Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنی هاشمی، رئیس تحقیق و توسعه موسسه رازی گفت: واکسن داخل بینی رازی کووپارس تاکنون بر روی حدود ۵۰ هزار نفر آزمایش شده و نشان دهنده افزایش میزان آنتی بادی به ویژه در ناحیه مخاطی است و پیشنهاد می‌شود با توجه به محدودیت‌های واکسن به صورت تزریقی، این واکسن به عنوان دز بوستر مصرف شود تا با فعال کردن سیستم ایمنی، علاوه بر بی ضرری، از انتقال ویروس نیز جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنی هاشمی افزود: ۲ سایت برای تولید این واکسن در نظر گرفته شده که در مجموع ظرفیت تولید ماهانه ۲۵ میلیون دز را دارد و قابلیت تولید سایر واکسن‌های پروتئین بیس در این سایت امکان پذیر است. همچنین تحقیق و توسعه برای مواجهه با سایر بیماری‌ها و پاندمی‌های احتمالی در این مکان وجود دارد.

رئیس تحقیق و توسعه موسسه رازی گفت: از ۱۱ واکسن پزشکی موجود در سبد واکسیناسیون کشور، ۷ واکسن (فلج اطفال، دفتری، کزار، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه و اوریون) همچنین ۸۵ درصد واکسن‌های دام و ۳۰ درصد واکسن‌های طیور کشور توسط موسسه رازی تولید می‌شود که امنیت و سلامت غذایی کشور را نیز تامین می‌کند.

او می گوید: این موسسه با تولیدات خود از بروز بیماری‌های زئونوز (مشترک میان انسان و دام) در کشور نیز جلوگیری کرده است. نتیجه این فعالیت ها، گواهینامه‌هایی از سازمان جهانی بهداشت است که نشان از نزدیکی ریشه کنی و یا کنترل بیماری‌هایی است که مهلک‌تر از کووید ۱۹ بوده اند.

بنی هاشمی افزود:  از اسفند سال ۹۸ طراحی و ساخت واکسن کرونا  آغاز شد و از همان ابتدا به دنبال بی خطرترین و ایمن‌ترین پلتفرم بودیم و بر همین اساس علی رغم سختی‌ها و هزینه بالا، پلتفرم پروتئین نوترکیب را انتخاب کردیم.

او گفت:  در آن زمان ۳ آنتی ژن برای این قسمت طراحی شد و علی رغم مخالفت ها، اکنون مشخص شده این ۳ آنتی ژن توانسته در مقابل تغییرات ویروس کرونا موفق عمل کند.

رئیس تحقیق و توسعه موسسه رازی افزود: با طراحی این واکسن تلاش شد ایمنی سلولی و ایمنی همورال به طور همزمان فعال شود ودر نظر گرفتیم که در ۳ حوزه همورال، سلولی و CTL ها، ایمنی لازم را فعال کند که در بررسی ۳ فاز بالینی و تست روی حدود ۲۸ هزار نفر، مشخص شد به این هدف دست یافته ایم.

بنی هاشمی افزود: این واکسن پیش از مراحل بالینی بر روی ۵۰۰ حیوان آزمایشگاهی مانند همستر، موش و خرگوش تست شد و در نهایت روی ۲۵ میمون سبز آفریقایی نیز مورد آزمایش قرار گرفت.

او می گوید:  از همان ابتدا ایده دز داخل بینی این واکسن برای جلوگیری از بیماری و نیز انتقال ویروس مطرح شد و در حال حاضر که WHO به کارآیی بالا این واکسن‌ها اشاره داشته، به گفته نشریات مطرح دنیا، موسسه رازی در ایران، برای نخستین بار این واکسن را طراحی و تولید کرده است.

رئیس تحقیق و توسعه موسسه رازی افزود:  کمترین میزان آنتی ژن، کمترین مقدار تزریق، ۱۷ برابر افزایش میزان آنتی بادی، فعال کردن ایمنی مخاطی در قسمت فوقانی دستگاه تنفسی، ادجوانت اختصاصی بومی شده و کمترین عوارض ثانویه پس از تزریق ار از مهمترین ویژگی‌های این واکسن است.

او گفت: با ارائه مستندات لازم، مجلات مختلف جهان مانند ساینس ایمونولوژی و لنست به واکسن داخل بینی موسسه رازی اشاره کرده اند و همچنین مطالعات پیش بالینی این واکسن نیز در مجله frontiers in immunology منتشر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا سرم سازی رازی بنی هاشمی واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۴۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در مراسمی که ۲۰۰ راوی کاروان‌های راهیان نور حضور داشتند، از ۱۰ راوی و فعال تبلیغی روحانی با اهدای تندیس عبای خاکی قدردانی شد.

این راویان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی سبک و سیره شهدا به مناطق عملیاتی جنوب و شمال غرب کشور اعزام شدند و روایتگری و اجرای برنامه‌های فرهنگی را در بازدید کاروان‌های دانش آموزی و دانشجویی از یادمان‌های دوران دفاع مقدس برعهده داشتند.

دیگر خبرها

  • عرضه ۳ اثر از سوره مهر یزد در نمایشگاه کتاب
  • نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه
  • درمان پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک برای نخستین بار در دنیا
  • ۳ نمایشنامه جدید در نمایشگاه کتاب
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • انتشار ۳ نمایشنامه
  • پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)
  • تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا
  • معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد