمتر از ده روز دیگر در یک پرواز آزمایشی حیاتی برای ناسا به فضا پرتاب می‌کند تا نشان دهد کپسول فضایی تجاری خود برای انتقال خدمه این سازمان به ایستگاه فضایی بین‌المللی آماده است.

آزمایش پرواز خدمه استارلاینر در یک ماموریت یک هفته‌ای از مجتمع پرتاب فضایی ۴۱ ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا راه اندازی می‌شود. 

مقامات آژانس ناسا ساعاتی پس از پایان تمرین گفتند، بوچ ویلمور و سونی ویلیامز فضانوردان ناسا در این ماموریت تاریخی آزمایش حیاتی لباس را قبل از پرتاب به پایان رسانده‌اند.

آنها در یک پست وبلاگی در روز جمعه نوشتند: ویلمور و ویلیامز یک سری از نقاط عطف روز پرتاب را از جمله هماهنگ‌سازی، کار در شبیه‌ساز عرشه پرواز و کار کردن با همان نرم‌افزاری که در حین پرتاب استفاده می‌شود را عملیاتی کرده و اکنون همه چیز آماده شروع این پرتاب تاریخی است.

این تمرین در مرکز فضایی کندی ناسا در اورلاندو، فلوریدا انجام شد و شامل یک روند شمارش معکوس با فضاپیمای استارلاینر بود که بالای موشک اطلس‌وی قرار دارد و آن را به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌رساند.

نخستین مأموریت استارلاینر با فضانوردان، با هدف صدور گواهینامه این فضاپیما برای ماموریت‌های شش ماهه به ایستگاه فضایی بین المللی که ممکن است از سال ۲۰۲۵ آغاز شود، صورت می‌گیرد.

بوچ ویلمور، فرمانده آزمایش پرواز خدمه بوئینگ استارلاینر و خلبان سونیتا ویلیامز، جت مافوق صوت T-۳۸ ناسا را پس از یک پرواز کوتاه از میدان الینگتون در هیوستون در نزدیکی مرکز فضایی جانسون، در تأسیسات پرتاب و فرود مرکز فضایی فرود آوردند.

مأموریت یک هفته‌ای فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی، آخرین سفر آزمایشی برای استارلاینر بوئینگ است تا ثابت کند برای پرواز‌های عملیاتی خدمه ناسا آماده است. در پایان ماموریت، استارلاینر با چتر به زمین و در جنوب غربی ایالات متحده فرود می‌آید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • ببینید | لحظه انهدام پهپاد MQ9 آمریکا توسط انصارالله یمن
  • فیلم| ثبت لحظه انهدام پهپاد آمریکایی در یمن
  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس
  • پشت‌پرده تغییرات گسترده در ارتش چین
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • شهید شیرودی خلبان تیزپرواز آسمان ایران
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • (تصویر) حمله اوکراینی‌ها به رادار کنترل آتش ارتش روسیه؛ ۹۲N۶E از کار افتاد؟