Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@00:00:12 GMT

راه های شکست «دارویار» هرچه سریع‌تر مسدود شود

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۰۱۳۶

راه های شکست «دارویار» هرچه سریع‌تر مسدود شود

هاله حامدی فر، در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: مهم‌ترین چالش طرح دارویار، عدم تأمین به موقع بودجه و اینکه نتوانیم تأمین مالی درست را برای صنعت داروسازی کشور انجام دهیم.

وی افزود: واقعیت امر این است که صنعت داروسازی کشور بعد از اجرای طرح دارویار و آزاد شدن نرخ ارز، با چالش‌های زیادی مواجه شده اند. اولاً در خیلی از داروها به خصوص داروهای بیماران خاص، افزایش قیمت مطابق با افزایش نرخ ارز و تورم اتفاق نیفتاده که سازمان غذا و دارو قول داده که این موضوع را اصلاح کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حامدی فر ادامه داد: ما منتظر هستیم و اگر خیلی زود این موضوع اصلاح نشود، در زمینه تأمین داروهای بیماران خاص و داروهای «های تک» به مشکل خواهد خورد.

وی افزود: تا کنون در مورد تأمین داروهای تولید داخل بیماران خاص مشکل کمبود نداشته ایم، اما اگر اصلاح مدنظر انجام نشود، مسلماً با کمبود مواجه خواهیم شد.

نایب رئیس دوم سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران تاکید کرد: از طرف دیگر، تأمین مالی و سقف تسهیلات در بانک‌ها است که کاهش پیدا کرده و باید اصلاح شود. بحث مالیات بر ارزش افزوده نیز یکی دیگر از چالش‌های تولید کنندگان دارو است.

حامدی فر توضیح داد: ارزش افزوده تمامی کالاهای اساسی برای ترخیص از گمرکات، از ۹ درصد به یک درصد رسیده اما دارو از این امر مستثنی و خارج شده که این موضوع، هزینه بسیار زیادی را به شرکت‌های دارویی داخلی تحمیل می‌کند و خیلی از سفارشات را شرکت‌ها ترخیص نکرده اند و به همین دلیل، دچار کمبود مواد اولیه دارویی شده ایم.

وی با تاکید بر این موضوع که دارویار طرح بسیار خوبی است، تصریح کرد: ولی باید هر چه زودتر، وزارت صمت، سازمان غذا و دارو و سازمان برنامه و بودجه، یک گپ آنالیز را با درگیر کردن ذی نفعان انجام دهند و مشکلات طرح را که در مسیر اجرا ایجاد شده و یا مشکلاتی که دیده نشده بود و می‌تواند طرح دارویار را با شکست مواجه کند، هر چه سریع‌تر اصلاح کنند.

کد خبر 5573493 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح دارویار داروسازی روز پزشک واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی جامعه پزشکی ویروس کرونا آمار کرونا واکسیناسیون روانپزشکی بهرام عین اللهی کووید 19 واکسیناسیون کرونا ورزش پزشک خانواده سازمان نظام پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۰۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر ویژه در خصوص آزادسازی منابع مسدود شده ایران

به گزارش همشهری آنلاین، محسن کریمی گفت: در مذاکرات حاشیۀ اجلاس بانک توسعۀ اسلامی، اتفاقات خوبی در خصوص آزادسازی منابع مسدودشدۀ ما در برخی کشورها رخ داد که در آینده خبررسانی خواهد شد.

کد خبر 848177 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه تحریم بانک مرکزی ارز - بازار جهانی

دیگر خبرها

  • خبر ویژه در خصوص آزادسازی منابع مسدود شده ایران
  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است
  • رشد ۹۰ درصدی رصد زنجیره تأمین دارو در سامانه تیتک
  • مسدود بودن بلوار استاد مهندسی آباده
  • مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • نقدینگی بزرگ‌ترین چالش صنعت دارو/ بانک‌ها وام نمی‌دهند
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری