Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@23:06:28 GMT

قصد توتال برای فروش سهام خود در میدان گازی سیبری

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۸۹۱۸

قصد توتال برای فروش سهام خود در میدان گازی سیبری

شرکت فرانسوی توتال انرژیز روز جمعه در پی انتقادها از فعالیت هایش در روسیه، اعلام کرد که قصد دارد سهام خود را در یک میدان گازی سیبری که به صورت سرمایه گذاری مشترک با شرکت نفت و گاز نواتک در اختیار دارد، به فروش برساند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز؛ توتال انرژیز به رغم بحران اوکراین، برخلاف رقیبان غربی اش تاکنون به بسیاری از دارایی هایش در روسیه پایبند باقی مانده و به فعالیت هایش در این کشور  ادامه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

توتال انرژیز ۱۹ درصد از سهام شرکت نواتک را نیز در اختیار دارد.

بر اساس فرمان ریاست جمهوری روسیه که در ماه جاری (اوت) صادر شد، سرمایه گذاران و بانک های کشورهای غیردوست شامل فرانسه، حق فروش سهام خود را در برخی طرح های انرژی تا پایان سال جاری ۲۰۲۲ ندارند، هر چند معافیت ها و استثناء هایی برای برخی موارد در نظر گرفته شده است.

روزنامه لوموند روز چهارشنبه نوشت که احتمالا از سرمایه گذاری شرکت فرانسوی توتال در میعانات گازی شرکت نواتک روسیه، برای تولید سوخت جت های جنگنده ارتش روسیه در جنگ اوکراین، استفاده می شود.

این ادعای لوموند بر اساس داده های بازار انرژی و دریافتی از گروه کنشگر گلوبال ویتنس، حاکیست که سوخت جت های نیروی هوایی روسیه از میعانات گازی تولیدی شده توسط ترنفتگاز تامین می شود که ۴۹ درصد از سهام آن در اختیار توتال انرژیز قرار دارد.

توتال انرژی با پذیرش در اختیار داشتن سهام در ترنفتگاز و عرضه همه میعانات گازی تولید شده در این شرکت به نواتک، اعلام کرد که هیچگونه تاسیسات زیرساختی روسیه را که محصول آن در اختیار ارتش این کشور قرار داده شود، اداره نمی کند.

روزنامه لوموند توانسته رد زنجیره تامین را از حوزه ترموکاراستوویه در سیبری تا پایگاه های موروزوسکایا و مالشوو نیروهای هوایی ارتش روسیه را پیگیری کند که در هر کدام یک اسکادران هواپیمای جنگنده چند منظوره مستقر شده اند.

سازمان های غیردولتی می گویند از این پایگاه ها برای حمله به اهدافی درون اوکراین استفاده می شود.

شرکت توتال انرژی به علت پیروی نکردن از دیگر شرکت های بزرگ انرژی غربی برای بیرون آوردن سرمایه گذاری هایش از تاسیسات روسیه، هدف انتقاد قرار گرفته است.

این شرکت فرانسوی توتال انرژی در بیانیه ای خود با تائید فروش میعانات گازی تولید شده در ترنفتگاز به صورت کامل به نواتک، دوباره با شدیدترین لحن، بر محکومیت تهاجم نظامی روسیه به اوکراین تاکید کرد.

مقام‌های اتحادیه اروپا از زمان آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین به دنبال کاهش سهم گاز وارداتی از روسیه در مصرف انرژی خود هستند. این درحالی است که نگرانی‌هایی نیز در زمینه ادامه صادرات گاز از طریق خط لوله «نورد استریم ۱» پدید آمده است. انتقال گاز روسیه به اروپا از طریق «نورد استریم ۱» از هفته گذشته برای تعمیرات سالانه متوقف شده و احتمال قطع کامل جریان گاز روسیه، کابوس زمستان سخت را برای قاره سبز به تصویر کشیده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: توتال انرژیز میعانات گازی توتال انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۸۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیمابخش تصویری خبرگزاری «آسوشیتدپرس» تصویر دوربین مداربسته را از حمله پهپادی به یک میدان گازی در «سلیمانیه» عراق پخش کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله پهپادی به میدان گازی «خور مور» در سلیمانیه در شمال عراق، چهار نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفت.

وزارت برق منطقه ای کردستان عراق، از تعلیق تولید گاز و از دست دادن ۲۵۰۰ مگاوات تولید برق خبر داد.

حمله موشکی به همین میدان گازی در ماه ژانویه باعث آسیب به زیرساخت‌ها و قطعی گسترده برق شد.

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • ببینید |‌ لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمورِ عراق
  • لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمور عراق + فیلم
  • فیلم| لحظۀ حملۀ پهپادی به میدان گازی کورمورِ عراق
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز