Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه گناوه اظهار داشت: هفته دولت متبرک به نام دو شهید برجسته انقلاب اسلامی، شهیدان رجایی و باهنر متبرک است که در همه ابعاد مردمی، انقلابی و مخلص بودند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: امروز دولت مردمی و انقلابی آیت الله رئیسی با قرار گرفتن در رأس امور همان خصلت‌ها و منش در رفتار آن شهیدان را دارا است و امید است که همه مسئولان انقلاب اسلامی رهرو این شهید باشند و مردمی و در کنار مردم و پاسخگو آنها باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در دولت مردمی و انقلابی آیت الله رئیسی اقدامات و خدماتی برجسته طی یک سال صورت گرفته که باید این خدمات و عملکردها بازگو بیان شود.

پورات با بیان برخی اقدامات دولت سیزدهم طی یک سال تصریح کرد: در صادرات نفت که در دولت قبل به ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسید در دولت جدید به ۸۵۰ تا ۹۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بر اثر تحریم‌های دشمنان صادرات میعانات گازی تقریباً به صفر رسیده بود در حاضر در حد بسیار مطلوبی قرار رفته است و تجارت خارجی و روند صادرات غیرنفتی نیز در وضعیت مطلوب و جای امیدواری است.

پورات ادامه داد: مسائل و مشکلاتی که مردم در زمینه تورم و گرانی وجود دارد. دولت ورود کرده که اقدامات خوبی صورت گرفته امیدواریم با این روند وضعیت معیشتی خوبی برای مردم تا پایان امسال و اوایل سال آینده رقم بخورد.

وی گفت: در زمینه اصلاح ارز ترجیحی بسیاری این ایراد را وارد کردند که این کار توسط دولت نباید انجام می‌گرفت اما در شش ماه آینده مشخص خواهد شد که این اقدام و جراحی اقتصادی که توسط آیت الله رئیسی و دولت سیزدهم اقدام شد باید پیش از این انجام می‌شد.

وی ادامه داد: پیش از این قاچاق در این حوزه بسیار زیاد بود، آرد و شکر و روغن به راحتی در کشورهای همسایه با رقم بسیار پایینی خرید و فروش می‌شد در حالی که مردم با مشکل مواجه بودند که با این جراحی اقتصادی الان قاچاق بسیار پایین آمده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در استان گفت: با سکان‌داری استاندار بوشهر اقدامات بسیار خوبی در استان تا کنون انجام شده است.

توسعه آب‌شیرین‌کن‌ها

وی با اشاره به اینکه از بحران‌های استان کمبود آب بوده است تصریح کرد: در این زمینه اقدامات خوبی پیش بینی شده است و امروز آب‌شیرین‌کن ۷۰ هزار مترمکعبی نیروگاه کلنگ زنی شد.

پورات گفت: بیش از ۹۰ درصد آب شرب ورودی از خارج استان بوشهر تأمین می‌شود که با آب شیرین کن هایی که کلنگ زنی و چندین دستگاه نیز بهره برداری می‌شود، تولید به ۴۰ هزار متر مکعب خواهد رسید.

وی گفت: در حال حاضر ۹۳ درصد آب شرب استان از خارج از استان تأمین می‌شود با احداث این آب‌شیرین‌کن‌ها آب تولیدی به ۴۰ هزار متر مکعب خواهد رسید و تا پایان سال با این آب‌شیرین‌کن‌ها به ۱۰۵ هزار متر مکعب آب شرب خواهیم رسید.

وی گفت: تا پایان امسال دو آب‌شیرین‌کن به بهره برداری خواهند رسید و تا پایان ۱۴۰۱ وضعیت آب مطلوب خواهد شد.

وی گفت: در هفته دولت امسال ۷۰۵ طرح افتتاحیه در حوزه‌های مختلف در سطح انجام خواهد شد و ۱۸۱ آغاز عملیات اجرایی در حوزه‌های مختلف از جمله بر بهداشت، راهسازی و تأمین آب پیش بینی شده است.

پورات بیان کرد: در پارس جنوبی هم چند پروژه کلان در هفته دولت افتتاح و اجرایی خواهد شد.

وی گفت: در شرایط کنونی که تمام سعی و تلاش دشمن بر ناامید کردن مردم گذاشته شده است و همه باید دست در دست هم با جهاد تبیین بر این توطئه‌ها نیز فائق آمد و به مردم امیدواری داد.

پیگیری ته‌لنجی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: در طول یک سال دولت سیزدهم به اندازه ۱۰ سال در کشور کار انجام شده است و این نوید و امیدواری را به مردم باید داد که با اقدامات و برنامه‌ها انجام شده و وضعیت مطلوبی حلاوت و شیرینی آن را خواهیم چشید.

وی با اشاره به اینکه از مسائل و مشکلانت مردم استان موضوع ته لنجی است گفت: در حالی که یکی از سایت‌ها نوشته بود که با آمدن من کار در این زمینه قفل شده است اما تاکنون چندین مرتبه برای بحث مصوبه سفر به تهران رفته و از زمان قرار گرفتن در این مسئولیت به طور مستمر پیگیر این موضوع بوده ایم و پیگیری‌ها تداوم داشته است.

پورات بیان کرد: آنچه در این موضوع مدنظر است بحث ۹۷ قلم کالا است که نامه‌ها و پیگیری‌های متعددی داشته ایم تا بتوانیم برخی کالاها از جمله نیازهای بازار گناوه را بررسی و کالای جایگزین در نظر گرفت.

وی گفت: امیدواریم در آئین نامه جدید که توسط رؤسای سه قوه در حال تهیه و اقدام است اتفاق خوبی صورت گیرد و این مشکل در مصوبه جدید حل شود.

پورات یادآور شد: ارتزاق حدود ۳۰۰ هزار نفر مردم این استان از طریق ته لنجی است و امیدواریم با پیگیری صورت گرفته در مصوبه جدید مشکل پیش آمده برطرف شود.

وی بیان کرد: پیشنهاد حضور مسئولان مربوطه از تهران به استان بوشهر را داده ایم تا جلسه‌ای برگزار و اعضای تعاونی لنج‌داران از نزدیک حرف‌هایشان را با مسئولان مطرح کنند.

کد خبر 5573523

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری بوشهر بوشهر گناوه هفته دولت بوشهر کرمانشاه اربعین حسینی ویروس کرونا گرگان خطبه های نماز جمعه اربعین 1401 اردبیل آمار کرونا اجلاس پیرغلامان حسینی دولت سیزدهم قزوین افتتاح طرح عمرانی آب شیرین کن ها دولت سیزدهم خواهد شد تا پایان ته لنجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۷۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در راستای تحقق اهداف وزارت صمت و مطابق برنامه زمانبندی ابلاغی کشوری مجوز عملیات اکتشافات و بهره برداری تعدادی از محدوده‌های اکتشافی و معدنی از طریق مزایده عمومی به دارندگان توان فنی و مالی لازم واگذار می‌شود.

عبدالحمید سرتیپی افزود: در مرحله نخست ۲۸۹ محدوده معدنی به مزایده عمومی گذاشته شده که متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات، دریافت اسناد و لیست موضوع مزایده به سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد ایران) به آدرس www.setadiran.ir مراجعه کنند.

سرتیپی اظهارکرد: تمامی اطلاعات، مدارک، اسناد و لیست معادن قابل واگذاری از طریق مزایده در سایت سازمان نیز بارگذاری شده است که متقاضیان می‌توانند اطلاعات مورد نیاز خود را علاوه بر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در سایت سازمان صمت آذربایجان‌غربی نیز مشاهده کنند، اما شرکت در مزایده فقط از طریق سامانه تدارکات امکانپذیر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر
  • تعهدات وزارت نفت در بخش درمان بوشهر نیازمند بازنگری جدی است
  • جشنواره‌ای با عطر و بوی گل محمدی
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی
  • مشکلات مردم شهرستان عسلویه بررسی و پیگری شد
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی
  • بازنگری تعهدات وزارت نفت نسبت به طرح‌های درمانی بوشهر
  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت در استان بوشهر افزایش یابد