Web Analytics Made Easy - Statcounter

داریوش امانی گفت: مرز خسروی از نظر زیرساختی مرز اول در کشور است و امکاناتی که در این زمینه در خسروی وجود دارد بی نظیر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، داریوش امانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در مرز خسروی برگزار شد، اظهار داشت: اگر امروز عزتی داریم مرهون خون شهدا به ویژه حاج قاسم است و امیدواریم در این راستا بتوانیم خدمتی بی منت به زوار امام حسین(ع) داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بازدید از‌ مرزهای شلمچه، مهران و چزابه طی روزهای گذشته، افزود: مرز خسروی از نظر زیرساختی مرز اول در کشور است و امکاناتی که در این زمینه در خسروی وجود دارد بی نظیر است و با پیگیری هایی که در دولت صورت گرفته با توجه به زیرساخت ها بخش عمده ای از زوار از این مرز تردد خواهند کرد.

معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه از سال گذشته نزدیک به هزار و ۲۸۲ میلیارد تومان هزینه براساس راه ها و پایانه های مرزی در سه بخش هزینه شده است، تصریح کرد: زیر ساخت جاده ای، ایمن سازی، روکش آسفالت، نصب گاردریل، احداث روشنایی، نصب علائم و .... از جمله این مهم است.

این مقام مسئول تصریح کرد: ۱۵۶۵ کیلومتر از راه های شریانی درگیر اربعین هستد و امسال سه مرز دیگر به مرزهای کشور افزوده شده است اما دیرهنگام اعلام شد ولی مرز خسروی با توجه به پیش بینی های اعلام شده از سال قبل برنامه ریزی لازم صورت پذیرفت.

امانی بیان داشت: بیش از ۸۰ درصد اقدامات اربعین انجام شده است و علت آن برنامه ریزی مناسب و اولویت بندی از قبل بوده است و با حمایت های دولت سیزدهم و رییس جمهور محترم برای ارتباط با کشورهای همسایه این اتفاقات رقم خورده است.

گیت های خروجی کشور دو برابر کشور عراق است

این مقام مسئول با اشاره به امکانات مرز خسروی خاطر نشان کرد: امکانات پایانه آماده پذیرش زوار است و یک سری کارهای جزیی از جمله سایه بان، آبسردکن و .. نیاز دارد که تا زمان اربعین مرتفع و تامین خواهد شد.

پیش بینی افزایش ۴۰ درصدی زوار اربعین طی امسال

معاون وزیر راه و‌شهرسازی عنوان داشت: گیت ها در مرزهای مهران و شلمچه افزایش پیدا کرده است و ظرفیت گیت های خروجی کشور دو برابر کشور عراق است که ترافیک مسافری را بالا می برد و در این زمینه رایزنی هایی با کشور عراق در حال انجام است.

این مقام مسئول از ابلاغ اعتبارات ۱۷۰ میلیارد تومانی از ابتدای سال به استان کرمانشاه برای اربعین حسینی خبر داد و بیان داشت: امسال پیش بینی تردد ۵ میلیون زائر را داریم این در حالی است که در سال ۹۸ سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر زائر داشتیم و امسال افزایش‌۴۰ درصدی را خواهیم داشت و با توجه به این افرایش باید تمهیدات و آمادگی لازم در این زمینه را داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: مرز مهران سهم بالایی در جابجایی زوار دارد و با توجه به کوتاهی مسیر بازگشت بیشترین تردد زوار از این مرز خواهد بود و استان کرمانشاه به عنوان استان معین در این زمینه همکاری لازم را خواهد داشت.

پیش بینی ورود ۵۰۰ هزار زائر طی روزهای پیک

معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: با توجه به ظرفیت هایی که وجود دارد، پیش بینی می شود ۶۰ هزار مسافر از طریق هوایی، ۳۰۰ هزار مسافر از طریق ریلی و نزدیک به ۳۵ درصد مسافران هم از طریق حمل و نقل جاده ای جا به جا خواهند شد.

این مسئول گفت: پیش بینی شده است در روزهای پیک تا ۵۰۰ هزار نفر ورودی به کشور داشته باشیم و براساس تحلیل های مرکز مطالعات روزهای ۱۵ تا ۲۱ پیک خروج از کشور و روزهای ۲۲ تا ۲۷ هم پیک برگشت را خواهیم داشت.

این مقام مسئول با اشاره به ترافیک ورود به کشور طی روزهای آخر تصریح کرد: از عاشورا زوار وارد کشور عراق شدند و این حجم از زائر طی ۷۲ ساعت همه میخواهند به کشور بازگردند و تمهیداتی اندیشیده و رایزنی هایی صورت گرفته است تا موکب ها بعد از اربعین هم در کشور عراق فعال باشند تا زوار بتوانند با برنامه زمان بندی به کشور بازگردند.

امانی ادامه داد: هماهنگی هایی صورت گرفته تا بخشی از ناوگان برون شهری که در اختیار دستگاه های مختلف مانند وزارت صمت است، طی ایام‌اربعین از ظرفیت آنها استفاده شود.

وی در ادامه به قیمت بلیط ها اشاره و خاطر نشان کرد: بلیط ها به صورت رفت د برگشت محاسبه می شود و قیمت ها تا چند روز آینده اعلام‌خواهد شد، همچنین فروش بلیط به صورت روز فروش است.

معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: ورود اتوبوس ها به خاک عراق ممنوع است همچنین رانندگان نمی توانند به صپزت دربستی مسافران را  جا به جا کنند و این کار تخلف است.

این مسئول ضمن تاکید بر رعایت نکات و موارد ایمنی توسط مردم ادامه داد: با توجه به اینکه مردم از این سفر معنوی بازمیگردند و خسته هستند، حتما موارد ایمنی را رعایت کنند، سال گذشته بیشترین آمار تصادفات مربوط به بازگشت زوار بود چرا که میخواهند سریع به مقصد برسند و این برای افراد مخاطره آمیز است.

وی از آماده سازی راهدارخانه ها برای پذیرایی از زوار اربعین خبر داد و خاطر نشان کرد: مجتمع های خدماتی رفاهی در جاده های تردد زوار در آمادگی کامل له سر می برند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حمل و نقل جاده ای مقام مسئول خاطر نشان معاون وزیر مرز خسروی کشور عراق پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۴۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا زاکانی شهردار تهران در جریان دویست و سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به آغاز به کار هیئت امنای محلات اظهار کرد: در کنار هیئت امنا، معتمدین محلی همکاری لازم را خواهند داشت تا یک ظرفیت جدیدی برای خدمت به مردم شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: مدیریت جدید مبنای خود را مشارکت مردم قرار داده است تا در سطح عمومی و نخبگان این مشارکت ایجاد شود.امروز شاهدیم که جمع هیئت امنا فعالیت خود را آغاز تا بار دیگر مردم‌سالاری دینی شکل بگیرد.

زاکانی در ادامه سخنانش به نامگذاری سال 1403 از سوی رهبر انقلاب اشاره کرده و ادامه داد: توجه شورای ششم و مدیریت برگرفته از آن استفاده از ظرفیت‌های مختلف با مشارکت مردم است و با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری مبنای حرکت ما بر همین مسئله خواهد بود.

وی ادامه داد‌: یکی از موضوعاتی که در این دوره از مدیریت شهری به صورت ویژه به آن توجه شده است استفاده از نظرات مردم در اجرای طرح‌های شهری است که بر همین اساس طرح "من شهردارم" در این دوره شکل گرفت که برای نخستین بار در سال 1401، 2080 طرح به معرض نمایش گذاشته شد که 350 هزار نفر از شهروندان برای انتخاب این طرح‌ها مشارکت کردند که در نهایت 1462 طرح توسط شهروندان در سطح مناطق انتخاب و اعتبار حدود 4 هزار میلیاردی برای این طرح‌ها در نظر گرفته شد.

شهردار تهران افزود: در سال 1402 مشارکت شهروندان از 350 هزار نفر به یک میلیون و 352 هزار نفر رسید و بالغ بر 3 هزار و 300 طرح در معرض انتخاب مردم قرار گرفت و 8 هزار میلیارد تومان نیز برای این طرح‌ها در نظر گرفته شد.

زاکانی تصریح کرد: امروز شاهد طرح جدیدی در سطح شهر تهران هستیم و ان‌شاءالله این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد و همکاری هیئت امنای محلات را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه 347 سرای محله در شهر تهران داریم که این مجموعه‌ها تبدیل به قرارگاه‌های محلی خواهند شد و ذیل هیئت امنای محلات مدیریت محله و 11 خانه جهادی شکل خواهند گرفت، افزود: تهران در بعد بهداشتی فقیرترین شهر در بین شهرهای کشور است، ان‌شاءالله خانه‌های سلامت و تندرستی نیز ذیل هیئت امنای محلات شکل خواهند گرفت و در ادامه نیز ما شاهد تشکیل کانون‌های جهادی سلامت خواهیم بود.

شهردار تهران در پایان با اشاره مجدد به آغاز به کار هیئت امنای محلات تصریح کرد: ان‌شاءالله از این ظرفیت بزرگ استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • آخرین وضعیت پروژه‌ های ‌راهسازی‌ اهواز تا چذابه
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • خلیج فارس اصلی‌ترین نماد تمامیت ارضی کشور است
  • بهره برداری از جاده پدافندی اربعین در دستور کار
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است